SME
Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

V slovenských domácnostiach prevládajú skladané počítače

BRATISLAVA 18. marca (SITA) - Z výsledkov aktuálneho prieskumu iBus - Výpočtová technika spoločnosti Taylor Nelson Sofres (TNS) vyplýva, že v domácnostiach na Slovensku prevládajú počítače zostavené zo samostatne zakúpených súčiastok. Na takýchto počítačo



ch pracuje 51,8 % respondentov prieskumu. Značkový počítač má doma 27,9 % a neznačkový 20,3 % respondentov. TNS uskutočnila prieskum v dňoch od 7. do 13. marca. Do prieskumu sa zapojilo 2 332 respondentov, ktorí sú členmi panelu respondentov agentúry TNS a sú aktívnymi užívateľmi internetu.

Z výskumu spoločnosti TNS ďalej vyplýva, že ak by sa respondenti, ktorí v súčasnosti pracujú na neznačkových počítačoch, ešte raz rozhodovali o kúpe počítača do domácnosti, až 67,1 % z nich by postupovala rovnako, t.j. opäť by kúpilo neznačkový, "no name" počítač. Svoj postoj by zmenilo a značkový počítač by si kúpilo iba 15,9 % vlastníkov neznačkových počítačov. Za najčastejší dôvod na kúpu značkových počítačov títo respondenti uvádzajú vyššiu kvalitu komponentov (67,7 %), garanciu, ktorú značka poskytuje (61,5 %), zákaznícky servis (47,7 %) a skutočnosť, že so značkovým počítačom dostanú legálne hneď aj softvér (41,5 %).

Respondenti, ktorí majú doma počítač, odpovedali aj na otázku, na akých počítačoch pracujú v zamestnaní. Z ich odpovedí vyplýva, že až 54,3 % z nich pracuje na značkovom počítači, 24,1 % pracuje na počítači zostavenom zo samostatne zakúpených súčiastok a 21,6 % na neznačkových počítačoch.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Večernica severská sa vyskytuje na približne pätine územia Slovenska.

Rozhovor o cicavcoch, čo vedia lietať.


23. sep
Nové prípady za dnes (covid, koronavírus)

Laboratóriá vykonali viac ako 6 500 PCR testov.


2 h
Angela Merkelová bola nemeckou kancelárkou 16 rokov.

Merkelová udržala jednotnú Európu.


21 h

Neprehliadnite tiež

Technologický podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 2 ďalší 25. sep
Severoatlantické dýzové prúdenie.

Polárny prúd spôsobuje aj záplavy.


24. sep

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  3. Znalec slovenského brandy
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  6. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  7. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  8. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  9. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 935
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 871
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 617
  4. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 016
  5. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 912
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 554
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 424
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 3 415
  9. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 3 331
  10. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 004
Skryť Zatvoriť reklamu