Bratislava 6. decembra (TASR) - reklamácií najpredávanejšieho tovaru uskutočnil slovenský internetový predajca HEJ.sk.
Medzi TOP 10 najpredávanejších značiek na HEJ.sk, ktoré majú najmenšie percento reklamácií, patria Krups (1,0 %), Whirlpool (1,4 %) a Bosch (1,6 %). Pod priemernou hodnotou reklamácií sú aj Philips, Electrolux, Tefal a Eta.
Z hľadiska počtu reklamácií patria k najproblematickejším kategóriám mobilné telefóny, MP3 prehrávače a GPS navigácie, kde reklamácie predstavujú 9,6 %, teda takmer 3,5-násobok celkového priemeru. Naopak, na opačnom konci stoja drogéria a parfumy s pol percentom reklamácií, tovar pre deti a zábavu s jedným percentom a kategória auto-moto s 1,3 %.
Pri pohľade na historické dáta je zrejmé, že kategória mobilov a MP3 prehrávačov je najrizikovejšou už tradične, pretože v pomere k predajom generovala najviac reklamácií aj vlani i v roku 2009. Nadpriemerné reklamácie má vcelku prekvapivo tovar z kategórie hodinky a šperky (4,2 %), viac ako priemerne sú reklamované aj produkty z kategórie televízory a audio-video (3,8 %).
Uvedené dáta zahŕňajú nielen reklamácie, ale aj vrátenie tovaru bez udania dôvodu.
TASR informovalo Internetové obchodné centrum Hey.sk