Technická podpora? Volajte Indiu

Ak zákazník niektorého amerického internetového obchodu narazí počas nakupovania na nejaký problém a požiada o pomoc, s veľkou pravdepodobnosťou mu pomôže pracovník technickej podpory – z Indie.




V modernej budove v centre indického mesta New Delhi sedia za počítačmi čerství dvadsiatnici a cez vysokorýchlostné internetové spojenie telefonujú so zákazníkmi, odpovedajú na ich e-maily alebo podávajú informácie prostredníctvom instant messagingu. Pracujú v jednom z najdynamickejšie sa rozvíjajúcich odvetví v Indii – v oblasti manažmentu vzťahov so zákazníkmi – kde vďaka internetu nachádzajú mnohé firmy v tomto štáte zlatú baňu.

Vďaka množstvu kvalifikovaných absolventov univerzít, ktorí dokonale ovládajú angličtinu, a v porovnaní s USA mimoriadne nízkym mzdovým nákladom si indické firmy najíma čoraz viac veľkých amerických spoločností, aby na diaľku obsluhovali ich zákazníkov.

„Kľúčovým zdrojom v celej internetovej ekonomike sú ľudia… a pri takom obrovskom množstve spoločností v Amerike, ktoré potrebujú zákaznícky servis, je dopyt po ľuďoch podstatne vyšší, ako ponuka,“ hovorí Prakash Gurbaxani, riaditeľ spoločnosti 24/7 Customer.com. Firmu založil minulý rok a už po pár mesiacoch zamestnával 400 ľudí. Vďaka neustále rastúcemu dopytu po takýchto službách predpokladá, že počet zamestnancov sa do konca roka zvýši na tisíc. V celej Indii pracujú v callcentrách a servisných službách pre amerických zákazníkov už desaťtisíce ľudí, podľa predpokladu by ich v roku 2008 malo byť viac než milión.

Podľa samotných Indov ich krajinu pri poskytovaní podobných služieb favorizujú nielen nízke náklady na pracovnú silu a dostatok talentovaných mladých ľudí, ale aj niektoré kultúrne špecifiká.

„Na rozdiel od západných krajín napríklad nemáme systém masových sviatkov. Môžeme preto poskytovať služby aj počas dovolenkových období a sviatkov, keď majú iné firmy veľké problémy nájsť pracovnú silu,“ povedal K. Ganesh, riaditeľ CustomerAsset.Com.

Ako povedal K. Ganesh, podľa štúdie Yankee Group sa viac než dve tretiny zamýšľaných internetových transakcií zruší, pretože zákazník nedostane v kritickom momente podporu, odpoveď na svoju otázku či problém.

„Niektorí predajcovia skontaktujú ľudí, ktorí u nich nakupovali na Vianoce, až vo februári, aby im povedali, že tovar, ktorý si objednali, už dávno nemajú,“ povedal.

„Pracovná sila nás v Indii stojí o polovicu menej, ako v Spojených štátoch, pritom treba upozorniť, že tu ľudia nepracujú v žiadnych zaprášených garážach, kde by boli natlačení po stovkách,“ hovorí K. Ganesh, ktorý pred založením CustomerAsset pracoval v globálnej telekomunikačnej firme.

Zamestnanci sú plne zaškolení na podporu toho-ktorého produktu a pracujú v administratívnych budovách s najvyšším komfortom v Indii. Z univerzít už prichádzajú s dokonalou znalosťou angličtiny, v rámci zaškoľovania ich ešte učia špeciálne frázy, zoznamujú s kultúrnymi zvyklosťami ich zákazníkov a trénujú ich dokonca aj v správnom prízvuku, aby vyhovoval ich klientom. Využívajú aj špeciálny softvér od firiem ako Kana Communications alebo Talisma, ktorý pomáha nájsť odpovede na otázky zákazníkov.

Podľa riaditeľa firmy Daksh.com Sanjeev Aggarwal by mohla byť slabou stránkou indických firiem len garancia bezporuchovosti a nepretržitého fungovania systémov. Samozrejmosťou sú síce viacnásobné zálohové systémy a vlastné prenajaté okruhy garantujúce nepretržité pripojenie na internet, ale, ako povedal S. Aggarwal, „naše telekomunikácie sú stále nočnou morou“.

(reuters)

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

Neprehliadnite tiež

Ako vyzerajú svety mimo slnečnej sústavy? Pozrite si najkrajšie exoplanéty

Vedci predpokladajú, že okolo každej hviezdy krúži aspoň jedna planéta.

V Anglicku chcú mobilnú sieť posilniť balónmi, autami aj dronmi

Ak treba signál a rýchle spojenie, netreba hneď stavať vysoké veže.

Microsoft meškal so záplatami, neopravil dve vážne chyby vo Windowse

Počítače firiem nemusia byť chránené proti všetkým slabinám systému.

Samsung chce upraviť a znova začať predávať svoje horiace smartfóny

Upravené mobily neskončia na recyklačných linkách, dostanú sa opäť do rúk spotrebiteľov rozvojových trhov.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 875
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 510
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 481
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 226
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 625
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 579
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 251
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 923
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 694
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 714

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop