SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Nascar Racing 2003 Season - dokonalá simulácia "oválnych" pretekov

Asi máloktorí z vás mali niekedy vo svojom živote možnosť sadnúť si do pretekárskeho auta. A zrejme ešte menej z vás sedelo vo voze so 750 konskými silami. Presne tento ohromný výkon totiž podávajú pretekárske autá v amerických pretekoch Nascar Racing.

Tento druh pretekov je pre európskeho diváka viac-menej neznámy. V skratke: 42 vozov preteká na oválnej dráhe. Na prvý pohľad nie je tento druh pretekov pre diváka príťažlivý, no v role jazdca je nuda ten posledný pojem, ktorý by vás napadol.

Papyrus Racing pod hlavičkou Sierry sa rozhodli, že nám zážitok z jazdy 200 míľ za hodinu doprajú v počítačovej verzii pretekov Nascar Racing. Táto séria je vydávaná každý rok s menšími či väčšími zmenami, podobne ako iné športové tituly. Rok 2003 nie je výnimkou a tak mám dnes možnosť ‘’testovacej jazdy‘‘ nového vydania.

Skryť Vypnúť reklamu

Po spustení ma zlákala položka Single Race. Vybral som si dráhu a dostal sa do predštartového menu. Tu si môžete dokonale nastaviť a vyladiť jazdné vlastnosti svojho žrebca. Nechýba nastavenie tlaku pneumatík, pérovania, prevodovky a všetkých vlastností, ktoré laik nemá šancu pochopiť. Chvalabohu, je ku každej položke krátky text, ktorý vysvetľuje nastaviteľné parametre. V nastaveniach hry som si ako ‘’rádo-by-profesionál’’ ;) nastavil maximálny realizmus. Nechýba tu ohromné množstvo nastavení od pomoci pri riadení až po rýchlosť odozvy pre váš ovládač.

Ako prvé som sa pustil do kvalifikácie a ocitol sa v krásne prevedenom 3D kokpite vozidla. To je zrejme prvá vec, ktorá vám udrie do očí. Nažhavil som motor a vyrazil vpred. Pod kolesami to zasvišťalo a ja som urobil ukážkový obrat o 180 stupňov. Uf, čože sa deje? Stačí totiž minimálne otočenie volantom pri prudkom štarte a už sa ocitnete tvárou v tvár so svojimi nechápajúcimi mechanikmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Po prvej hodinke hrania som dospel k jednej veci: na to aby sa dal tento zážitok z jazdy dokonale prežiť bez toho, aby ste si museli nastaviť realizmus na minimum, musíte vlastniť volant a pedále. Bohužiaľ, som nemal možnosť skúsiť volant, ale je mi jasné že pre túto hru je to priam stvorené. Volant s forcefeedbackom, ktorý vás trasie a reaguje na nerovnosti trate, musí tento zážitok umocňovať do úplne novej dimenzie. S joystickom sa síce zabavíte tiež, ale stále vyletovanie z dráhy z dôvodu nepatrného ťuknutia do joysticku je frustrujúce a vedie k zapnutiu pomoci pri riadení a podobných nezmyslov, ktoré znižujú hru na arcade preteky. Ano existuje aj táto možnosť – hra sa dá nastaviť od simulátora až po arcade štýl.

Grafika: 8 / 10
Ako som už spomínal vyššie, grafické spracovanie je veľmi vydarené, a to najmä 3D kokpit vozidla, ktorý je verne spracovaný podľa ozajstných vozidiel. Ostatné objekty a efekty rozhodne nezaostávajú. Textúry povrchov vozidiel sú dokonale odfotografované podľa reálnych predlôh. Na dráhe nechýbajú brzdné stopy, iskry, dym pod kolesami a taktiež výbuchy z výfukov. Auto je, samozrejme, deformovateľné a každý väčší náraz je na ňom naozaj vidieť. Po grafickej stránke je to oproti predchodcovi rozhodne výrazný posun k lepšiemu.

Skryť Vypnúť reklamu

Interface: 9 / 10
Interface je prehľadný a informuje vás o veciach, ktoré by mal jazdec počas pretekov vedieť, t. j. rýchlosť, teplota pneumatík, pozícia, čas a podobne. Všetky tieto veci sú viditeľné v kokpite na malej obrazovke, prípadne na budíkoch. K dispozícii sú meniteľné pohľady – štandardne (a najlepší) je pohľad z kokpitu, spoza auta a bez kokpitu. Menu je prehľadné a umožňuje dokonalé nastavenie hry vaším schopnostiam. Nechýba ani možnosť replay, teda pozeranie záznamu vašej jazdy.

Hrateľnosť: 7 / 10
Aj keď ide o preteky v jednej oválnej dráhe, čiže dokola, hra krásne simuluje zážitok z pretekov, ktorý je ešte umocnený trasúcim sa kokpitom v závislosti od vašej rýchlosti. Človek sa naozaj snaží držať ideálnu stopu na trati, včas brzdiť a nežne točiť volantom. Na vyššej obtiažnosti je to nervy drásajúci zážitok, kde stačí mierne vychýlenie z kurzu a môžete skončiť mimo trate. Kto to naozaj myslí s touto hrou vážne, zaobstará si volant a pedále. Odmenou mu bude dokonalá simulácia pretekov.

Skryť Vypnúť reklamu

Zvukové efekty: 7 / 10
K opojnému pocitu z riadenia pretekárskych áut rozhodne patria ladné zvuky rachotiacich motorov. Zvuky sú vydarené, avšak mal som pocit, že sú trochu menšej kvality a miestami pripomínali vysávač. Treba ale dodať, že som ešte nemal možnosť počuť 750 koní v akcii. Ak sa vám podarí škrknúť auto o vonkajší múr (o čom nepochybujem ;), budete počuť vábivé vŕzganie a škrípanie. Počas pretekov vás hlasovo informuje člen vášho teamu o dôležitých veciach prostredníctvom vysielačky.

Hudba: 6 / 10
Hudbu som postrehol len v úvodnom menu, čo je v podstate namieste, keďže ide o pretekársky simulátor. Rev motorov je skrátka najlepšia hudba.

Inteligencia a obtiažnosť: 8 / 10
Aj tu platí: Celá hra sa dá v podstate nastaviť podľa vašich schopností vrátane správania sa protivníkov. Dokonca sa tu nastavujú osobitné parametre pre každého oponenta, ako napr. agresia, plynulosť jazdy, správanie v zákrutách a pod. Oponent sa potom adekvátne správa na trati. Aj tak sú však časté masové karamboly, ktoré sa väčšinou končia fatálne, keďže autá štartujú nalepené na seba. Priamo úmerne s vyšším realizmom stúpajú aj nároky na ovládač. Ak vám stačí arcade štýl hry, vystačíte si aj s klávesnicou. No aj na priemernej obtiažnosti ide o náročné hranie, a dokončiť preteky s ďalšími pretekármi na dráhe je často vec náhody. Hardcore fanúšikovia to ale ocenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Záverečný verdikt: 8 / 10
Sierra privádza svoj nový výtvor veľmi blízko k dokonalosti. Totálna voľnosť pri nastavení hry, dokonalý zážitok z jazdy, príťažlivá grafika a množstvo ďalších kladov robia z tohto titulu viac než hodného nástupcu predošlej verzie. Tí z vás, ktorí zaspávajú s vôňou oktánu a olejovými rukami, sa tomuto pokračovaniu mimoriadne potešia. Jediným väčším mínusom je v podstate fakt, že ide o dokola prepracovávanú tematiku s absenciou väčšej originality. No cieľom podobných pravidelne vydávaných titulov je neustále vylepšovanie všetkých aspektov hry. A v tomto sa nový diel NASCAR-u naozaj vytiahol.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Dobré ráno

Dobré ráno: Štát ani neverí, že otestuje každého

Slovensko si vyskúša skríningové pretestovanie krajiny.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Výtery bez pointy

Vláda vyhodí milióny na testy, keď svet už beží preteky v očkovaní.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Rok 2020 dosiahol remízu. Bol takmer najteplejší

Musíme sa pripraviť na ďalšie rekordy.

Rok 2020 sa začal nezvyčajne silným obdobím požiarov v Austrálii.

Raketa Virgin Orbit sa prvýkrát dostala do vesmíru

Raketa bola vypustená nad Tichým oceánom z krídla upraveného Boeingu 747-400.

Raketa pri štarte z lietadla na únik z gravitácie spotrebuje menej paliva.
Nálezy zo Sakkáry.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 872
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 981
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 629
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 431
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 687
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 583
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 273
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 224
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 196
  10. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 064