SME

S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost – Černobyl opäť vybuchol

Len včera ste si na našich stránkach mohli prečítať preview kolegu Bandziho na výborne vyzerajúcu 3D akciu Kreed. Podobne ambicióznym projektom je aj S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost, ktorého autori sú pre zmenu z Ukrajiny. Nedajte sa ale z

Len včera ste si na našich stránkach mohli prečítať preview kolegu Bandziho na výborne vyzerajúcu 3D akciu Kreed. Podobne ambicióznym projektom je aj S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost, ktorého autori sú pre zmenu z Ukrajiny. Nedajte sa ale zmiasť pôvodom vývojárov, tiež sa jedná o špičkový titul novej generácie FPSiek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vývojári z GSC Game World (American Conquest, Cossacks, Codename Outbreak atď.) našli inšpiráciu v románe slávnych bratov, ruských sci-fi spisovateľov Strugatskich, konkrétne v diele Roadside Picnic, ktoré vyšlo v roku 1972. Takže Černobyl nám opäť vybuchol, väčšina živých tvorov v oblasti zahynula a tí čo prežili, zmutovali na odporné príšery. Zamorená oblasť musela byť uzatvorená ako životu nebezpečná a vonkajší svet jej dal meno Zóna. Nezabudlo sa však na ňu úplne. Do oblasti sú vysielaní dobrodruhovia, stalkeri, lovci skúmajúci oblasť a zbierajúci tajomné artefakty za ťažké peniaze. Jedným takýmto lovcom sa stáva aj Mr. Hráč.

SkryťVypnúť reklamu

Ako v každej správnej strielačke sa hráč vydáva skúmať nebezpečné taje Zóny a odhalovať pravdu. Bola druhá černobylská explózia skutočne len nešťastnou náhodou? Pravda bude odhalená počas 20 levelov, ktoré hra ponúka. Herný svet však nie je rozdelený, tvorí jeden veľký komplex, preto je možné sa vracať už do prejdených oblastí. Nájdené artefakty sa dajú speňažiť vo vonkajšom svete. Hráč za ne môže nakúpiť lepšie zbrane, aby mohol poraziť stále silnejšie monštrá ďalej v hre. Tiež je možné zbrane tradovať za iné alebo lepšie.

Zaujímavé je, že autori hovoria o svojej hre aj ako o RPGčku, ale bez vývoja postavy a zvyšovania skúseností, pretože by im to narušilo zamýšlaný realizmus. Na druhej strane nechýba zbieranie artefaktov, objavovanie nových území, stále lepšie zbrane a pokecy či obchodovanie s NPCčkami.

SkryťVypnúť reklamu

Nakoniec musím spomenúť vlastný grafický engine X-Ray-Engine, ktorý sľubje naozaj veľa. Okrem toho, že podporuje všetky najnovšie grafické efekty, dokáže zobraziť 100000 (slovom stotisíc) polygónov v každom frejme. Pričom postavám by sa malo ujsť niečo medzi 500 a 10000 polygónmi. A to všetko pri 60 frejmov za sekundu na priemernej konfigurácii! Uvidíme aká bude skutočnosť, keď tento sľubný titul vyjde koncom roka 2003.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


15
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41
SkryťZatvoriť reklamu