Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

ESET otvára druhý ročník ocenenia pre výnimočných vedcov a vedkyne

Prihlásiť sa dá do konca mája.

Minuloročný galavečer ESET Science Award. Laureátmi sa stali Ľubomíra Tóthová (tretia zľava), Tomáš Vinař (šiesty zľava) a Ján Tkáč (piaty sprava).Minuloročný galavečer ESET Science Award. Laureátmi sa stali Ľubomíra Tóthová (tretia zľava), Tomáš Vinař (šiesty zľava) a Ján Tkáč (piaty sprava). (Zdroj: ESET)

Spoločnosť ESET otvára druhý ročník ocenenia, ktorého cieľom je oceniť výnimočné vedkyne a vedcov na Slovensku.

Aj tento rok bude medzinárodnej komisii, ktorá bude posudzovať prácu prihlásených účastníkov, predsedať nositeľ Nobelovej ceny. Spoločnosť dúfa, že sa napriek nepriaznivej situácii s koronavírusom podarí zabezpečiť aj jeho osobnú účasť.

Súvisiaci článok Šéf Esetu: Vedci potrebujú cítiť, že majú aspoň malú oporu (rozhovor) Čítajte

Minulý rok ocenenie ESET Science Award udelili chemikovi Jánovi Tkáčovi, molekulárnej biologičke Ľubomíre Tóthovej a bioinformatikovi Tomášovi Vinařovi.

Ocenenie sa opäť bude udeľovať v troch kategóriách - Výnimočná osobnosť slovenskej vedy, Výnimočný mladý vedec do 35 rokov a Výnimočný vysokoškolský pedagóg.

Prihlásiť sa môžu vedci, výskumníci a vysokoškolskí pedagógovia, ktorí pôsobia na Slovensku. Môžu tak urobiť do 28. mája na stránke ESET Science Award. Ocenenie sa týka technických, prírodných, pôdohospodárskych, lekárskych a farmaceutických vied.

Komisia zo svetovo uznávaných osobností vedy bude posudzovať kvalitu práce prihlásených, jej presah a prínos do spoločnosti, a taktiež aj vedeckú etiku a integritu.

Galavečer s vyhlásením laureátov je predbežne naplánovaný na 14. októbra, ale termín sa vzhľadom na pandémiu môže prispôsobiť.

Viceprimátorka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.

Čakala som spoluprácu, riešenie petržalskej električky nechali na nás, hovorí Tatiana Kratochvílová.

Romanca Purple Hearts je novým hitom Netflixu.

Film Purple Hearts prekonal v sledovanosti aj historicky najdrahší film Netflixu.

Húfnica Zuzana 2.

Vojna na Ukrajine pokračuje.

V bieloruských väzniciach držia zhruba 1500 politických väzňov.