New York 12. marca (TASR) - Hudobné vydavateľstvo Island Def Jam, dcérska spoločnosť koncernu Universal Music Group, prvýkrát premiérovo zverejnila pesničky nie v rozhlase, ale v počítačovej hre. Informoval o tom denník New York Times.
Zvyčajný postup je taký, že nové skladby sa propagujú v rozhlase štyri až šesť týždňov pred vydaním na CD. Spoločnosť Island Def Jam nahradila rádio počítačovými hrami, v ktorých zaznejú piesne dvanástich hip-hopových hviezd. Regulárne albumy raperov vyjdú až o niekoľko mesiacov neskôr.
Hudba a počítačové hry sú najdôležitejšie činnosti, hlavne chlapcov a mladých mužov od 11 do 25 rokov, povedal Lyor Cohen, šéf Island Def Jam. Hudobné vydavateľstvá nesmú stratiť kontakt so životným štýlom mládeže. Práve hry môžu prebudiť jej záujem o hudbu.
Vydavateľstvo Island Def Jam sa dohodlo s firmou Electronic Arts (EA) na vydaní série troch hier, ktoré budú propagovať hudobné produkty. Prvá hra vyjde 1. apríla a bude sa volať Vendetta. Hrdinami hry je dvanásť raperov, okrem iného DMX, Method Man, Redman, Scarface, Ghostface Killah, Ludacris a Capone, ktorí vystupujú ako wrestlingoví zápasníci. Hráč si môže vybrať úlohu niektorej hviezdy a počúvať jej najnovšie pesničky.
Minulý rok citeľne poklesol celosvetový predaj CD, a to druhýkrát po sebe. Hudobný priemysel jednoznačne vidí príčinu v napaľovačkách CD a internetových výmenných burzách. Analytici však upozorňujú, že čoraz väčšou konkurenciou CD sú DVD a počítačové konzoly.