Technická podpora? Volajte Indiu

Ak zákazník niektorého amerického internetového obchodu narazí počas nakupovania na nejaký problém a požiada o pomoc, s veľkou pravdepodobnosťou mu pomôže pracovník technickej podpory – z Indie.




V modernej budove v centre indického mesta New Delhi sedia za počítačmi čerství dvadsiatnici a cez vysokorýchlostné internetové spojenie telefonujú so zákazníkmi, odpovedajú na ich e-maily alebo podávajú informácie prostredníctvom instant messagingu. Pracujú v jednom z najdynamickejšie sa rozvíjajúcich odvetví v Indii – v oblasti manažmentu vzťahov so zákazníkmi – kde vďaka internetu nachádzajú mnohé firmy v tomto štáte zlatú baňu.

Vďaka množstvu kvalifikovaných absolventov univerzít, ktorí dokonale ovládajú angličtinu, a v porovnaní s USA mimoriadne nízkym mzdovým nákladom si indické firmy najíma čoraz viac veľkých amerických spoločností, aby na diaľku obsluhovali ich zákazníkov.

„Kľúčovým zdrojom v celej internetovej ekonomike sú ľudia… a pri takom obrovskom množstve spoločností v Amerike, ktoré potrebujú zákaznícky servis, je dopyt po ľuďoch podstatne vyšší, ako ponuka,“ hovorí Prakash Gurbaxani, riaditeľ spoločnosti 24/7 Customer.com. Firmu založil minulý rok a už po pár mesiacoch zamestnával 400 ľudí. Vďaka neustále rastúcemu dopytu po takýchto službách predpokladá, že počet zamestnancov sa do konca roka zvýši na tisíc. V celej Indii pracujú v callcentrách a servisných službách pre amerických zákazníkov už desaťtisíce ľudí, podľa predpokladu by ich v roku 2008 malo byť viac než milión.

Podľa samotných Indov ich krajinu pri poskytovaní podobných služieb favorizujú nielen nízke náklady na pracovnú silu a dostatok talentovaných mladých ľudí, ale aj niektoré kultúrne špecifiká.

„Na rozdiel od západných krajín napríklad nemáme systém masových sviatkov. Môžeme preto poskytovať služby aj počas dovolenkových období a sviatkov, keď majú iné firmy veľké problémy nájsť pracovnú silu,“ povedal K. Ganesh, riaditeľ CustomerAsset.Com.

Ako povedal K. Ganesh, podľa štúdie Yankee Group sa viac než dve tretiny zamýšľaných internetových transakcií zruší, pretože zákazník nedostane v kritickom momente podporu, odpoveď na svoju otázku či problém.

„Niektorí predajcovia skontaktujú ľudí, ktorí u nich nakupovali na Vianoce, až vo februári, aby im povedali, že tovar, ktorý si objednali, už dávno nemajú,“ povedal.

„Pracovná sila nás v Indii stojí o polovicu menej, ako v Spojených štátoch, pritom treba upozorniť, že tu ľudia nepracujú v žiadnych zaprášených garážach, kde by boli natlačení po stovkách,“ hovorí K. Ganesh, ktorý pred založením CustomerAsset pracoval v globálnej telekomunikačnej firme.

Zamestnanci sú plne zaškolení na podporu toho-ktorého produktu a pracujú v administratívnych budovách s najvyšším komfortom v Indii. Z univerzít už prichádzajú s dokonalou znalosťou angličtiny, v rámci zaškoľovania ich ešte učia špeciálne frázy, zoznamujú s kultúrnymi zvyklosťami ich zákazníkov a trénujú ich dokonca aj v správnom prízvuku, aby vyhovoval ich klientom. Využívajú aj špeciálny softvér od firiem ako Kana Communications alebo Talisma, ktorý pomáha nájsť odpovede na otázky zákazníkov.

Podľa riaditeľa firmy Daksh.com Sanjeev Aggarwal by mohla byť slabou stránkou indických firiem len garancia bezporuchovosti a nepretržitého fungovania systémov. Samozrejmosťou sú síce viacnásobné zálohové systémy a vlastné prenajaté okruhy garantujúce nepretržité pripojenie na internet, ale, ako povedal S. Aggarwal, „naše telekomunikácie sú stále nočnou morou“.

(reuters)

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Morský koník ako zberač odpadu a smutný osud tigra. Pozrite si finalistov o najlepšieho fotky prírody

Wildlife Photographer of the Year organizuje Prírodopisné múzeum v Londýne.

Cesty na zmenu klímy nie sú pripravené, asfalty nevyhovujú

Na plánované fungovanie ciest je dnes už príliš teplo.

YouTube končí s platenými kanálmi, ľudí nezaujali

Výpadky príjmov majú tvorcom obsahu nahradiť nové projekty.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 946
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 864
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 782
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 399
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 283
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 162
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 751
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 661
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 488
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 247