
ch pracuje 51,8 % respondentov prieskumu. Značkový počítač má doma 27,9 % a neznačkový 20,3 % respondentov. TNS uskutočnila prieskum v dňoch od 7. do 13. marca. Do prieskumu sa zapojilo 2 332 respondentov, ktorí sú členmi panelu respondentov agentúry TNS a sú aktívnymi užívateľmi internetu.
Z výskumu spoločnosti TNS ďalej vyplýva, že ak by sa respondenti, ktorí v súčasnosti pracujú na neznačkových počítačoch, ešte raz rozhodovali o kúpe počítača do domácnosti, až 67,1 % z nich by postupovala rovnako, t.j. opäť by kúpilo neznačkový, "no name" počítač. Svoj postoj by zmenilo a značkový počítač by si kúpilo iba 15,9 % vlastníkov neznačkových počítačov. Za najčastejší dôvod na kúpu značkových počítačov títo respondenti uvádzajú vyššiu kvalitu komponentov (67,7 %), garanciu, ktorú značka poskytuje (61,5 %), zákaznícky servis (47,7 %) a skutočnosť, že so značkovým počítačom dostanú legálne hneď aj softvér (41,5 %).
Respondenti, ktorí majú doma počítač, odpovedali aj na otázku, na akých počítačoch pracujú v zamestnaní. Z ich odpovedí vyplýva, že až 54,3 % z nich pracuje na značkovom počítači, 24,1 % pracuje na počítači zostavenom zo samostatne zakúpených súčiastok a 21,6 % na neznačkových počítačoch.