Ľudia prestávajú navštevovať domovské stránky médií, vystačia si s vlastnými sociálnymi médiami. Ukázala to správa americkej stránky Buzzfeed.
Report nadväzuje na uniknutý interný dokument New York Times, v ktorom sa uvádza, že stránka nytimes.com stratila polovicu svojich návštevníkov behom posledných dvoch rokov (80 miliónov).
Pretože zatiaľ čo médiá obsah na svojich stránkach zoraďujú podľa ich dôležitosti a redakčných hodnôt, na sociálnej siete sa k vám dostane iba ten príspevok, ktorý algoritmus Facebooku vyhodnotil, že by vás mohlo zaujímať.
A povedzme si úprimne, že tie najúspešnejšie príspevky na sociálnych sieťach sú málokedy tie najdôležitejšie. Spomeňte si, ako často na vašej siete rezonujú skôr svadby, mačky, fotky detí alebo rôzne kvízy, ako napríklad ebola, vojna na Ukrajine či komunálne voľby.
Zábava bola pre ľudí vždy atraktívnejšia ako spravodajstvo. Nie je náhoda, že Nový čas je čítanejší ako SME alebo Pravda. No s klesajúcim nákladom tlače a s postupným oslabovaním domovských stránok médií (ktorý ku nám ešte nedorazil, ale je to otázkou času), bude čoraz ťažšie osloviť publikum aj inými témami, ako zábavou.
Médiá sú preto nútené hľadať nové cesty, ako k ľuďom dostať dôležité informácie. V skutočnosti existuje iba niekoľko možností, čo môžu médiá urobiť.
Môžu vydávať svoje aplikácie , čím sa približujú k ľuďom, ktorí používajú smartfóny (tí istí sú najčastejšími konzumentmi sociálnych sietí), tým ale neriešia problém. Vy nielen potrebujete, aby si ľudia aplikáciu stiahli, ale ju aj pravidelne používali.
Môžu začať písať takéto titulky, ktoré sú na sociálnych sieťach populárne a klikané. Je však krátkozraké myslieť si, že budú účinné donekonečna (nebudú a už nie sú).
Môžu začať vyrábať videá, ktoré sú špeciálne určené pre sociálne siete. Tie si nájdu svojich používateľov, ale neviem si predstaviť podobné video na tému: 5 úžasne jednoduchých tipov, ako poraziť islamistov z ISIS. (ak ste také videli, budem rád, ak mi ho pošlete)
Alebo môžu spojiť kvalitnú žurnalistiku so zábavou a byť zaradený do hlasovania o Človeka roka magazínu Time.
Už to nie je len o obsahu, je to aj forme.