Najväčší svetoví výrobcovia mobilov minulý týždeň v Cannes predstavili nové modely, ktoré by mali inšpirovať zákazníkov k výmene ich starých prístrojov za nové. Úplne vľavo je Sony Ericsson Z1010, duálny telefón pre sieť GSM aj nastupujúcu UMTS, ktorý je pripravený na videotelefonovanie a má zabudované hneď dve videokamery a dva displeje. V strede Siemens SX1 s tlačidlami netypicky umiestnenými po stranách displeja, ktorý dokáže vďaka zabudovanej kamere nahrávať aj videozábery, jeho súčasťou je aj prehrávač hudby, rádioprijímač a množstvo aplikácií typických pre vreckové počítače. Na obrázku vpravo je Samsung SPH-i500 určený pre americký trh.
y Strategy Analytics.
Správa zverejnená minulý týždeň na veľtrhu mobilných telekomunikácií vo francúzskom Cannes odhaduje počet mobilných prístrojov predaných minulý rok na 422 miliónov oproti 412-im miliónom v roku 2001. Bol to druhý slabý rok odvetvia, ktoré ešte v druhej polovici 90. rokov vykazovalo rast až 60 percent.
Nokia vlani zvýšila podiel na globálnom trhu o necelé percento na 36,1 percenta. Jej americký konkurent Motorola, ktorý bol v prvej polovici 90. rokov svetovou jednotkou, tiež posilnil svoj podiel na svetovom trhu takmer o dve percentá na 16,8 percenta.
Najrýchlejšie rástol podiel juhokórejského výrobcu Samsung, ktorý stúpol na 10,1 percenta. Samsung tak predbehol nemecký Siemens, ktorý v súčasnosti ovláda 8,5 percenta trhu.
Katastrofálny rok prežila svetová päťka Sony Ericsson, v závere roku sa jej však podarilo prepad zastaviť.
V tomto roku Strategy Analytics očakáva zvýšenie dodávok telefónov zhruba o sedem percent na 448 miliónov prístrojov. Rast predaja by mali potiahnuť inovácie v podobe farebných displejov alebo zabudovaných fotoaparátov.