TLAČOVA SPRÁVA - ETARGET

Internetová reklama PPC - „pay per click“

Na Slovensku ešte stále nový druh internetovej reklamy možno roztrhá pavučiny na dverách elektronických obchodov a zvýši objem obchodov uzavretých vďaka internetu.



Každý, kto má ambície robiť za pomoci internetu nejaký biznis, chce dostať na svoju stránku maximum zákazníkov. Je pritom jedno, či je na tej stránke internetový obchod alebo len cenník s telefónnym číslom. Pred rozhodnutím o výbere spôsobu oslovenia je dobré vedieť, že posledná forma platených výsledkov vyhľadávania zvaná Pay per Click (PPC, Plať za klik) svojou efektivitou vyrazila dych všetkým analytikom a je asi len otázkou času, kedy sa v plnej miere presadí aj na slovenskom trhu. PPC odkazy znamenajú nový vývojový stupeň v oblasti online reklamy, kde sa abstrahuje od platieb za zobrazovanie a platí sa len za klik - „pay per click“. Podľa riaditeľa spoločnosti Espotting Seb Bishop-a (Espotting - jeden z najväčších poskytovateľov služieb PPC v Európe) hlavná výhoda PPC odkazov spočíva v tom, že poskytujú reklamu zadarmo, nakoľko klient za videnie odkazu na svoju stránku nič neplatí. Platí sa len za návštevníkov, ktorí sa cez odkaz prekliknú a navštívia web stránku inzerenta.

PPC vo svete

PPC odkazy tvoria majoritnú časť príjmov zo služieb poskytovaných na svetových vyhľadávačoch, ako google.com, yahoo.com alebo altavista.com. Pre niektoré z nich predstavuje táto forma inzercie jediný zdroj príjmov z reklamy. PPC odkazy portálom najčastejšie dodáva tretia firma, ktorá komplexne zabezpečuje technologickú ako aj obchodnú stránku služby. Celosvetovo najznámejší poskytovateľ PPC odkazov je americká spoločnosť Overture.

V západoeurópskych a amerických spoločnostiach predstavujú PPC odkazy jeden z hlavných nástrojov online marketingových aktivít firiem. Podľa štúdie vykonanej spoločnosťou Search123, 53% spoločností sústreďuje viac než polovicu svojho rozpočtu práve do tejto formy online marketingu. Pri výskume sa taktiež zistilo, že 2/3 firiem pokladá PPC vyhľadávanie za najefektívnejší nástroj online reklamy.

TOP 5 poskytovateľov PPC vo svete:

1. Overture (www.overture.com)
2. FindWhat (www.findwhat.com )
3. LookSmart (
www.looksmart.com)
4. Sprinks(
www.sprinks.com )
5. Google adwords (
www.google.com )


Zdroj:
http://www.payperclickguru.com/top5.html

 

Ako funguje reklama cez PPC odkazy?

Pri technológii PPC najčastejšie vstupuje medzi klasických partnerov (inzerent - portál) tretí subjekt. Ten sa na jednej strane dohodne s portálmi na využívaní systému sponzorovaných odkazov (v podstate sa naň portály napoja) a na druhej strane zhromažďuje inzerentov. Pre inzerenta to znamená, že sa mu stačí dohodnúť s jedinou firmou a jeho odkazy sú okamžite k dispozícii na všetkých pripojených portáloch. Na portáloch sa odkazy na web stránky inzerentov zobrazujú na prednostných pozíciách. Napr. firma predávajúca cd a dvd má záujem sa zobrazovať potenciálnym zákazníkom, ktorí hľadajú na internete práve produkt, ktorý oni predávajú, čiže cd, dvd, filmy, atď. Produkty na internete sa vyhľadávajú pomocou rôznych vyhľadávacích portálov tak, že sa zadá do vyhľadávacieho okienka slovo týkajúce sa hľadaného produktu alebo služby, napr. „cd“ alebo „dvd“ a následne ako výsledok vyhľadávania sa zobrazia odkazy firiem ponúkajúcich dané produkty alebo služby. Nakoľko je tých výsledkov veľmi veľa, je potrebné zabezpečiť, aby sa odkaz firmy nachádzal čím vyššie v rebríku výsledkov. Práve toto zabezpečuje systém PPC odkazov, pomocou ktorého sa firma na internete môže prezentovať na prvých pozíciách výsledkov vyhľadávania a to presne v tej oblasti (na tie slová), v ktorej podniká.

PPC na Slovensku

Na Slovensku sa dodávaním prednostných odkazov vo výsledkoch vyhľadávania zaoberá spoločnosť eTarget, ktorá v rámci projektu www.etarget.sk vlastnými prostriedkami vyvinula PPC technológiu. Za polrok po spustení je na eTarget pripojených 17 portálov (najvýznamnejšie sú Superzoznam, Sme, Markíza, Atlas, alebo Post). eTarget v súčasnosti uskutoční mesačne okolo 2 milióny požiadaviek na vyhľadanie (fulltextové a katalógové). Na základe štatistík vyhľadávania v systéme eTarget Vám poskytujeme aktuálne informácie z oblasti online reklamy na slovenskom trhu.

Ktorý sektor je na slovensku najotvorenejší internetovej reklame PPC:

  • web hostingové resp. web design agentúry
  • počítačové a softvérové firmy
  • predajcovia cd a dvd nosičov
  • vzdelávacie agentúry
  • cestovné kancelárie

Čo sa na Slovensku v máji 2003 najviac vyhľadávalo:

1. sms brana
2. sms
3. sex
4. praca
5. referaty
6. reality
7. mapy
8. brigady
9. autobazar
10. erotika

V prípade záujmu o porovnanie počtov vyhľadávania vo Vašej oblasti podnikania napíšte na sme@etarget.sk. Radi Vám poradíme pri výbere slov Vašej inzercie!

SÚŤAŽ !

Na internete sa už začína dovolenková sezóna. Aktívne sa vyhľadávajú ponuky cestovných kancelárií do rôznych kútov sveta. Ktoré destinácie najviac slováci vyhľadávajú na svoju letnú dovolenku?

a. Taliansko
b. Slovensko
c. Chorvátsko
d. Grécko
e. Bulharsko

Za správnu odpoveď získavate od spoločnosti eTarget 300 Sk bonus pri prvej platbe.

Hlasujte a registrujte sa na adrese www.etarget.sk/sutaz

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  2. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  4. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  5. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  6. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  7. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  10. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 663
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 717
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 6 828
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 487
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 344
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 5 991
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 925
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 354
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 663
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 130

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Mesiac som žil v inteligentnej domácnosti. A takto to dopadlo

Moderná, zábavná a zaujímavá. Inteligentná domácnosť je ale drahá a slovenským príkazom zatiaľ nerozumie.

KOMENTÁRE

Nová česká celebrita, hlúpa Mary a budúcnosť ľavosúdia (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

SVET

Rozhoduje sa o budúcnosti sveta, čo plánujú lídri (Globsec naživo)

Lídri, vojaci a odborníci sa rozprávajú o hrozbách.

KOMENTÁRE

Keď slová slúžia ako strely

Falošné správy často pritiahnu väčšie masy ako dôveryhodné médiá.

Neprehliadnite tiež

Vzdali sa ropy, ponúknu tenisky z morských rias

Nerozpadnú sa po jednom daždi, nový materiál je určený na štandardné použitie.

Desatina Američanov opustila autá, presunuli sa k Uberu

Uber a Lyft menia spotrebiteľské návyky, niektorí im veria tak ako vlastnému autu.

Kardiostimulátory majú tisíce bezpečnostných IT chýb. Zdravotníci bezpečnosť zanedbali

Má držať rytmus srdca, stačí však hackerský útok a kardiostimulátor môže zabíjať.

Na čom hrať hry? Na PC či konzolách?

Porovnávať má zmysel hlavne produkty najväčších hráčov na trhu, keďže herným počítačom dokážu plnohodnotne konkurovať iba konzoly od Sony a Microsoftu.