SME

Platený web: najpopulárnejšie je randenie

Sú ľudia ochotní platiť za informácie na internete? Podľa šéfa Asociácie online vydavateľov, ktorá začiatkom mesiaca zverejnila správu o platených službách na webe, si minulý rok kládli prevádzkovatelia serverov túto filozofickú otázku naposledy. Výsledky

štúdie totiž podľa Michaela Zimbalistu ukazujú, že ochota ľudí otvoriť peňaženku nielen pri nákupe hmotných vecí cez internet, ale aj pri platbe za prístup k exkluzívnym informáciám, je už nespochybniteľná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa štúdie vlani minuli Američania na stránkach poskytujúcich obsah v prepočte viac než 50 miliárd korún, čo je takmer dvakrát viac, ako v roku 2001. Napriek predpokladom však ľudia nemíňajú najviac za prístup k finančným správam a informáciám o životnom štýle na oddychových stránkach. Minulý rok to-tiž najviac zarábali webové stránky umožňujúce ľuďom za poplatok nájsť si v ich databázach životného partnera. Obrat serverov v tejto kategórii sa za rok strojnásobil na celkových 12 miliárd dolárov. Najúspešnejším plateným zoznamovacím serverom je match.com, výborne sa však darí aj stránke Classmates.com umožňujúcej za poplatok vyhľadávanie bývalých spolužiakov.

SkryťVypnúť reklamu

Z veľkých serverov sa najlepšie darí premieňať návštevníkov na zákazníkov portálu Yahoo, ďalší portál MSN sa v rebríčku príjmov z predaja informácií umiestnil až na 18. mieste. V Spojených štátoch sú veľmi úspešné aj platené spotrebiteľské stránky s informáciami o produktoch. Z tradičných médií úspešne predáva ekonomické spravodajstvo Wall Street Journal (5. priečka) a exkluzívne správy zo športu ESPN (12.). Jediným erotickým serverom v prvej dvadsaťpäťke rebríčka je Playboy.com na 16. mieste. Z prieskumu Asociácie online vydavateľov a spoločnosti comScore zároveň vyplynulo, že až 41 percent predaja informácií na webe sa realizuje formou ročného predplatného, hoci pri platených počítačových hrách a internetovom spravodajstve stále prevažuje model mesačných platieb. Počet úhrad poplatkov za informácie mikroplatbami –za každý článok osobitne –sa za rok zvýšil sedemnásobne, stále však tvorí len jedno percento celkových tržieb online predajcov obsahu.

SkryťVypnúť reklamu

(tb)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 595
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 126
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 690
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 834
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 164
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 954
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 151
SkryťZatvoriť reklamu