SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Vizuálna mobilná komunikácia je vrcholom zajtrajšieho sveta

Súčasný výskum, ktorý riadia spoločnosti conVISUAL v nemeckom Oberhausene a ISI GmbH (Inštitút pre senzorický výskum a inovačné poradenstvo) v nemeckom Göttingene, potvrdzuje, že sa mladí ľudia vo veku od 14 do 25 rokov výrazne zaujímajú o nové služby mo

Súčasný výskum, ktorý riadia spoločnosti conVISUAL v nemeckom Oberhausene a ISI GmbH (Inštitút pre senzorický výskum a inovačné poradenstvo) v nemeckom Göttingene, potvrdzuje, že sa mladí ľudia vo veku od 14 do 25 rokov výrazne zaujímajú o nové služby mobilnej komunikácie. Pre túto vekovú kategóriu je komunikácia prostredníctvom textových správ SMS (Short Message Service - Služba krátkych správ) veľmi dôležitá.

Táto štúdia, ktorá poukazuje na trendy mobilnej komunikácie, je prvá svojho druhu. Po prvýkrát ide o systematický a vedecký výskum, ktorý odhaľuje, ako mladí ľudia využívajú služby mobilnej komunikácie. Mobilní operátori tak získavajú užitočné informácie o tom, aký záujem majú mladí ľudia o ich nové služby, akou je napr. zasielanie obrázkov. Výskum jasne potvrdzuje to, čo sa doteraz iba predpokladalo.

Skryť Vypnúť reklamu

Posielanie textových správ SMS je najobľúbenejšou formou komunikácie

Správy SMS sa stali samostatným komunikačným prostriedkom. Mladí ľudia uviedli, že posielajú priemerne 17 textových správ týždenne. Takmer 30% však posiela týždenne viac ako 20 správ. Ľudia vo veku od 14 do 19 rokov sú najaktívnejšími užívateľmi správ SMS. V tejto kategórii sa odošle za týždeň priemerne 20,3 textových správ,  pričom iba 5% respondentov vyhlásilo, že nikdy nevyužilo službu SMS.

Štúdia jasne dokazuje, že mladí ľudia chcú jednoduchšiu, rýchlejšiu a individuálnejšiu komunikáciu. Výskum poskytuje mobilným spoločnostiam informácie, ktoré im pomôžu pri rozvoji ďalších služieb.

Dnešná mládež má rozsiahle skúsenosti v oblasti mobilnej komunikácie

Viac ako 50% opýtaných vlastní svoj druhý alebo tretí mobilný telefón. 51% má mobilný telefón značky Nokia, ktorý predstavuje na trhu najväčší podiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Odborníci prišli k uzáveru, že len málo ľudí vlastní telefón s podporou protokolu WAP. Má ho každý piaty účastník výskumu.

Vek užívateľa mobilných telefónov možno zistiť na základe služieb, ktoré preferuje. Približne 60% opýtaných už prostredníctvom svojho mobilného telefónu zasielalo zvonenie, logá operátora alebo obrázkové správy. Napr. majitelia  Nokie často využívajú rozsiahlu ponuku  obrázkov a lôg, ktorú im ich mobilný telefón poskytuje. V nasledujúcich mesiacoch môžeme očakávať výrazný nárast využívania týchto služieb. Poukazuje na to fakt, že podobné služby stále častejšie produkujú aj ostatní výrobcovia mobilných telefónov, nielen Nokia.

Mobilná obrázková pohľadnica uspokojuje požiadavku individuálnych služieb

Výsledky výskumu dokazujú, že sa ľudia vo veku od 14 do 25 rokov výrazne zaujímajú o budúci rozvoj sektoru mobilnej komunikácie. Takmer 80% opýtaných vyjadrilo svoj záujem o nové služby a zariadenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Mladí ľudia si najviac želajú individuálnejšie a vizuálnejšie orientované služby. Špeciálne bol skúmaný záujem účastníkov ankety o jeden produkt conVISUALu, o tzv. mobilnú obrázkovú pohľadnicu. Táto aplikácia zasielania správ umožňuje svojim užívateľom výber, zosobnenie a zaslanie pozdravnej pohľadnice prostredníctvom mobilného telefónu alebo internetu. Pohľadnica obsahuje okrem textu aj grafiku, kreslené obrázky a zvuk. Mobilná obrázková pohľadnica sa už dá zapojiť ku každému štandardnému zariadeniu. Čím má toto zariadenie rozsiahlejšie schopnosti, tým je aj výber prvkov do pozdravnej pohľadnice širší. Výhodou je, že si užívatelia môžu vybrať z hotových obrázkov, alebo si vytvoria vlastné.

Takmer 70% skúmaných mladých ľudí sa zaujímalo o túto inováciu služby zasielania vizuálnych správ, ktorú vynašla organizácia Oberhausen. Približne 1/3 opýtaných tvrdí, že by si v blízkej budúcnosti kúpila mobilný telefón, ktorý by podporoval možnosti ponúkané Mobilnou obrázkovou pohľadnicou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najobľúbenejším prvkom, ktorý by mala Mobilná obrázková pohľadnica obsahovať, sú osobné obrázky. Hneď za nimi nasledujú kategórie ako hudba, vtipy a zábava. Tieto výsledky dokazujú súčasný trend zvýšenej individualizácie mobilných služieb.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová.
Píše Janka Debrecéniová

„Spoločná zodpovednosť“ je ukážkou nezodpovednosti

Uznesenie vlády fakticky porušuje viacero základných práv a slobôd.

Testovanie na nový koronavírus v Bánovciach nad Bebravou.

Koronavírus na Slovensku: Celoplošné testovanie sa podľa Čaputovej nestihne. Matoviča vyzvala prehodnotiť postihy (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 55 091 ľudí. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 212 obetí.

Prezidentka Zuzana Čaputová.

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom.

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.

Neprehliadnite tiež

Podcast Tech_FM

Čierne diery sú aj také, aké by nemali byť

Čo nás učí gravitačná astronómia.

Sonda vyriešila problémy, schránku so vzorkami z asteroidu uzavrela

Sonda nakoniec nabrala príliš veľa materiálu.

Sonda OSIRIS-REx.
Časť ostrova Kotelnyj, ktorý sa nachádza v mori Laptevovcov na zábere z júna 2016.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 306
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 528
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 251
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 176
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 153
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 808
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 376
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 783
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 385
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 323