Majitelia telefónnych staníc si tak môžu vybrať, či chcú platiť nižší mesačný paušál, no drahšie hovorné za telefonáty nad limit, alebo naopak vyšší paušál s nižšou cenou za minútu telefonovania.
Ako nás informovala hovorkyňa Slovenských telekomunikácií Gabriela Nemkyová, slovenský prevádzkovateľ telefónnej siete o ničom podobnom neuvažuje. „V Čechách je situácia diametrálne odlišná, pretože trh je už liberalizovaný. My nemáme dôvod niečo meniť, pretože máme na hlasovú službu ešte stále monopol,“ povedala doslova.
V Českej republike ponúka Telecom od tohto týždňa fyzickým osobám okrem štandardného programu (paušál 175 Kč a poplatok 2,90 Kč za dve minúty miestneho hovoru) aj program MINI pre domácnosti, ktoré málo telefonujú - tie po vyčerpaní 90-korunového mesačného paušálu zaplatia za ďalšie telefonáty dvakrát viac. Tretí program „MAXI“ pre súkromné osoby ponúka pri mesačnej paušálnej platbe 225 Kč výhodnejšiu cenu medzimestských hovorov.
Podniky majú možnosť získať v rámci štyroch nadstavbových programov s jednotným paušálnym poplatkom 225 Kč rôznu výšku zliav na medzimestských a medzinárodných hovoroch v závislosti od sumy, ktorú mesačne pretelefonujú. Napríklad firmy s telefónnym účtom nad 100-tisíc korún môžu získať zľavu 5 % na medzimestské hovory a 7 % na hovory do susedných krajín, najväčšie podniky, kde sa mesačne pretelefonujú viac než 3 milióny Kč, majú 10 % zľavu na medzimestské a 15 % na medzinárodné hovory.
Český telefónny operátor očakáva, že po zavedení nových programov sa znížia priemerné tržby na jedného klienta, čo by však malo byť kompenzované zvýšením počtu zákazníkov.