Smart televízory sú slepou uličkou vývoja

Televízory s funkciami počítačov spotrebiteľov nezaujali. Výrobcovia v snahe inovovať vstúpili do slepej uličky.

(Zdroj: Ilustračné/Panasonic)

PORT WASHINGTON, BRATISLAVA. Twitter, Facebook, kurzy akcií na burze či aplikácie ktoré denne používajú milióny ľudí vo svojich mobiloch. Aj keď ich výrobcovia televízorov dotiahli s novými modelmi do obývačiek, spotrebiteľov nezaujali.

Výskum, ktorý uskutočnila analytická spoločnosť NDP odhalil, že „smart“ funkcie televízorov nie sú pre spotrebiteľov príliš zaujímavé. Od televízneho prijímača očakávajú jeho tradičné poslanie.

Klasické TV

Zákazníci chcú kolektívnu zábavu pri pasívnom sledovaní vysielania. Ak nie z televízneho éteru, tak aspoň z jednoduchého internetového repozitára, v ktorom je možné navoliť si sledovaný titul. O internetové prehliadače, videotelefonovanie, Twitter, spravodajstvo či Facebook nie je záujem.

Výrobcovia televízorov prišli s vyspelejšou „smart“ technológiou po tom, čo spotrebitelia prijali nové 3D modely televízorov s výrazným nezáujmom. Očakávali vylepšenie predaja novými funkciami, ktoré boli doposiaľ dostupné iba v počítačoch, tabletoch a smartfónoch.

Televízna obrazovka je však od očí používateľa vzdialená príliš ďaleko na to, aby poskytla rovnaký komfort ako notebook či tablet. Detailnosť zobrazenia je z veľkej vzdialenosti mizerná a ani s ovládateľnosťou to nie je lepšie.

K „smart“ výbave výrobcov televízorov nepriamo dotlačili aj poskytovatelia služieb, ktorí dúfali že by mohol vzniknúť nový trh. Segment mobilnej výpočtovej techniky však pod tlakom módy napreduje podstatne rýchlejšie ako televízny.

Chcú väčšie

Spotrebitelia zostávajú voči televízorom chladní. Zaujíma ich iba veľkosť uhlopriečky a nový televízor kupujú iba vtedy, ak pôvodný presunú z obývačky do spálne, kuchyne či detskej izby.

Doplnkové funkcie televízorov sú komplikované, neprehľadné, nepohodlné a nepraktické. Je to, akoby ste vysávaču dali schopnosť zobrazovať predpoveď počasia, ktorú treba ovládať tuctom tlačidiel.

Ak chcú výrobcovia televízorov zaujať, budú musieť hľadať cestu k výraznej inovácii, ktorá ovplyvní spôsob, akým sa na televízor pozeráme. Záchranou nie je ani úspornejší OLED displej, ani vyššie rozlíšenie.

Televízory majú za sebou iba tri revolúcie. Prvý televízor dal zvuku z rádia obraz. Farebný televízor pridal pestrosť do každodennej šedi. Plochý LCD televízor nahradil rozmerné škatule tenkými obrazmi. Čo musia urobiť výrobcovia, aby sa dostali na métu číslo štyri?

Na tému upozornil britský denník DailyMail.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 218
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 11 803
  3. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 299
  4. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 7 698
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 7 172
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 911
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 500
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 179
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 035
  10. Sedem mýtov o stavebnom sporení 3 798