Za rok na Slovensku o 8 % viac surfistov

Bratislava 18.júla (TASR) - Z celej dospelej populácie Slovenska pracovalo v máji tohto roka s internetom 17 %, čo je 8-% medziročný rast počtu užívateľov ...

Bratislava 18.júla (TASR) - Z celej dospelej populácie Slovenska pracovalo v máji tohto roka s internetom 17 %, čo je 8-% medziročný rast počtu užívateľov v SR. Vyplýva to z výskumu, zahŕňajúceho 42 000 rozhovorov v Európe, Severnej a Južnej Amerike a Ázijsko-pacifickej oblasti, ktorý uskutočnila spoločnosť Taylor Nelson Sofres.

Podľa analytikov si na Slovensku počas posledného mesiaca kúpilo respektíve objednalo produkty on line 7,1 % užívateľov celosvetovej siete, čo predstavuje v rámci celej dospelej populácie 1,2 %. Realizovať kúpu alebo objednávku cez web v priebehu nasledujúcich 6 mesiacov pritom plánuje 22 % slovenských užívateľov internetu.

Vo všetkých krajinách, kde sa výskum realizoval, použilo internet v posledných mesiacoch spolu 31 % dospelej populácie (36 % medzi mužmi a 27 % medzi ženami). Najväčší nárast zaznamenali v Nemecku (z 28 % na 36 %) a vo Veľkej Británii (z 27 % na 34 %).

Celosvetovo počet internetových surferov, používajúcich e-commerce, vzrástol v poslednom roku o 50 %. V máji 2001 online nakúpilo o 5 % opýtaných viac ako vlani, a to 15 % respondentov. Podiel užívateľov, ktorí kupovali v klasických obchodoch, ale na základe informácií nájdených online, v uvedenom mesiaci dosiahol tiež 15 %. Podľa expertov tak segment internetových užívateľov, ktorí priamo alebo nepriamo nakupujú prostredníctvom webu celosvetovo predstavuje 27 %.

Približne 17 % opýtaných plánuje online nákup v nasledujúcich 6 mesiacoch (najviac v Japonsku - 41 % užívateľov internetu).

Ako ďalej vyplýva z výskumu, zatiaľ čo najväčší podiel užívateľov internetu tvoria ľudia mladší ako 30 rokov, tí, ktorí nakupujú najviac online, spadajú do skupiny 30 až 40 rokov. Na svoje nákupy využíva celosvetovú sieť len 7 % užívateľov mladších ako 20 rokov. Experti to vysvetľujú najmä nižšou dostupnosťou platobných prostriedkov mladšej vekovej skupine.

Najobľúbenejšími nakúpenými tovarmi cez internet sú knihy (kúpilo ich 26 % online zákazníkov) a audio CD (17 %). Za nimi nasledujú odevy (13 %), nápoje a potraviny (8 %) a služby spojené s cestovaním vo voľnom čase (9 %).

Užívatelia, ktorí zatiaľ nekúpili cez internet nič a ani tak neplánujú spraviť, majú najväčšie obavy z poskytovania detailov o svojich kreditných kartách. Ďalší z nich považujú okrem iného za jednoduchšie a zábavnejšie nakupovať v kamenných obchodoch, prípadne čas doručenia tovaru označujú za príliš dlhý.

* wil gl

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ilumináti, pedofília a ŠtB. Špinavý boj o Hrad sa rozbieha

Na Kisku pred voľbami vytiahli scientológiu, na Drahoša iluminátov. Hoaxy môžu pomôcť Zemanovi vyhrať.

DOMOV

Dobré ráno: Česi si dovolili, čo si u nás ani Fico netrúfol

Ako prebiehajú české prezidentské voľby.

KOMENTÁRE

Zeman sa buď zaprie, alebo prehrá

Konfrontačná kampaň tentoraz stačiť nebude.

DOMOV

Kosík rozšíril zoznam Lexových káuz

S Lexom sa spája viac ako desať káuz.

Neprehliadnite tiež

Tajomstvo kreativity: Čo hovorí veda

Poučenie, ktoré so sebou prináša veda napovedá aj to, ako dosiahnuť vytúženú budúcnosť.

Keď je štetec silnejší ako meč. Legendárna hra Okami je späť (recenzia)

Remasterované Okami by ste si nemali nechať ujsť.

Lávové kanály na Mesiaci by mohli viesť k polárnemu ľadu

Vďaka tunelom sa budúci astronauti môžu dostať k vode.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 583
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 11 882
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 368
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 953
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 247
  6. Kam do tepla v januári? 2 159
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 861
  8. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 627
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 269
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 1 182