
Ceny za telefonovanie budú ďalej stúpať. Spočiatku však len nepatrne, pretože telekomunikačné firmy sa obávajú prechodu svojich zákazníkov ku konkurencii. Tento výsledok ukázala štúdia poradenskej firmy Mummert + Partner, ktorá sa opýtala na túto tému viac ako 120 expertov z oblasti telefomunikácií. Každý tretí odborník sa vyslovene obáva, že ceny vlastného podniku nie sú schopné konkurovať iným. Tridsaťštyri percent opýtaných sa bojí, že ich materské firmy stratia svojich zákazníkov pripojených cez pevnú telefonickú linku. Medzi prevádzkovateľmi mobilných sietí je to zatiaľ len 17 percent, ale na jeseň majú zdražieť tzv. prepaid cards (na Slovensku známejšie ako Prima alebo Easy karta) a subvencie na kúpu nových telefónov už tiež nebudú také veľkorysé ku zákazníkovi. Každý štvrtý odborník pokladá vlastné ceny za pripojenie na internet rovnako neschopné konkurencie. Konkurenčný tlak kvôli stúpajúcim cenám spôsobí značnú stratu zákazníkov, pretože podľa prieskumu sú dôležité najmä ceny. Služby, ako druhé najdôležitejšie kritérium, ležia ďaleko za hodnotou cien.
Autor: pte