Prevádzkovateľ pevnej telefónnej siete v Českej republike sa rozhodol ponúknuť svojim zákazníkom voľbu medzi viacerými predplatenými programami tak, ako to ponúkajú napríklad mobilní operátori. Majitelia telefónnych staníc si tak môžu vybrať, či chcú platiť nižší mesačný paušál, no drahšie hovorné za telefonáty nad limit, alebo naopak vyšší paušál s nižšou cenou za minútu telefonovania.
Ako nás informovala hovorkyňa Slovenských telekomunikácií Gabriela Nemkyová, slovenský prevádzkovateľ telefónnej siete o ničom podobnom neuvažuje. „V Čechách je situácia diametrálne odlišná, pretože trh je už liberalizovaný. My nemáme dôvod niečo meniť, pretože máme na hlasovú službu ešte stále monopol,“ povedala doslova.
V Českej republike ponúka Telecom od tohto týždňa fyzickým osobám okrem štandardného programu (paušál 175 Kč a poplatok 2,90 Kč za dve minúty miestneho hovoru) aj program MINI pre domácnosti, ktoré málo telefonujú - tie po vyčerpaní 90-korunového mesačného paušálu zaplatia za ďalšie telefonáty dvakrát viac. Tretí program MAXI pre súkromné osoby ponúka pri mesačnej paušálnej platbe 225 Kč výhodnejšiu cenu medzimestských hovorov.
Podniky majú možnosť získať v rámci štyroch nadstavbových programov s jednotným paušálnym poplatkom 225 Kč rôznu výšku zliav na medzimestských a medzinárodných hovoroch v závislosti od sumy, ktorú mesačne pretelefonujú. Napríklad firmy s telefónnym účtom nad 100-tisíc korún môžu získať zľavu 5 percent na medzimestské hovory a 7 percent na hovory do susedných krajín, najväčšie podniky, kde mesačne pretelefonujú viac ako 3 milióny Kč, majú 10-percentnú zľavu na medzimestské a 15-percentnú na medzinárodné hovory.
Český telefónny operátor očakáva, že po zavedení nových programov sa znížia priemerné tržby na jedného klienta, čo by však malo byť kompenzované zvýšením počtu zákazníkov.
TOMÁŠ BELLA
www.telecom.cz