SME

Stanovisko EuroTelu a Orange k zasielaniu SMS zákazníkom

O stanovisko k téme zasielania textových správ užívateľom mobilnej siete sme požiadali oboch operátorov, ktorým sme zaslali otázky definované v článku.

Zo stanoviska Juraja Drobu, riaditeľa pre vonkajšie vzťahy EuroTelu vyplýva, že zmluva EuroTelu so zákazníkom nevylučuje zasielanie informatívnych SMS správ o službách a ponukách. Zároveň však dodal, že EuroTel informuje len o vlastných akciách. Posielanie textových správ s informatívnym obsahom podľa J. Drobu je v súlade s licenciou a zákonmi SR, no do rozporu by sa dostalo vtedy, ak by operátor posielal reklamné SMS iných spoločností. To však EuroTel podľa J. Drobu nerobí. Zákazník má možnosť podľa J. Drobu kedykoľvek zasielanie informatívnych správ zakázať pokynom operátorovi na zákazníckej linke. EuroTel poskytuje službu a-point, ktorá je postavená na dobrovoľnosti – zákazník sa zaregistruje a potom dostáva textové správy, zatiaľ len v nákupných centrách Polus v Bratislave a Optima v Košiciach. EuroTel nezasiela žiadne SMS správy svojim zákazníkom po 21. hodine.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Stanovisko Orange poskytol hovorca spoločnosti Peter Tóth:

„V zmysle Všeobecných podmienok poskytovania služieb, ktoré sú súčasťou Zmluvy o poskytovaní služieb medzi spoločnosťou Orange Slovensko, a.s. a zákazníkom je spoločnosť Orange Slovensko povinná informovať svojich užívateľov o každej zmene, úprave, doplnení alebo rozšírení programu služieb.

Pokiaľ ide o zmenu, ktorej následkom je zrušenie existujúcej služby bez jej nahradenia rovnocennou alebo cenovo výhodnejšou službou, je naša spoločnosť povinná o tejto skutočnosti informovať svojich užívateľov písomne, a to najneskôr 15 dní pred plánovanou zmenou.

V prípade zmien, ako je napríklad úprava existujúcej služby, rozšírenie služieb alebo uvedenie nových služieb je spoločnosť Orange Slovensko povinná oboznámiť užívateľa s takouto zmenou v zmysle Všeobecných podmienok napríklad uverejnením informácie na internetovej stránke, na obchodnom mieste, formou SMS správy alebo iným preukázateľným spôsobom, ktorý je našej spoločnosti plne k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade, že by spoločnosť Orange Slovensko svojich užívateľov o týchto zmenách neinformovala, išlo by o porušenie zmluvných povinností spoločnosti Orange Slovensko voči zákazníkovi. Spoločnosť Orange Slovensko svojich užívateľov formou SMS správy informuje výsostne o zmenách v službách, ktoré sama poskytuje a koná tak na základe platnej Zmluvy o pripojení a Všeobecných podmienok, ktoré sú jej súčasťou.

Počet takto zaslaných informačných SMS správ mesačne závisí od počtu zmien v poskytovaných službách, pričom spoločnosť Orange Slovensko je v zmysle Všeobecných podmienok povinná užívateľa o každej zmene informovať.

Zasielanie takýchto SMS správ nemožno stotožňovať so zasielaním správ, ktorých obsahom je reklama služieb a produktov tretích strán. Zasielanie takýchto SMS správ pre tretie strany realizuje spoločnosť Orange Slovensko na komerčnom princípe a je predmetom služby Reklamné správy, pričom užívateľ s prijímaním Reklamných správ musí súhlasiť a má možnosť kedykoľvek ich príjem zrušiť. Za príjem Reklamných správ je užívateľ odmeňovaný v mesačnom žrebovaní.

SkryťVypnúť reklamu

Pri zasielaní informačných SMS správ spoločnosť Orange Slovensko plne rešpektuje súkromie svojich užívateľov a snaží sa v tejto veci pristupovať citlivo a obozretne tak, aby zasielané SMS správy nepôsobili na užívateľa obťažujúco. Súkromie užívateľov spoločnosť Orange Slovensko rešpektuje aj tým, že informačné SMS v žiadnom prípade nie sú zasielané v čase večerného alebo nočného pokoja. Pokiaľ je to možné, snažíme sa preto využiť alternatívne možnosti informovania našich užívateľov, napríklad vo forme textu na faktúre alebo letáku.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


1
Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 061
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 522
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 522
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 578
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 929
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 601
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 813
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 615
SkryťZatvoriť reklamu