SME

Robot rozozná atraktivitu ženy

Vedci zo škótskej firmy Intelligent Earth vyvinuli androickú robotickú hlavu, ktorá dokáže rozoznať, nakoľko je tá-ktorá žena v očiach mužov atraktívna. Ako informovala BBC, atraktivitu mužov v očiach opačného pohlavia naopak robot určiť nedokáže – podľa

vedcov totiž ženy neposudzujú mužskú príťažlivosť len podľa vzhľadu.

Cieľom výskumníkov bolo vyvinúť robota, ktorý by dokázal pri pohľade kamerami na človeka rozoznať jeho pohlavie. Robot preto skúma charakteristické črty tváre a zisťuje, koľko z nich je typicky mužských a koľko ženských. „Pohlavie človeka sa však robot učí rozoznávať aj na základe svojich predchádzajúcich skúseností, veľmi podobným spôsobom, ako sa to učí náš mozog, keď sme deti,“ vysvetlil šéf výskumnej firmy David Cumming.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Psychologické výskumy pritom ukázali, že atraktivita žien v mužských očiach priamo súvisí s počtom ženských prvkov na jej tvári – podľa vedcov preto dokáže robot relatívne presne odhadnúť, ktoré ženy sa mužom viac páčia. Ženy sa však podľa vedcov pri posudzovaní atraktivity opačného pohlavia vo väčšej miere riadia aj inými faktormi ako vzhľadom, a robot preto pri posudzovaní mužov nie je taký úspešný.

SkryťVypnúť reklamu

Prvý prototyp robota nazvaného Doki bol vyrobený minulý mesiac a v súčasnosti sa začína jeho sériová výroba. Predávať sa bude za 180– až 300-tisíc korún a poslúžiť by mohol napríklad ako recepčný vítajúci vo firme hostí. Ďalšie verzie by mali obsahovať aj funkcie osobných asistentov – mohli by zaznamenávať odkazy a vďaka uchovávanej databáze všetkých analyzovaných tvárí aj rozoznávať stálych návštevníkov a oslovovať ich menami.

Výrobca plánuje aj vývoj androida v plnej ľudskej veľkosti, ktorý by mohol chodiť a priamo komunikovať s ľuďmi. (tb)

www.intelligent-earth.com

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


16
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 647
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 510
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 275
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 858
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 766
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 719
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 873
SkryťZatvoriť reklamu