SME

Vizuálna mobilná komunikácia je vrcholom zajtrajšieho sveta

Súčasný výskum, ktorý riadia spoločnosti conVISUAL v nemeckom Oberhausene a ISI GmbH (Inštitút pre senzorický výskum a inovačné poradenstvo) v nemeckom Göttingene, potvrdzuje, že sa mladí ľudia vo veku od 14 do 25 rokov výrazne zaujímajú o nové služby mo

Súčasný výskum, ktorý riadia spoločnosti conVISUAL v nemeckom Oberhausene a ISI GmbH (Inštitút pre senzorický výskum a inovačné poradenstvo) v nemeckom Göttingene, potvrdzuje, že sa mladí ľudia vo veku od 14 do 25 rokov výrazne zaujímajú o nové služby mobilnej komunikácie. Pre túto vekovú kategóriu je komunikácia prostredníctvom textových správ SMS (Short Message Service - Služba krátkych správ) veľmi dôležitá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Táto štúdia, ktorá poukazuje na trendy mobilnej komunikácie, je prvá svojho druhu. Po prvýkrát ide o systematický a vedecký výskum, ktorý odhaľuje, ako mladí ľudia využívajú služby mobilnej komunikácie. Mobilní operátori tak získavajú užitočné informácie o tom, aký záujem majú mladí ľudia o ich nové služby, akou je napr. zasielanie obrázkov. Výskum jasne potvrdzuje to, čo sa doteraz iba predpokladalo.

SkryťVypnúť reklamu

Posielanie textových správ SMS je najobľúbenejšou formou komunikácie

Správy SMS sa stali samostatným komunikačným prostriedkom. Mladí ľudia uviedli, že posielajú priemerne 17 textových správ týždenne. Takmer 30% však posiela týždenne viac ako 20 správ. Ľudia vo veku od 14 do 19 rokov sú najaktívnejšími užívateľmi správ SMS. V tejto kategórii sa odošle za týždeň priemerne 20,3 textových správ,  pričom iba 5% respondentov vyhlásilo, že nikdy nevyužilo službu SMS.

Štúdia jasne dokazuje, že mladí ľudia chcú jednoduchšiu, rýchlejšiu a individuálnejšiu komunikáciu. Výskum poskytuje mobilným spoločnostiam informácie, ktoré im pomôžu pri rozvoji ďalších služieb.

Dnešná mládež má rozsiahle skúsenosti v oblasti mobilnej komunikácie

Viac ako 50% opýtaných vlastní svoj druhý alebo tretí mobilný telefón. 51% má mobilný telefón značky Nokia, ktorý predstavuje na trhu najväčší podiel.

SkryťVypnúť reklamu

Odborníci prišli k uzáveru, že len málo ľudí vlastní telefón s podporou protokolu WAP. Má ho každý piaty účastník výskumu.

Vek užívateľa mobilných telefónov možno zistiť na základe služieb, ktoré preferuje. Približne 60% opýtaných už prostredníctvom svojho mobilného telefónu zasielalo zvonenie, logá operátora alebo obrázkové správy. Napr. majitelia  Nokie často využívajú rozsiahlu ponuku  obrázkov a lôg, ktorú im ich mobilný telefón poskytuje. V nasledujúcich mesiacoch môžeme očakávať výrazný nárast využívania týchto služieb. Poukazuje na to fakt, že podobné služby stále častejšie produkujú aj ostatní výrobcovia mobilných telefónov, nielen Nokia.

Mobilná obrázková pohľadnica uspokojuje požiadavku individuálnych služieb

Výsledky výskumu dokazujú, že sa ľudia vo veku od 14 do 25 rokov výrazne zaujímajú o budúci rozvoj sektoru mobilnej komunikácie. Takmer 80% opýtaných vyjadrilo svoj záujem o nové služby a zariadenia.

SkryťVypnúť reklamu

Mladí ľudia si najviac želajú individuálnejšie a vizuálnejšie orientované služby. Špeciálne bol skúmaný záujem účastníkov ankety o jeden produkt conVISUALu, o tzv. mobilnú obrázkovú pohľadnicu. Táto aplikácia zasielania správ umožňuje svojim užívateľom výber, zosobnenie a zaslanie pozdravnej pohľadnice prostredníctvom mobilného telefónu alebo internetu. Pohľadnica obsahuje okrem textu aj grafiku, kreslené obrázky a zvuk. Mobilná obrázková pohľadnica sa už dá zapojiť ku každému štandardnému zariadeniu. Čím má toto zariadenie rozsiahlejšie schopnosti, tým je aj výber prvkov do pozdravnej pohľadnice širší. Výhodou je, že si užívatelia môžu vybrať z hotových obrázkov, alebo si vytvoria vlastné.

Takmer 70% skúmaných mladých ľudí sa zaujímalo o túto inováciu služby zasielania vizuálnych správ, ktorú vynašla organizácia Oberhausen. Približne 1/3 opýtaných tvrdí, že by si v blízkej budúcnosti kúpila mobilný telefón, ktorý by podporoval možnosti ponúkané Mobilnou obrázkovou pohľadnicou.

SkryťVypnúť reklamu

Najobľúbenejším prvkom, ktorý by mala Mobilná obrázková pohľadnica obsahovať, sú osobné obrázky. Hneď za nimi nasledujú kategórie ako hudba, vtipy a zábava. Tieto výsledky dokazujú súčasný trend zvýšenej individualizácie mobilných služieb.

Autor: Martina Nagyova

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári cez zamknutú obrazovku zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 951
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 484
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 302
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 575
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 856
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 277
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 032
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 782
SkryťZatvoriť reklamu