SME

Stanovisko EuroTelu a Orange k zasielaniu SMS zákazníkom

O stanovisko k téme zasielania textových správ užívateľom mobilnej siete sme požiadali oboch operátorov, ktorým sme zaslali otázky definované v článku.

Zo stanoviska Juraja Drobu, riaditeľa pre vonkajšie vzťahy EuroTelu vyplýva, že zmluva EuroTelu so zákazníkom nevylučuje zasielanie informatívnych SMS správ o službách a ponukách. Zároveň však dodal, že EuroTel informuje len o vlastných akciách. Posielanie textových správ s informatívnym obsahom podľa J. Drobu je v súlade s licenciou a zákonmi SR, no do rozporu by sa dostalo vtedy, ak by operátor posielal reklamné SMS iných spoločností. To však EuroTel podľa J. Drobu nerobí. Zákazník má možnosť podľa J. Drobu kedykoľvek zasielanie informatívnych správ zakázať pokynom operátorovi na zákazníckej linke. EuroTel poskytuje službu a-point, ktorá je postavená na dobrovoľnosti – zákazník sa zaregistruje a potom dostáva textové správy, zatiaľ len v nákupných centrách Polus v Bratislave a Optima v Košiciach. EuroTel nezasiela žiadne SMS správy svojim zákazníkom po 21. hodine.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Stanovisko Orange poskytol hovorca spoločnosti Peter Tóth:

„V zmysle Všeobecných podmienok poskytovania služieb, ktoré sú súčasťou Zmluvy o poskytovaní služieb medzi spoločnosťou Orange Slovensko, a.s. a zákazníkom je spoločnosť Orange Slovensko povinná informovať svojich užívateľov o každej zmene, úprave, doplnení alebo rozšírení programu služieb.

Pokiaľ ide o zmenu, ktorej následkom je zrušenie existujúcej služby bez jej nahradenia rovnocennou alebo cenovo výhodnejšou službou, je naša spoločnosť povinná o tejto skutočnosti informovať svojich užívateľov písomne, a to najneskôr 15 dní pred plánovanou zmenou.

V prípade zmien, ako je napríklad úprava existujúcej služby, rozšírenie služieb alebo uvedenie nových služieb je spoločnosť Orange Slovensko povinná oboznámiť užívateľa s takouto zmenou v zmysle Všeobecných podmienok napríklad uverejnením informácie na internetovej stránke, na obchodnom mieste, formou SMS správy alebo iným preukázateľným spôsobom, ktorý je našej spoločnosti plne k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade, že by spoločnosť Orange Slovensko svojich užívateľov o týchto zmenách neinformovala, išlo by o porušenie zmluvných povinností spoločnosti Orange Slovensko voči zákazníkovi. Spoločnosť Orange Slovensko svojich užívateľov formou SMS správy informuje výsostne o zmenách v službách, ktoré sama poskytuje a koná tak na základe platnej Zmluvy o pripojení a Všeobecných podmienok, ktoré sú jej súčasťou.

Počet takto zaslaných informačných SMS správ mesačne závisí od počtu zmien v poskytovaných službách, pričom spoločnosť Orange Slovensko je v zmysle Všeobecných podmienok povinná užívateľa o každej zmene informovať.

Zasielanie takýchto SMS správ nemožno stotožňovať so zasielaním správ, ktorých obsahom je reklama služieb a produktov tretích strán. Zasielanie takýchto SMS správ pre tretie strany realizuje spoločnosť Orange Slovensko na komerčnom princípe a je predmetom služby Reklamné správy, pričom užívateľ s prijímaním Reklamných správ musí súhlasiť a má možnosť kedykoľvek ich príjem zrušiť. Za príjem Reklamných správ je užívateľ odmeňovaný v mesačnom žrebovaní.

SkryťVypnúť reklamu

Pri zasielaní informačných SMS správ spoločnosť Orange Slovensko plne rešpektuje súkromie svojich užívateľov a snaží sa v tejto veci pristupovať citlivo a obozretne tak, aby zasielané SMS správy nepôsobili na užívateľa obťažujúco. Súkromie užívateľov spoločnosť Orange Slovensko rešpektuje aj tým, že informačné SMS v žiadnom prípade nie sú zasielané v čase večerného alebo nočného pokoja. Pokiaľ je to možné, snažíme sa preto využiť alternatívne možnosti informovania našich užívateľov, napríklad vo forme textu na faktúre alebo letáku.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 285
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 565
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 398
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 046
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 773
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 751
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 811
SkryťZatvoriť reklamu