SME
Sobota, 24. júl, 2021 | Meniny má VladimírKrížovkyKrížovky
PODCAST KLIK

Klik: Apple novým iPhonom SE podliezol magickú cenovú hranicu

Prehľad technologických správ.

Podcast KlikPodcast Klik (Zdroj: SME - Miro Mezei)

Vypočujte si podcast Klik

Témy podcastu:

  • Prečo bude nový iPhone SE bestseller
  • Vidíme dáta o prepade reklamy, zasiahnutý je aj YouTube
  • Google a Apple vs. COVID-19

Apple predstavil nový iPhone SE, má dobrý pomer ceny a výkonu

Apple potichu predstavil nový lacný iPhone, médiám poslal tlačovú správu. Špekulácie o ňom prinášali technologické weby už minimálne pol roka.

Skryť Vypnúť reklamu

O nasledovníkovi SE z roku 2016 sa hovorilo minimálne posledné dva roky. Ten si našiel svoju cieľovku používateľov, ktorí chceli iPhone, ale nechceli za neho platiť tisíc eur.

iPhone SE sa v Spojených štátoch začne predávať od 399 dolárov s 64 GB úložiskom, avšak slovenská cena by mala byť bližšie k 500 eurám než štyristo (Alza.sk ho začína predávať od 479€ ). Nový mobil bude mať podobu iPhonu 8, avšak čip bude z minuloročných modelov - A13 Bionic chip.

Apple tiež pridáva lepšie fotoaparáty s funkciou fotenia portétových snímok, IP67 ochranu a bezdrôtové nabíjanie. SE tiež končí éru malých mobiloch od Apple.

Celkovo ide o pomerne výhodný pomer ceny a výkonu, ak sa potvrdí, že SE je s novým čipom naozaj tak rýchle, vydrží mu baterka a aj fotoaparát bude robiť kvalitné fotografie, na aké si zákazníci už zvykli.

Skryť Vypnúť reklamu

(SME Tech, The Verge)

Vidíme ako padá reklamný trh

Ľudia trávia na YouTube viac času, ale tvorcovia obsahu zarábajú výrazne menej. Vidíme prvé dáta o tom, ako bude vyzerať ekonomická kríza pre biznisy poháňané automatizovanou reklamou. Náznaky sme videli už v kríze 2008, no dnes je balík peňazí ja tvorcov opretých o reklamu výrazne väčší.

V princípe sa deje to, že firmy už dnes orezávajú náklady na reklamu v očakávaní ťažkej ekonomickej krízy. Podľa amerického IAB sa výdavky na digitálnu reklamu v krajine prepadli o tretinu, pre tradičné médiá bol prepad ešte hlbší.

Zároveň narástlo množstvo času, ktoré ľudia trávia na YouTube, čo robotom, kotrí reklamu umiestňujú zjednodušilo jej umiestnenie. Výsledkom je, že za jedno prehratie videa dostávajú tvorcovia na YouTube aj o polovicu menej peňazí ako boli zvyknutí.

Skryť Vypnúť reklamu

Už dnes vidíme, že reklamný biznis bude v ďalších kvartáloch škaredé a bezútešné miesto. Problémy sa samozrejme prenesú na všetkých tvorcov obsahu, ktorí sa oň opierajú (sem patrí celý rozstrel od veľkých globálnych médií až po malých youtuberov).

Nevieme, či bude situácia lepšia pre tvorcov obsahu, ktorí sa spoliehajú na predplatné. Lebo ak príde kríza a ľudia začnú sekať výdavky, bude ľahko zrušiteľné online predplatné asi ako prvé na rade.

(Medium)

Google a Apple vs. COVID-19

Apple a Google začali spolupracovať v boji proti koronavírusu - vytvárajú platformu pre svoje mobilné operačné systémy (Android aj iOS) na báze Bluetooth, aby bolo možné sledovať styk nakazených so zdravými aj s ochránením súkromia používateľov.

Princíp sledovania cez Bluetooth by mal fungovať na výmene unikátnych ID kľúčov, ktoré neidentifikujú majiteľa zariadenia. Pri styku dvoch zariadení si tieto vymenia medzi sebou ID a uložia si ich lokálne v telefóne. Ak bude jeden z používateľov diagnostikovaný COVID-19, systém si vyžiada zoznam jeho ID (zariadení, s ktorými sa za posledných 14 dní kontaktoval) a upozorní ich, že boli v blízkosti infikovaného človeka.

Skryť Vypnúť reklamu

Prvým krokom má byť zabudovanie technológie, na ktorej si postavia jednotlivé štáty vlastné aplikácie (napríklad s iniciatívou spolupracuje britská NHS). Ďalším je mať integrovanú funkcionalitu v operačnom systéme, aby sa nevyžadovalo stiahnutie ďalšej aplikácie.

(FWIW by David Tvrdon)

[ Prihláste sa na odber newslettra FWIW by David Tvrdon.]

Správičky

Google vyvíja vlastný procesor. Mali by ho obsahovať budúce modely telefónov Pixel a aj Chromebooky. Doteraz dodávala Googlu čipy spoločnosť Qualcomm. Najzaujímavejšie na celom je, že Google kopíruje Apple, ktorý sa snaží mať pod kontrolou výrobu hardvéru. (Axios)

Apple spustil mapu pohybu. Na základe dát z aplikácie Apple Mapy ukazuje web pre jednotlivé krajiny pomer zníženia alebo zvýšenia pohybu a cestovania. (Apple)

Skryť Vypnúť reklamu

YouTube spustil Video Builder, nástroj na tvorbu reklamných videí. Je zatiaľ dostupný len na vyžiadanie, ale práve niečo takéto by mohlo pomôcť YouTubu prilákať nových sponzorov. (Google)

Poznáte OBS Studio? Softvér zadarmo si zrazu všímajú stovky tisíc používateľov. Umožňuje nahrávať, prípadne streamovať video alebo zvuk z rôznych zariadení na rôznych miestach do jednej stopy. Magazín Wired má veľký profil služby.

Načítavam video...

Všetky podcasty denníka SME

Ak máte záujem o reklamný spot v podcastoch alebo inú spoluprácu, napíšte nám na podcasty.inzercia@sme.sk, pošleme vám cenovú ponuku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Včelár Sefo Raclavský

Pandémia bola vykúpením, hovorí Sefo Raclavský.


1. júl
Očkovanie proti ochoreniu Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 392-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 534 obetí.


a 3 ďalší 10 h
Juraj Tužinský.

Sledujte prvý deň letnej olympiády minútu po minúte.


10 h
Minister financií Igor Matovič a minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský

Matovič stále nezverejnil, či sa očkovacia lotéria oplatí.


22. júl

Neprehliadnite tiež

Astronaut Edward H. White počas prvého amerického výstupu vo vesmíre v rámci misie Gemini IV.

Čestný titul astronauta je možné udeliť aj na základe zásluh.


TASR 1 h
Technologický podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 1 ďalší 3 h
Falcon Heavy.

Kontrakt medzi NASA a SpaceX má hodnotu 178 miliónov dolárov.


TASR 4 h