PORT WASHINGTON, BRATISLAVA. Twitter, Facebook, kurzy akcií na burze či aplikácie ktoré denne používajú milióny ľudí vo svojich mobiloch. Aj keď ich výrobcovia televízorov dotiahli s novými modelmi do obývačiek, spotrebiteľov nezaujali.
Výskum, ktorý uskutočnila analytická spoločnosť NDP odhalil, že „smart“ funkcie televízorov nie sú pre spotrebiteľov príliš zaujímavé. Od televízneho prijímača očakávajú jeho tradičné poslanie.
Klasické TV
Zákazníci chcú kolektívnu zábavu pri pasívnom sledovaní vysielania. Ak nie z televízneho éteru, tak aspoň z jednoduchého internetového repozitára, v ktorom je možné navoliť si sledovaný titul. O internetové prehliadače, videotelefonovanie, Twitter, spravodajstvo či Facebook nie je záujem.
Výrobcovia televízorov prišli s vyspelejšou „smart“ technológiou po tom, čo spotrebitelia prijali nové 3D modely televízorov s výrazným nezáujmom. Očakávali vylepšenie predaja novými funkciami, ktoré boli doposiaľ dostupné iba v počítačoch, tabletoch a smartfónoch.
Televízna obrazovka je však od očí používateľa vzdialená príliš ďaleko na to, aby poskytla rovnaký komfort ako notebook či tablet. Detailnosť zobrazenia je z veľkej vzdialenosti mizerná a ani s ovládateľnosťou to nie je lepšie.
K „smart“ výbave výrobcov televízorov nepriamo dotlačili aj poskytovatelia služieb, ktorí dúfali že by mohol vzniknúť nový trh. Segment mobilnej výpočtovej techniky však pod tlakom módy napreduje podstatne rýchlejšie ako televízny.
Chcú väčšie
Spotrebitelia zostávajú voči televízorom chladní. Zaujíma ich iba veľkosť uhlopriečky a nový televízor kupujú iba vtedy, ak pôvodný presunú z obývačky do spálne, kuchyne či detskej izby.
Doplnkové funkcie televízorov sú komplikované, neprehľadné, nepohodlné a nepraktické. Je to, akoby ste vysávaču dali schopnosť zobrazovať predpoveď počasia, ktorú treba ovládať tuctom tlačidiel.
Ak chcú výrobcovia televízorov zaujať, budú musieť hľadať cestu k výraznej inovácii, ktorá ovplyvní spôsob, akým sa na televízor pozeráme. Záchranou nie je ani úspornejší OLED displej, ani vyššie rozlíšenie.
Televízory majú za sebou iba tri revolúcie. Prvý televízor dal zvuku z rádia obraz. Farebný televízor pridal pestrosť do každodennej šedi. Plochý LCD televízor nahradil rozmerné škatule tenkými obrazmi. Čo musia urobiť výrobcovia, aby sa dostali na métu číslo štyri?
Na tému upozornil britský denník DailyMail.