SME

Smart televízory sú slepou uličkou vývoja

Televízory s funkciami počítačov spotrebiteľov nezaujali. Výrobcovia v snahe inovovať vstúpili do slepej uličky.

(Zdroj: Ilustračné/Panasonic)

PORT WASHINGTON, BRATISLAVA. Twitter, Facebook, kurzy akcií na burze či aplikácie ktoré denne používajú milióny ľudí vo svojich mobiloch. Aj keď ich výrobcovia televízorov dotiahli s novými modelmi do obývačiek, spotrebiteľov nezaujali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výskum, ktorý uskutočnila analytická spoločnosť NDP odhalil, že „smart“ funkcie televízorov nie sú pre spotrebiteľov príliš zaujímavé. Od televízneho prijímača očakávajú jeho tradičné poslanie.

Klasické TV

Zákazníci chcú kolektívnu zábavu pri pasívnom sledovaní vysielania. Ak nie z televízneho éteru, tak aspoň z jednoduchého internetového repozitára, v ktorom je možné navoliť si sledovaný titul. O internetové prehliadače, videotelefonovanie, Twitter, spravodajstvo či Facebook nie je záujem.

SkryťVypnúť reklamu

Výrobcovia televízorov prišli s vyspelejšou „smart“ technológiou po tom, čo spotrebitelia prijali nové 3D modely televízorov s výrazným nezáujmom. Očakávali vylepšenie predaja novými funkciami, ktoré boli doposiaľ dostupné iba v počítačoch, tabletoch a smartfónoch.

Televízna obrazovka je však od očí používateľa vzdialená príliš ďaleko na to, aby poskytla rovnaký komfort ako notebook či tablet. Detailnosť zobrazenia je z veľkej vzdialenosti mizerná a ani s ovládateľnosťou to nie je lepšie.

K „smart“ výbave výrobcov televízorov nepriamo dotlačili aj poskytovatelia služieb, ktorí dúfali že by mohol vzniknúť nový trh. Segment mobilnej výpočtovej techniky však pod tlakom módy napreduje podstatne rýchlejšie ako televízny.

Chcú väčšie

Spotrebitelia zostávajú voči televízorom chladní. Zaujíma ich iba veľkosť uhlopriečky a nový televízor kupujú iba vtedy, ak pôvodný presunú z obývačky do spálne, kuchyne či detskej izby.

SkryťVypnúť reklamu

Doplnkové funkcie televízorov sú komplikované, neprehľadné, nepohodlné a nepraktické. Je to, akoby ste vysávaču dali schopnosť zobrazovať predpoveď počasia, ktorú treba ovládať tuctom tlačidiel.

Ak chcú výrobcovia televízorov zaujať, budú musieť hľadať cestu k výraznej inovácii, ktorá ovplyvní spôsob, akým sa na televízor pozeráme. Záchranou nie je ani úspornejší OLED displej, ani vyššie rozlíšenie.

Televízory majú za sebou iba tri revolúcie. Prvý televízor dal zvuku z rádia obraz. Farebný televízor pridal pestrosť do každodennej šedi. Plochý LCD televízor nahradil rozmerné škatule tenkými obrazmi. Čo musia urobiť výrobcovia, aby sa dostali na métu číslo štyri?

Na tému upozornil britský denník DailyMail.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 523
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 8 836
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 003
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 257
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 232
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 214
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 982
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 351
SkryťZatvoriť reklamu