Smart televízory sú slepou uličkou vývoja

Televízory s funkciami počítačov spotrebiteľov nezaujali. Výrobcovia v snahe inovovať vstúpili do slepej uličky.

(Zdroj: Ilustračné/Panasonic)

PORT WASHINGTON, BRATISLAVA. Twitter, Facebook, kurzy akcií na burze či aplikácie ktoré denne používajú milióny ľudí vo svojich mobiloch. Aj keď ich výrobcovia televízorov dotiahli s novými modelmi do obývačiek, spotrebiteľov nezaujali.

Výskum, ktorý uskutočnila analytická spoločnosť NDP odhalil, že „smart“ funkcie televízorov nie sú pre spotrebiteľov príliš zaujímavé. Od televízneho prijímača očakávajú jeho tradičné poslanie.

Klasické TV

Zákazníci chcú kolektívnu zábavu pri pasívnom sledovaní vysielania. Ak nie z televízneho éteru, tak aspoň z jednoduchého internetového repozitára, v ktorom je možné navoliť si sledovaný titul. O internetové prehliadače, videotelefonovanie, Twitter, spravodajstvo či Facebook nie je záujem.

Článok pokračuje pod video reklamou

Výrobcovia televízorov prišli s vyspelejšou „smart“ technológiou po tom, čo spotrebitelia prijali nové 3D modely televízorov s výrazným nezáujmom. Očakávali vylepšenie predaja novými funkciami, ktoré boli doposiaľ dostupné iba v počítačoch, tabletoch a smartfónoch.

Televízna obrazovka je však od očí používateľa vzdialená príliš ďaleko na to, aby poskytla rovnaký komfort ako notebook či tablet. Detailnosť zobrazenia je z veľkej vzdialenosti mizerná a ani s ovládateľnosťou to nie je lepšie.

K „smart“ výbave výrobcov televízorov nepriamo dotlačili aj poskytovatelia služieb, ktorí dúfali že by mohol vzniknúť nový trh. Segment mobilnej výpočtovej techniky však pod tlakom módy napreduje podstatne rýchlejšie ako televízny.

Chcú väčšie

Spotrebitelia zostávajú voči televízorom chladní. Zaujíma ich iba veľkosť uhlopriečky a nový televízor kupujú iba vtedy, ak pôvodný presunú z obývačky do spálne, kuchyne či detskej izby.

Doplnkové funkcie televízorov sú komplikované, neprehľadné, nepohodlné a nepraktické. Je to, akoby ste vysávaču dali schopnosť zobrazovať predpoveď počasia, ktorú treba ovládať tuctom tlačidiel.

Ak chcú výrobcovia televízorov zaujať, budú musieť hľadať cestu k výraznej inovácii, ktorá ovplyvní spôsob, akým sa na televízor pozeráme. Záchranou nie je ani úspornejší OLED displej, ani vyššie rozlíšenie.

Televízory majú za sebou iba tri revolúcie. Prvý televízor dal zvuku z rádia obraz. Farebný televízor pridal pestrosť do každodennej šedi. Plochý LCD televízor nahradil rozmerné škatule tenkými obrazmi. Čo musia urobiť výrobcovia, aby sa dostali na métu číslo štyri?

Na tému upozornil britský denník DailyMail.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  6. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  7. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  8. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  9. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 17 793
  2. Najužitočnejšia appka 15 897
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 669
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 10 665
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 213
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 923
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 165
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 871
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 837
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 442