Smart televízory sú slepou uličkou vývoja

Televízory s funkciami počítačov spotrebiteľov nezaujali. Výrobcovia v snahe inovovať vstúpili do slepej uličky.

(Zdroj: Ilustračné/Panasonic)

PORT WASHINGTON, BRATISLAVA. Twitter, Facebook, kurzy akcií na burze či aplikácie ktoré denne používajú milióny ľudí vo svojich mobiloch. Aj keď ich výrobcovia televízorov dotiahli s novými modelmi do obývačiek, spotrebiteľov nezaujali.

Výskum, ktorý uskutočnila analytická spoločnosť NDP odhalil, že „smart“ funkcie televízorov nie sú pre spotrebiteľov príliš zaujímavé. Od televízneho prijímača očakávajú jeho tradičné poslanie.

Klasické TV

Zákazníci chcú kolektívnu zábavu pri pasívnom sledovaní vysielania. Ak nie z televízneho éteru, tak aspoň z jednoduchého internetového repozitára, v ktorom je možné navoliť si sledovaný titul. O internetové prehliadače, videotelefonovanie, Twitter, spravodajstvo či Facebook nie je záujem.

Výrobcovia televízorov prišli s vyspelejšou „smart“ technológiou po tom, čo spotrebitelia prijali nové 3D modely televízorov s výrazným nezáujmom. Očakávali vylepšenie predaja novými funkciami, ktoré boli doposiaľ dostupné iba v počítačoch, tabletoch a smartfónoch.

Televízna obrazovka je však od očí používateľa vzdialená príliš ďaleko na to, aby poskytla rovnaký komfort ako notebook či tablet. Detailnosť zobrazenia je z veľkej vzdialenosti mizerná a ani s ovládateľnosťou to nie je lepšie.

K „smart“ výbave výrobcov televízorov nepriamo dotlačili aj poskytovatelia služieb, ktorí dúfali že by mohol vzniknúť nový trh. Segment mobilnej výpočtovej techniky však pod tlakom módy napreduje podstatne rýchlejšie ako televízny.

Chcú väčšie

Spotrebitelia zostávajú voči televízorom chladní. Zaujíma ich iba veľkosť uhlopriečky a nový televízor kupujú iba vtedy, ak pôvodný presunú z obývačky do spálne, kuchyne či detskej izby.

Doplnkové funkcie televízorov sú komplikované, neprehľadné, nepohodlné a nepraktické. Je to, akoby ste vysávaču dali schopnosť zobrazovať predpoveď počasia, ktorú treba ovládať tuctom tlačidiel.

Ak chcú výrobcovia televízorov zaujať, budú musieť hľadať cestu k výraznej inovácii, ktorá ovplyvní spôsob, akým sa na televízor pozeráme. Záchranou nie je ani úspornejší OLED displej, ani vyššie rozlíšenie.

Televízory majú za sebou iba tri revolúcie. Prvý televízor dal zvuku z rádia obraz. Farebný televízor pridal pestrosť do každodennej šedi. Plochý LCD televízor nahradil rozmerné škatule tenkými obrazmi. Čo musia urobiť výrobcovia, aby sa dostali na métu číslo štyri?

Na tému upozornil britský denník DailyMail.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dôležité fakty o pakte, pre ktorý Lajčák hrozí demisiou

Globálny pakt o migrácii vzbudzuje vášne v slovenskej politike.

DOMOV

Chceli sme hovoriť s Vaľovou, poslala na nás políciu

Vaľovej prehrala voľby arogancia, hovoria Humenčania.

ŠPORT

Weiss ťažko znášal, že nehral. Natruc opustil striedačku

Slováci sa v Lige národov prepadli o triedu nižšie, nevyužili potenciál.

Neprehliadnite tiež

Facebook má celosvetové výpadky, hlásia používatelia

Úplný výpadok má takmer polovica ľudí.

Instagram bude odstraňovať falošné lajky a sledovateľov

Niektorí ľudia umelo zvyšujú svoj vplyv.

Podcast Tech_FM

Pod Grónskom je obrovský kráter, čosi narazilo do Zeme

Ľad môže ukrývať odpoveď na záhadu.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  4. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  7. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  10. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  1. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  2. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  3. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  4. Vyberáme správny názov firmy
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  7. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  8. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  9. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  10. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 26 799
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 449
  3. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 15 320
  4. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 14 762
  5. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 14 024
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 467
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 418
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 206
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 535
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 353