SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Za rok na Slovensku o 8 % viac surfistov

Bratislava 18.júla (TASR) - Z celej dospelej populácie Slovenska pracovalo v máji tohto roka s internetom 17 %, čo je 8-% medziročný rast počtu užívateľov ...

Bratislava 18.júla (TASR) - Z celej dospelej populácie Slovenska pracovalo v máji tohto roka s internetom 17 %, čo je 8-% medziročný rast počtu užívateľov v SR. Vyplýva to z výskumu, zahŕňajúceho 42 000 rozhovorov v Európe, Severnej a Južnej Amerike a Ázijsko-pacifickej oblasti, ktorý uskutočnila spoločnosť Taylor Nelson Sofres.

Podľa analytikov si na Slovensku počas posledného mesiaca kúpilo respektíve objednalo produkty on line 7,1 % užívateľov celosvetovej siete, čo predstavuje v rámci celej dospelej populácie 1,2 %. Realizovať kúpu alebo objednávku cez web v priebehu nasledujúcich 6 mesiacov pritom plánuje 22 % slovenských užívateľov internetu.

Skryť Vypnúť reklamu

Vo všetkých krajinách, kde sa výskum realizoval, použilo internet v posledných mesiacoch spolu 31 % dospelej populácie (36 % medzi mužmi a 27 % medzi ženami). Najväčší nárast zaznamenali v Nemecku (z 28 % na 36 %) a vo Veľkej Británii (z 27 % na 34 %).

Celosvetovo počet internetových surferov, používajúcich e-commerce, vzrástol v poslednom roku o 50 %. V máji 2001 online nakúpilo o 5 % opýtaných viac ako vlani, a to 15 % respondentov. Podiel užívateľov, ktorí kupovali v klasických obchodoch, ale na základe informácií nájdených online, v uvedenom mesiaci dosiahol tiež 15 %. Podľa expertov tak segment internetových užívateľov, ktorí priamo alebo nepriamo nakupujú prostredníctvom webu celosvetovo predstavuje 27 %.

Približne 17 % opýtaných plánuje online nákup v nasledujúcich 6 mesiacoch (najviac v Japonsku - 41 % užívateľov internetu).

Skryť Vypnúť reklamu

Ako ďalej vyplýva z výskumu, zatiaľ čo najväčší podiel užívateľov internetu tvoria ľudia mladší ako 30 rokov, tí, ktorí nakupujú najviac online, spadajú do skupiny 30 až 40 rokov. Na svoje nákupy využíva celosvetovú sieť len 7 % užívateľov mladších ako 20 rokov. Experti to vysvetľujú najmä nižšou dostupnosťou platobných prostriedkov mladšej vekovej skupine.

Najobľúbenejšími nakúpenými tovarmi cez internet sú knihy (kúpilo ich 26 % online zákazníkov) a audio CD (17 %). Za nimi nasledujú odevy (13 %), nápoje a potraviny (8 %) a služby spojené s cestovaním vo voľnom čase (9 %).

Užívatelia, ktorí zatiaľ nekúpili cez internet nič a ani tak neplánujú spraviť, majú najväčšie obavy z poskytovania detailov o svojich kreditných kartách. Ďalší z nich považujú okrem iného za jednoduchšie a zábavnejšie nakupovať v kamenných obchodoch, prípadne čas doručenia tovaru označujú za príliš dlhý.

Skryť Vypnúť reklamu

* wil gl

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

8 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.

23. jan

O biobezpečnosti a spôsoboch, akými bioinžinieri geneticky upravené bunky robia bezpečnými.

22. jan

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 651
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 481
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 156
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 359
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 908
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 845
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 295
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 184
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 045
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 920