MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Pokazí sa vám kuchynský robot a vy sadáte k vyhľadávaču, aby ste si našli nového favorita.
Medzi výsledkami vyhľadávaní sa však objaví tvár niekoho z vašich blízkych s informáciou o tom, s ktorým modelom je spokojný.
Využiť dáta
Google po vzore Facebooku prichádza s novým reklamným systémom, pri ktorom chce využiť dáta, ktoré zozbieral pri sledovaní svojich používateľov a ich interakcií v jednotlivých službách.
Fotografie ľudí z profilov sa stanú nástrojom, ktorý má zvýšiť účinnosť reklamy.
Ide o stratégiu, ktorá sa Facebooku osvedčila aj napriek niekoľkým prešľapom, pri ktorých došlo k zásahu do súkromia. Google si od obdobnej metódy sľubuje úspech, pretože ide o odskúšanú a ziskovú teechnológiu.
Google využije dáta zozbierané cez smartfóny s Androidom i svoje webové služby využívané cez internet.
Reklama v kontexte
Sociálna a kontextuálna reklama je na vzostupe a postupne sa k nej uchýlia všetci veľkí hráči, ktorí majú dostatok informácií od svojich používateľov.
Cieľovým trhom budú najmä Spojené štáty, postupne sa služba rozšíri aj do ďalších regiónov. Firmy si budú môcť zakúpiť reklamný priestor nového druhu od 11. novembra.
Informoval o tom internetový časopis The Registrer.