Nascar Racing 2003 Season - dokonalá simulácia "oválnych" pretekov

Asi máloktorí z vás mali niekedy vo svojom živote možnosť sadnúť si do pretekárskeho auta. A zrejme ešte menej z vás sedelo vo voze so 750 konskými silami. Presne tento ohromný výkon totiž podávajú pretekárske autá v amerických pretekoch Nascar Racing.

Tento druh pretekov je pre európskeho diváka viac-menej neznámy. V skratke: 42 vozov preteká na oválnej dráhe. Na prvý pohľad nie je tento druh pretekov pre diváka príťažlivý, no v role jazdca je nuda ten posledný pojem, ktorý by vás napadol.

Papyrus Racing pod hlavičkou Sierry sa rozhodli, že nám zážitok z jazdy 200 míľ za hodinu doprajú v počítačovej verzii pretekov Nascar Racing. Táto séria je vydávaná každý rok s menšími či väčšími zmenami, podobne ako iné športové tituly. Rok 2003 nie je výnimkou a tak mám dnes možnosť ‘’testovacej jazdy‘‘ nového vydania.

Po spustení ma zlákala položka Single Race. Vybral som si dráhu a dostal sa do predštartového menu. Tu si môžete dokonale nastaviť a vyladiť jazdné vlastnosti svojho žrebca. Nechýba nastavenie tlaku pneumatík, pérovania, prevodovky a všetkých vlastností, ktoré laik nemá šancu pochopiť. Chvalabohu, je ku každej položke krátky text, ktorý vysvetľuje nastaviteľné parametre. V nastaveniach hry som si ako ‘’rádo-by-profesionál’’ ;) nastavil maximálny realizmus. Nechýba tu ohromné množstvo nastavení od pomoci pri riadení až po rýchlosť odozvy pre váš ovládač.

Ako prvé som sa pustil do kvalifikácie a ocitol sa v krásne prevedenom 3D kokpite vozidla. To je zrejme prvá vec, ktorá vám udrie do očí. Nažhavil som motor a vyrazil vpred. Pod kolesami to zasvišťalo a ja som urobil ukážkový obrat o 180 stupňov. Uf, čože sa deje? Stačí totiž minimálne otočenie volantom pri prudkom štarte a už sa ocitnete tvárou v tvár so svojimi nechápajúcimi mechanikmi.

Po prvej hodinke hrania som dospel k jednej veci: na to aby sa dal tento zážitok z jazdy dokonale prežiť bez toho, aby ste si museli nastaviť realizmus na minimum, musíte vlastniť volant a pedále. Bohužiaľ, som nemal možnosť skúsiť volant, ale je mi jasné že pre túto hru je to priam stvorené. Volant s forcefeedbackom, ktorý vás trasie a reaguje na nerovnosti trate, musí tento zážitok umocňovať do úplne novej dimenzie. S joystickom sa síce zabavíte tiež, ale stále vyletovanie z dráhy z dôvodu nepatrného ťuknutia do joysticku je frustrujúce a vedie k zapnutiu pomoci pri riadení a podobných nezmyslov, ktoré znižujú hru na arcade preteky. Ano existuje aj táto možnosť – hra sa dá nastaviť od simulátora až po arcade štýl.

Grafika: 8 / 10
Ako som už spomínal vyššie, grafické spracovanie je veľmi vydarené, a to najmä 3D kokpit vozidla, ktorý je verne spracovaný podľa ozajstných vozidiel. Ostatné objekty a efekty rozhodne nezaostávajú. Textúry povrchov vozidiel sú dokonale odfotografované podľa reálnych predlôh. Na dráhe nechýbajú brzdné stopy, iskry, dym pod kolesami a taktiež výbuchy z výfukov. Auto je, samozrejme, deformovateľné a každý väčší náraz je na ňom naozaj vidieť. Po grafickej stránke je to oproti predchodcovi rozhodne výrazný posun k lepšiemu.

Interface: 9 / 10
Interface je prehľadný a informuje vás o veciach, ktoré by mal jazdec počas pretekov vedieť, t. j. rýchlosť, teplota pneumatík, pozícia, čas a podobne. Všetky tieto veci sú viditeľné v kokpite na malej obrazovke, prípadne na budíkoch. K dispozícii sú meniteľné pohľady – štandardne (a najlepší) je pohľad z kokpitu, spoza auta a bez kokpitu. Menu je prehľadné a umožňuje dokonalé nastavenie hry vaším schopnostiam. Nechýba ani možnosť replay, teda pozeranie záznamu vašej jazdy.

Hrateľnosť: 7 / 10
Aj keď ide o preteky v jednej oválnej dráhe, čiže dokola, hra krásne simuluje zážitok z pretekov, ktorý je ešte umocnený trasúcim sa kokpitom v závislosti od vašej rýchlosti. Človek sa naozaj snaží držať ideálnu stopu na trati, včas brzdiť a nežne točiť volantom. Na vyššej obtiažnosti je to nervy drásajúci zážitok, kde stačí mierne vychýlenie z kurzu a môžete skončiť mimo trate. Kto to naozaj myslí s touto hrou vážne, zaobstará si volant a pedále. Odmenou mu bude dokonalá simulácia pretekov.

Zvukové efekty: 7 / 10
K opojnému pocitu z riadenia pretekárskych áut rozhodne patria ladné zvuky rachotiacich motorov. Zvuky sú vydarené, avšak mal som pocit, že sú trochu menšej kvality a miestami pripomínali vysávač. Treba ale dodať, že som ešte nemal možnosť počuť 750 koní v akcii. Ak sa vám podarí škrknúť auto o vonkajší múr (o čom nepochybujem ;), budete počuť vábivé vŕzganie a škrípanie. Počas pretekov vás hlasovo informuje člen vášho teamu o dôležitých veciach prostredníctvom vysielačky.

Hudba: 6 / 10
Hudbu som postrehol len v úvodnom menu, čo je v podstate namieste, keďže ide o pretekársky simulátor. Rev motorov je skrátka najlepšia hudba.

Inteligencia a obtiažnosť: 8 / 10
Aj tu platí: Celá hra sa dá v podstate nastaviť podľa vašich schopností vrátane správania sa protivníkov. Dokonca sa tu nastavujú osobitné parametre pre každého oponenta, ako napr. agresia, plynulosť jazdy, správanie v zákrutách a pod. Oponent sa potom adekvátne správa na trati. Aj tak sú však časté masové karamboly, ktoré sa väčšinou končia fatálne, keďže autá štartujú nalepené na seba. Priamo úmerne s vyšším realizmom stúpajú aj nároky na ovládač. Ak vám stačí arcade štýl hry, vystačíte si aj s klávesnicou. No aj na priemernej obtiažnosti ide o náročné hranie, a dokončiť preteky s ďalšími pretekármi na dráhe je často vec náhody. Hardcore fanúšikovia to ale ocenia.

Záverečný verdikt: 8 / 10
Sierra privádza svoj nový výtvor veľmi blízko k dokonalosti. Totálna voľnosť pri nastavení hry, dokonalý zážitok z jazdy, príťažlivá grafika a množstvo ďalších kladov robia z tohto titulu viac než hodného nástupcu predošlej verzie. Tí z vás, ktorí zaspávajú s vôňou oktánu a olejovými rukami, sa tomuto pokračovaniu mimoriadne potešia. Jediným väčším mínusom je v podstate fakt, že ide o dokola prepracovávanú tematiku s absenciou väčšej originality. No cieľom podobných pravidelne vydávaných titulov je neustále vylepšovanie všetkých aspektov hry. A v tomto sa nový diel NASCAR-u naozaj vytiahol.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

ŠPORT

Bora upokojuje fanúšikov: Sagan je v poriadku a má veľkú motiváciu

Môže získať tretí titul majstra sveta.

Neprehliadnite tiež

Morský koník ako zberač odpadu a smutný osud tigra. Pozrite si finalistov o najlepšieho fotky prírody

Wildlife Photographer of the Year organizuje Prírodopisné múzeum v Londýne.

Cesty na zmenu klímy nie sú pripravené, asfalty nevyhovujú

Na plánované fungovanie ciest je dnes už príliš teplo.

YouTube končí s platenými kanálmi, ľudí nezaujali

Výpadky príjmov majú tvorcom obsahu nahradiť nové projekty.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 13 196
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 783
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 268
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 106
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 401
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 993
  7. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 954
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 919
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 364
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 183