BRATISLAVA. Slováci najviac nakupujú akciové mobilné telefóny a LCD televízory. Vyplýva to z prieskumu portálu Komunikuj.sk., ktorý sa realizoval v novembri tohto roku na vzorke viac ako 1000 respondentov.
Z nich dve tretiny uviedli, že preferujú akciový mobil s viazanosťou pred telefónom, ktorý je neakciový. Viac ako 1100 respondentov sa tiež vyjadrilo k otázke, akú značku mobilného telefónu vlastnia. Dominuje fínska Nokia, vlastní ju až 44 % respondentov, druhým telefónom, ktorý Slováci najčastejšie používajú, je Sony-Ericsson, má ho 31 % opýtaných. Prvú trojicu uzatvára Samsung s 12 %.
"Zaujímavé je, že iPhone mánia Slovensko, na rozdiel od Západnej Európy, ešte nezasiahla. Profilový mobil od Applu vlastnia podľa prieskumu len 4 % respondentov," uviedol riaditeľ portálu Rastislav Oravec. Dôvodom môže podľa neho byť aj viazanosť iPhonu na vyššie paušály v ponuke slovenských mobilných operátorov.
Potenciál pre nové typy televízorov na slovenskom trhu s elektronikou je tiež veľmi dobrý. Až 41 % z takmer 1500 respondentov totiž ešte stále vlastní "klasické" CRT televízne prijímače. LCD televízory vlastní 29 % respondentov a plazmový má 14 % opýtaných. "To je dôvod, prečo má na Slovensku predaj plazmových televízorov veľký potenciál," uzatvoril Oravec.