Za rok na Slovensku o 8 % viac surfistov

Bratislava 18.júla (TASR) - Z celej dospelej populácie Slovenska pracovalo v máji tohto roka s internetom 17 %, čo je 8-% medziročný rast počtu užívateľov ...

Bratislava 18.júla (TASR) - Z celej dospelej populácie Slovenska pracovalo v máji tohto roka s internetom 17 %, čo je 8-% medziročný rast počtu užívateľov v SR. Vyplýva to z výskumu, zahŕňajúceho 42 000 rozhovorov v Európe, Severnej a Južnej Amerike a Ázijsko-pacifickej oblasti, ktorý uskutočnila spoločnosť Taylor Nelson Sofres.

Podľa analytikov si na Slovensku počas posledného mesiaca kúpilo respektíve objednalo produkty on line 7,1 % užívateľov celosvetovej siete, čo predstavuje v rámci celej dospelej populácie 1,2 %. Realizovať kúpu alebo objednávku cez web v priebehu nasledujúcich 6 mesiacov pritom plánuje 22 % slovenských užívateľov internetu.

Vo všetkých krajinách, kde sa výskum realizoval, použilo internet v posledných mesiacoch spolu 31 % dospelej populácie (36 % medzi mužmi a 27 % medzi ženami). Najväčší nárast zaznamenali v Nemecku (z 28 % na 36 %) a vo Veľkej Británii (z 27 % na 34 %).

Celosvetovo počet internetových surferov, používajúcich e-commerce, vzrástol v poslednom roku o 50 %. V máji 2001 online nakúpilo o 5 % opýtaných viac ako vlani, a to 15 % respondentov. Podiel užívateľov, ktorí kupovali v klasických obchodoch, ale na základe informácií nájdených online, v uvedenom mesiaci dosiahol tiež 15 %. Podľa expertov tak segment internetových užívateľov, ktorí priamo alebo nepriamo nakupujú prostredníctvom webu celosvetovo predstavuje 27 %.

Približne 17 % opýtaných plánuje online nákup v nasledujúcich 6 mesiacoch (najviac v Japonsku - 41 % užívateľov internetu).

Ako ďalej vyplýva z výskumu, zatiaľ čo najväčší podiel užívateľov internetu tvoria ľudia mladší ako 30 rokov, tí, ktorí nakupujú najviac online, spadajú do skupiny 30 až 40 rokov. Na svoje nákupy využíva celosvetovú sieť len 7 % užívateľov mladších ako 20 rokov. Experti to vysvetľujú najmä nižšou dostupnosťou platobných prostriedkov mladšej vekovej skupine.

Najobľúbenejšími nakúpenými tovarmi cez internet sú knihy (kúpilo ich 26 % online zákazníkov) a audio CD (17 %). Za nimi nasledujú odevy (13 %), nápoje a potraviny (8 %) a služby spojené s cestovaním vo voľnom čase (9 %).

Užívatelia, ktorí zatiaľ nekúpili cez internet nič a ani tak neplánujú spraviť, majú najväčšie obavy z poskytovania detailov o svojich kreditných kartách. Ďalší z nich považujú okrem iného za jednoduchšie a zábavnejšie nakupovať v kamenných obchodoch, prípadne čas doručenia tovaru označujú za príliš dlhý.

* wil gl

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Teroristi útočili v egyptskej mešite, zabili najmenej 184 ľudí

Bombový útok smeroval na členov bezpečnostných síl.

DOMOV

Parlamentné voľby by vyhral Smer, Kollár predbehol SNS

Kotlebova strana sa by sa podľa prieskumu dostala až na šieste miesto.

DOMOV

Ani pri priestupku nemôžu ľudí zadržať, hovorí šéf kurzov SBS

Nemáme problém ukázať tašku, zhodujú sa zákazníci.

KULTÚRA

Filmov ako Justice League budeme mať onedlho plné zuby

Koľko ešte vydrží rovnaká zápletka?

Neprehliadnite tiež

Hľadali inteligenciu a zistili, že mozog je ako sociálna sieť

Nemeckí vedci našli mozgové prepojenia, ktoré ovplyvňujú našu inteligenciu

Aj delfíny majú pytačky. Samci dávajú samičkám dary

Vedci sa domnievajú, že samci delfínov chcú takto ukázať svoje kvality.

Pamätáte si ešte hry na PlayStation 2? Vyskúšajte si kvíz

Najpredávanejšia konzola v histórii sa náš trh dostala pred 17 rokmi.

Firefox chce zvýšiť bezpečnosť. Označí weby, ktoré hackli

Prehliadač nebude brániť ďalšiemu používaniu stránok.

Tesla dokončila megabatériu v Austrálii, idú ju nabiť

Obrovský blok s kapacitou 100 megawattov vstupuje do testovacej prevádzky.

Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 903
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 817
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava 6 980
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 421
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 904
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 706
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 436
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 736
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 375
  10. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 340