SME

V Bratislave budú autá bez šoférov, otestujú výtlky

Technologická spoločnosť si vybrala slovenské hlavné mesto, v ktorom vyskúša svoje roboautá. Dôvodom sú zlé cesty.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Google)

Článok bol publikovaný 1. apríla.

BRATISLAVA. Zatvoríte dvere, pohodlne sa usadíte a začnete čítať noviny. A to aj napriek tomu, že sedíte na mieste vodiča a vaše auto sa pohybuje v rannej špičke.

Práve na takúto situáciu budete môcť čoskoro naraziť v hlavnom meste. Podľa informácií SME v ňom chce istá technologická firma otestovať svoje robotické autá, ktoré dokážu jazdiť aj bez šoféra. Dôvodom majú byť cesty plné výtlkov, firma totiž chce vyskúšať svoje automatizované systémy v sťažených podmienkach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hrozné cesty ako test

„Nemôžem vám povedať, kto je našim klientom," hovorí pre SME Ján Šľajvymy z konzultačnej spoločnosti Straßenwärter&Co., ktorá sa špecializuje na logistiku a dopravu. „No je to popredná technologická firma, ktorá chce preskúmať svoje zariadenie v extrémnej situácii. Bratislavské cesty sa na to dobre hodia."

Kľúčom majú byť podľa našich informácií dlhá zima, kvalita vozovky a výtlky. Firma chce zistiť, ako si jej roboautá poradia s náhlymi prekážkami na ceste, ktoré môžu poškodiť autá. A či jej vozidlá dokážu správne a primerane reagovať na nečakané diery na ceste.

„Testy dosiaľ ukázali, že na bežných cestách sú naše vozidlá bezpečné," zdôrazňuje Šľajvymy. „Teraz musíme zistiť, ako to funguje v skutočnom meste."

SkryťVypnúť reklamu

Autá bez ľudí

Automatické autá bez vodiča v súčasnosti testuje viacero spoločností. Okrem automobiliek napríklad aj firma Google, ktorá svoje roboautá vyskúšala v americkej Nevada a San Franciscu.

Google zistil, že roboautá sú bezpečnejšie ako autá s vodičom a po 220-tisíc kilometroch zaznamenali iba jedinú nehodu. Keď do ich vozidla narazil na križovatke iný vodič, ktorý si nevšimol červené svetlo.

„Čudujem sa, že vôbec dovolíme ľuďom šoférovať," povedal pred rokmi Eric Schmidt zo spoločnosti Google. Podľa denníka Daily Telegraph si myslel, že ľudia za volantom sú jednoducho chybou.

Či je to pravda, malo by teraz zistiť aj slovenské hlavné mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 176
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 104
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 199
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 852
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 141
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 810
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 502
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 2 265
SkryťZatvoriť reklamu