ESET otvára druhý ročník ocenenia pre výnimočných vedcov a vedkyne

Prihlásiť sa dá do konca mája.

Minuloročný galavečer ESET Science Award. Laureátmi sa stali Ľubomíra Tóthová (tretia zľava), Tomáš Vinař (šiesty zľava) a Ján Tkáč (piaty sprava).Minuloročný galavečer ESET Science Award. Laureátmi sa stali Ľubomíra Tóthová (tretia zľava), Tomáš Vinař (šiesty zľava) a Ján Tkáč (piaty sprava). (Zdroj: ESET)

Spoločnosť ESET otvára druhý ročník ocenenia, ktorého cieľom je oceniť výnimočné vedkyne a vedcov na Slovensku.

Aj tento rok bude medzinárodnej komisii, ktorá bude posudzovať prácu prihlásených účastníkov, predsedať nositeľ Nobelovej ceny. Spoločnosť dúfa, že sa napriek nepriaznivej situácii s koronavírusom podarí zabezpečiť aj jeho osobnú účasť.

Súvisiaci článok Šéf Esetu: Vedci potrebujú cítiť, že majú aspoň malú oporu (rozhovor) Čítajte

Minulý rok ocenenie ESET Science Award udelili chemikovi Jánovi Tkáčovi, molekulárnej biologičke Ľubomíre Tóthovej a bioinformatikovi Tomášovi Vinařovi.

Ocenenie sa opäť bude udeľovať v troch kategóriách - Výnimočná osobnosť slovenskej vedy, Výnimočný mladý vedec do 35 rokov a Výnimočný vysokoškolský pedagóg.

Prihlásiť sa môžu vedci, výskumníci a vysokoškolskí pedagógovia, ktorí pôsobia na Slovensku. Môžu tak urobiť do 28. mája na stránke ESET Science Award. Ocenenie sa týka technických, prírodných, pôdohospodárskych, lekárskych a farmaceutických vied.

Komisia zo svetovo uznávaných osobností vedy bude posudzovať kvalitu práce prihlásených, jej presah a prínos do spoločnosti, a taktiež aj vedeckú etiku a integritu.

Galavečer s vyhlásením laureátov je predbežne naplánovaný na 14. októbra, ale termín sa vzhľadom na pandémiu môže prispôsobiť.