
k), o rok neskôr to bolo 228,5 milióna kusov za sedem miliárd dolárov (206,5 miliárd Sk).
Ako sa v štúdii ďalej píše, priemerný vek amerického hráča je 33 rokov. Z tejto skupiny pritom 62 percent tvoria muži a 38 percent ženy. Najviac milovníkov virtuálnej zábavy má osemnásť až 49 rokov. ESA prišla tiež na to, že pre herný priemysel predstavujú 18-ročné a staršie ženy omnoho lukratívnejšiu skupinu, ako chlapci pod 17 rokov. Pri kúpe alebo pôžičke hry je 89 percent všetkých amerických rodičov. Šesťdesiat jeden percent z nich pritom verí, že hry sú dôležitou súčasťou života ich detí. Rodičia však hry iba nekupujú, ale aj hrávajú. Pravidelne sa takto zabáva 35 percent amerických rodičov. Najpredávanejšími titulmi na konzolových hrách sú s 30,1 percentami akčné hry, za ktorými ďalej figurujú športové hry (17,1 percenta) a hry závodné (11,1 percenta). Na počítačoch si hráči čas krátia hraním stratégií (30,8 percenta), rodinných a detských hier (19,8 percenta) a strielačkami (14,4 percenta).
Asociácia výrobcov zábavného softvéru vznikla v roku 1994 na pomoc podnikateľským a PR potrebám výrobcov hier pre počítače, konzoly a internet. Jej členmi sú popredné spoločnosti, medzi ktorými nechýbajú ani Sony Computer Entertainment America, Microsoft, či Electronic Arts.