ie: „Stratil som tvoju e-mailovú adresu.“ Ich najnovšia štúdia realizovaná vo Francúzsku, Nemecku a Veľkej Británii odhaľuje, že internet dokázal za desaťročie svojej existencie výrazne zmeniť spôsob komunikácie a sociálne väzby obyvateľov vyspelej Európy.
Vedci napríklad zistili, že pri kontakte s iným človekom si polovica ľudí s ním vymení e-mailovú adresu aj telefónne číslo; výhradne e-mail používa tretina ľudí, kým výhradne telefón len 19 percent. Takmer deviati z desiatich internetových používateľov používajú sieť aj na komunikáciu s rodinou a priateľmi a približne tretina uviedla, že vďaka nej sú v kontakte s príbuznými častejšie, než predtým.
Internet sa stal dôležitým nástrojom aj pri informovaní o najdôležitejších udalostiach, pre ktoré boli predtým vyhradené len telegramy alebo listy na ozdobnom papieri - 44 percent jeho používateľov ho už niekedy použilo aj na rozoslanie oznámení o narodení dieťaťa či o svadbe.
Ako upozorňuje štúdia, web nie je len „globálnou dedinou“, ale jehopoužívatelia vďaka nemu získavajú aj informácie zo svojho bezprostredného okolia. Štyria z piatich respondentov potvrdili, že cez internet sledujú udalosti v mieste svojho bydliska či obchodné ponuky blízkych obchodov. Významnú úlohu hrá počítačová sieť aj pri hľadaní partnera - rande si cez internet už aspoň raz v živote dohodla takmer polovica Európanov.
Dve tretiny z respondentov, ktorí majú deti, veria, že internet bude mať na ne pozitívny vplyv a 70 percent je presvedčených, že je nutné rozvíjať u nich schopnosť s celosvetovou sieťou pracovať. Len jedno percento ľudí sa domnieva, že vplyv internetu na ich potomkov bude prevažne negatívny.
V nakupovaní Európa dobieha Ameriku
Európa začína pomaly dobiehať Ameriku v množstve tovaru nakupovaného cez internet. Podľa prieskumu RoperASW minul priemerný európsky zákazník internetových obchodov za posledné tri mesiace 430 eur, kým v Spojených štátoch je priemer nákupov 543 eur. Viac ako polovica európskych internetistov však očakáva, že v najbližšej budúcnosti budú cez internet nakupovať viac, kým v Spojených štátoch to očakáva len 41 percent. Tri štvrtiny Európanov navyše uvádzajú, že internet aspoň občas využívajú na získavanie informácií o produktoch, ktoré potom nakúpia v tradičných obchodoch. Ako hlavný dôvod, ktorý od online nakupovania odrádza, väčšina ľudí stále uvádza obavy o bezpečnosť transakcie s platobnou kartou. Európa je už dnes mierne pred Spojenými štátmi vo využívaní internetového bankovníctva, ktorého výhody objavilo 47 percent obyvateľov starého kontinentu oproti 36 percentám Američanov.