y Strategy Analytics.
Správa zverejnená minulý týždeň na veľtrhu mobilných telekomunikácií vo francúzskom Cannes odhaduje počet mobilných prístrojov predaných minulý rok na 422 miliónov oproti 412-im miliónom v roku 2001. Bol to druhý slabý rok odvetvia, ktoré ešte v druhej polovici 90. rokov vykazovalo rast až 60 percent.
Nokia vlani zvýšila podiel na globálnom trhu o necelé percento na 36,1 percenta. Jej americký konkurent Motorola, ktorý bol v prvej polovici 90. rokov svetovou jednotkou, tiež posilnil svoj podiel na svetovom trhu takmer o dve percentá na 16,8 percenta.
Najrýchlejšie rástol podiel juhokórejského výrobcu Samsung, ktorý stúpol na 10,1 percenta. Samsung tak predbehol nemecký Siemens, ktorý v súčasnosti ovláda 8,5 percenta trhu.
Katastrofálny rok prežila svetová päťka Sony Ericsson, v závere roku sa jej však podarilo prepad zastaviť.
V tomto roku Strategy Analytics očakáva zvýšenie dodávok telefónov zhruba o sedem percent na 448 miliónov prístrojov. Rast predaja by mali potiahnuť inovácie v podobe farebných displejov alebo zabudovaných fotoaparátov.