spoločnosti Accenture.
Štúdia zistila, že univerzálny cieľ využívania IT - získať viac za menej - ostáva naďalej ťažko dosiahnuteľný, keďže respondenti v prieskume uvádzali neschopnosť eliminovať rozdiel medzi cieľmi a dosiahnutými výsledkami. A to i napriek tomu, že výdavky na IT sa v minulom roku zvýšili v priemere o 9 %. Tento paradox spoločnosť Accenture označuje ako „pascu úsporných opatrení“, ktorá láka firmy a vládne inštitúcie predstavou, že je možné zmraziť, alebo dokonca znížiť IT rozpočty a zároveň si zachovať nezmenenú úroveň služieb.
Táto pasca spočíva v ponechaní a využívaní zastaraných systémov, namiesto zavedenia nových technológií, čo však z dlhodobého hľadiska vedie k rastu nákladov na údržbu a zníženiu produktivity. Navyše, mnohé firmy začínajú projekty redukcie pracovnej sily, ktoré taktiež prispievajú k strate produktivity, pričom neprinášajú požadované úspory.
Výsledky prieskumu spoločnosti Accenture taktiež spochybnili rozšírený názor, že odvetvie služieb je pohotovejšie a produktívnejšie v porovnaní s výrobným sektorom. Nízke marže a rast nákladov na pracovnú silu, v kombinácii so zraniteľnosťou v dôsledku globálnej konkurencie, dotlačili výrobcov k lepšiemu využitiu IT a zvýšeniu produktivity.
Odvetvie služieb tak podľa výsledkov štúdie zaostáva za výrobným odvetvím v raste produktivity, automatizácii, strategickom zaisťovaní zdrojov a iných kritériách, a to aj napriek svojmu výraznému globálnemu rastu. Túto stratu produktivity je možné podľa analýzy výsledkov štúdie odstrániť, ak si odvetvie služieb a interné IT funkcie osvoja postupy využívané vo výrobnom sektore, vrátane kritérií hodnotenia výkonnosti, spolupráce pri globálnom zaisťovaní zdrojov a investícií do automatizácie.
Štúdia spoločnosti Accenture s názvom „IT investície do vysokej výkonnosti“ skúmala názory riadiacich pracovníkov z IT oblasti z viac ako 300 spoločností z rebríčka Fortune 1000 a podobne veľkých organizácií v januári 2005. Zber dát sa uskutočnil v USA, Veľkej Británii, Francúzsku, Nemecku, Taliansku a Argentíne.