Bratislava 28.mája (TASR) - Mobilný operátor Orange Slovensko upozorňuje svojich užívateľov predplatenej služby Prima, že v uplynulých dňoch zaznamenal viacero prípadov zneužívania služby Prenos kreditu.
Anonymní inzerenti totiž pod zámienkou mimoriadnej ponuky Orange Slovensko oberajú klientov služby Prima o ich vlastné kredity. Inzerenti navádzajú užívateľov na odoslanie osobitnej SMS, ktorou si môžu údajne kredit navýšiť. Reálne ale prichádza k pravému opaku, keď sa užívateľom kredit zníži a pripíše sa v prospech inzerujúcich podvodníkov.
Inzerenti, ako informuje Orange, konkrétne navádzajú užívateľov Primy aby na krátke číslo 414 odoslali SMS správy, v ktorej sa má vypísať najprv slovo KRED, za ním potom nasleduje vlastné mobilné číslo inzerenta a správa sa má končiť trojcifernou sumou vyjadrujúcou požadované vlastné zvýšenie kreditu. V skutočnosti však po odoslaní takejto SMS správy dochádza k zníženiu kreditu na Prima karte odosielateľa a k jeho pripísaniu v prospech karty inzerenta.
Orange Slovensko odporúča na podobné inzeráty nereagovať. Šírenie správy neznámymi inzerentmi môže podľa Orange za určitých podmienok naplniť okrem iného aj skutkovú podstatu trestného činu podvodu. Najčastejšie dochádza k uverejňovaniu takýchto inzerátov v rámci diskusií na službe SMS Fórum, ktorá je dostupná na Markízatexte na stranách 795 a 797, a dochádza k ich šíreniu aj cez anonymné e-mailové a SMS správ. V mnohých prípadoch je za odosielateľa správy označovaná spoločnosť Orange Slovensko.
Spoločnosť Orange už aktuálne prijíma potrebné opatrenia na zabránenie šíreniu podvodu a inzeráty spomenutého charakteru bude zo služby SMS Fórum prostredníctvom jej prevádzkovateľa filtrovať.
Služba Prenos kreditu umožňuje za normálnych okolností presun časti kreditu medzi dvoma predplatenými kartami Prima. Prenos sa pritom deje rovnakým spôsobom, aký zneužívajú spomenutí podvodníci.