Súčasný výskum, ktorý riadia spoločnosti conVISUAL v nemeckom Oberhausene a ISI GmbH (Inštitút pre senzorický výskum a inovačné poradenstvo) v nemeckom Göttingene, potvrdzuje, že sa mladí ľudia vo veku od 14 do 25 rokov výrazne zaujímajú o nové služby mobilnej komunikácie. Pre túto vekovú kategóriu je komunikácia prostredníctvom textových správ SMS (Short Message Service - Služba krátkych správ) veľmi dôležitá.
Táto štúdia, ktorá poukazuje na trendy mobilnej komunikácie, je prvá svojho druhu. Po prvýkrát ide o systematický a vedecký výskum, ktorý odhaľuje, ako mladí ľudia využívajú služby mobilnej komunikácie. Mobilní operátori tak získavajú užitočné informácie o tom, aký záujem majú mladí ľudia o ich nové služby, akou je napr. zasielanie obrázkov. Výskum jasne potvrdzuje to, čo sa doteraz iba predpokladalo.
Posielanie textových správ SMS je najobľúbenejšou formou komunikácie
Správy SMS sa stali samostatným komunikačným prostriedkom. Mladí ľudia uviedli, že posielajú priemerne 17 textových správ týždenne. Takmer 30% však posiela týždenne viac ako 20 správ. Ľudia vo veku od 14 do 19 rokov sú najaktívnejšími užívateľmi správ SMS. V tejto kategórii sa odošle za týždeň priemerne 20,3 textových správ, pričom iba 5% respondentov vyhlásilo, že nikdy nevyužilo službu SMS.
Štúdia jasne dokazuje, že mladí ľudia chcú jednoduchšiu, rýchlejšiu a individuálnejšiu komunikáciu. Výskum poskytuje mobilným spoločnostiam informácie, ktoré im pomôžu pri rozvoji ďalších služieb.
Dnešná mládež má rozsiahle skúsenosti v oblasti mobilnej komunikácie
Viac ako 50% opýtaných vlastní svoj druhý alebo tretí mobilný telefón. 51% má mobilný telefón značky Nokia, ktorý predstavuje na trhu najväčší podiel.
Odborníci prišli k uzáveru, že len málo ľudí vlastní telefón s podporou protokolu WAP. Má ho každý piaty účastník výskumu.
Vek užívateľa mobilných telefónov možno zistiť na základe služieb, ktoré preferuje. Približne 60% opýtaných už prostredníctvom svojho mobilného telefónu zasielalo zvonenie, logá operátora alebo obrázkové správy. Napr. majitelia Nokie často využívajú rozsiahlu ponuku obrázkov a lôg, ktorú im ich mobilný telefón poskytuje. V nasledujúcich mesiacoch môžeme očakávať výrazný nárast využívania týchto služieb. Poukazuje na to fakt, že podobné služby stále častejšie produkujú aj ostatní výrobcovia mobilných telefónov, nielen Nokia.
Mobilná obrázková pohľadnica uspokojuje požiadavku individuálnych služieb
Výsledky výskumu dokazujú, že sa ľudia vo veku od 14 do 25 rokov výrazne zaujímajú o budúci rozvoj sektoru mobilnej komunikácie. Takmer 80% opýtaných vyjadrilo svoj záujem o nové služby a zariadenia.
Mladí ľudia si najviac želajú individuálnejšie a vizuálnejšie orientované služby. Špeciálne bol skúmaný záujem účastníkov ankety o jeden produkt conVISUALu, o tzv. mobilnú obrázkovú pohľadnicu. Táto aplikácia zasielania správ umožňuje svojim užívateľom výber, zosobnenie a zaslanie pozdravnej pohľadnice prostredníctvom mobilného telefónu alebo internetu. Pohľadnica obsahuje okrem textu aj grafiku, kreslené obrázky a zvuk. Mobilná obrázková pohľadnica sa už dá zapojiť ku každému štandardnému zariadeniu. Čím má toto zariadenie rozsiahlejšie schopnosti, tým je aj výber prvkov do pozdravnej pohľadnice širší. Výhodou je, že si užívatelia môžu vybrať z hotových obrázkov, alebo si vytvoria vlastné.
Takmer 70% skúmaných mladých ľudí sa zaujímalo o túto inováciu služby zasielania vizuálnych správ, ktorú vynašla organizácia Oberhausen. Približne 1/3 opýtaných tvrdí, že by si v blízkej budúcnosti kúpila mobilný telefón, ktorý by podporoval možnosti ponúkané Mobilnou obrázkovou pohľadnicou.
Najobľúbenejším prvkom, ktorý by mala Mobilná obrázková pohľadnica obsahovať, sú osobné obrázky. Hneď za nimi nasledujú kategórie ako hudba, vtipy a zábava. Tieto výsledky dokazujú súčasný trend zvýšenej individualizácie mobilných služieb.
Autor: Martina Nagyova