Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky

Komisii ESET Science Award bude predsedať nobelista Kip Thorne

Fyzik je odborník na gravitačné vlny.

Teoretický fyzik Kip Thorne dostal v roku 2017 Nobelovu cenu za fyziku.Teoretický fyzik Kip Thorne dostal v roku 2017 Nobelovu cenu za fyziku. (Zdroj: ESET)

Je jedným z trojice vedcov, ktorým za priame pozorovanie gravitačných vĺn udelili Nobelovu cenu za fyziku. Režisérovi Christopherovi Nolanovi radil pri nakrúcaní filmu Interstellar, pričom žiadal, aby všetko vychádzalo zo známych zákonov vedy.

Uznávaný odborník na gravitačnú fyziku Kip Thorne teraz bude predsedať medzinárodnej komisii, ktorá rozhodne o laureátoch ceny ESET Science Award.

Súvisiaci článok Tri filmy, ktoré sa vyhli nepresnostiam a patria k vedecky najvernejším Čítajte

Ocenenie je určené pre výnimočných slovenských vedcov a vedkyne. Udeľuje sa za vedeckú a pedagogickú prácu či za prínos do iných oblastí života.

Komisia rozhodne o laureátoch dvoch kategórií, a to Výnimočná osobnosť slovenskej vedy a Výnimočný mladý vedec do 35 rokov. Celý zoznam vybraných finalistov nájdete na tomto odkaze.

Okrem Thorna ju tvorí česká chemička Hana Dvořáková, ktorá sa venovala výskumu látky proti vírusu HIV, experimentálny časticový fyzik Rolf-Dieter Heuer, matematik Tibor Krisztin, materiálový výskumník Ralf Riedel a vedkyňa Fiona Wattová, ktorá je známa výskumom kmeňových buniek.

Laureátov ohlásia v stredu 14. októbra o 13.30h na facebookovom profile ESET Science Award.

Obžalovaní z vraždy Jána Kuciaka a jeho snúbenice: Alena Zsuzsová, Miroslav Marček, Tomáš Szabó a Marian Kočner.

Najvyšší súd nemusí riešiť celý prípad.

Riaditeľ národnej protizločineckej jednotky NAKA Branislav Zurian.

Bol obvinený zo zneužívania právomoci a prečin ohrozenia dôvernej skutočnosti.

Respirátor.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 391-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 441 obetí.

Komentovaný prehľad správ.