Za rok na Slovensku o 8 % viac surfistov

Bratislava 18.júla (TASR) - Z celej dospelej populácie Slovenska pracovalo v máji tohto roka s internetom 17 %, čo je 8-% medziročný rast počtu užívateľov ...

Bratislava 18.júla (TASR) - Z celej dospelej populácie Slovenska pracovalo v máji tohto roka s internetom 17 %, čo je 8-% medziročný rast počtu užívateľov v SR. Vyplýva to z výskumu, zahŕňajúceho 42 000 rozhovorov v Európe, Severnej a Južnej Amerike a Ázijsko-pacifickej oblasti, ktorý uskutočnila spoločnosť Taylor Nelson Sofres.

Podľa analytikov si na Slovensku počas posledného mesiaca kúpilo respektíve objednalo produkty on line 7,1 % užívateľov celosvetovej siete, čo predstavuje v rámci celej dospelej populácie 1,2 %. Realizovať kúpu alebo objednávku cez web v priebehu nasledujúcich 6 mesiacov pritom plánuje 22 % slovenských užívateľov internetu.

Vo všetkých krajinách, kde sa výskum realizoval, použilo internet v posledných mesiacoch spolu 31 % dospelej populácie (36 % medzi mužmi a 27 % medzi ženami). Najväčší nárast zaznamenali v Nemecku (z 28 % na 36 %) a vo Veľkej Británii (z 27 % na 34 %).

Celosvetovo počet internetových surferov, používajúcich e-commerce, vzrástol v poslednom roku o 50 %. V máji 2001 online nakúpilo o 5 % opýtaných viac ako vlani, a to 15 % respondentov. Podiel užívateľov, ktorí kupovali v klasických obchodoch, ale na základe informácií nájdených online, v uvedenom mesiaci dosiahol tiež 15 %. Podľa expertov tak segment internetových užívateľov, ktorí priamo alebo nepriamo nakupujú prostredníctvom webu celosvetovo predstavuje 27 %.

Približne 17 % opýtaných plánuje online nákup v nasledujúcich 6 mesiacoch (najviac v Japonsku - 41 % užívateľov internetu).

Ako ďalej vyplýva z výskumu, zatiaľ čo najväčší podiel užívateľov internetu tvoria ľudia mladší ako 30 rokov, tí, ktorí nakupujú najviac online, spadajú do skupiny 30 až 40 rokov. Na svoje nákupy využíva celosvetovú sieť len 7 % užívateľov mladších ako 20 rokov. Experti to vysvetľujú najmä nižšou dostupnosťou platobných prostriedkov mladšej vekovej skupine.

Najobľúbenejšími nakúpenými tovarmi cez internet sú knihy (kúpilo ich 26 % online zákazníkov) a audio CD (17 %). Za nimi nasledujú odevy (13 %), nápoje a potraviny (8 %) a služby spojené s cestovaním vo voľnom čase (9 %).

Užívatelia, ktorí zatiaľ nekúpili cez internet nič a ani tak neplánujú spraviť, majú najväčšie obavy z poskytovania detailov o svojich kreditných kartách. Ďalší z nich považujú okrem iného za jednoduchšie a zábavnejšie nakupovať v kamenných obchodoch, prípadne čas doručenia tovaru označujú za príliš dlhý.

* wil gl

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.

Neprehliadnite tiež

Vedci po rokoch pochopili, ako je možné, že včely vedia lietať

Dlho sa zdalo, že krídla včiel sú príliš malé na to, aby ich dokázali zdvihnúť.

Parazit pomáha rastlinám varovať susedov pred útokom iných škodcov

Kukučina sa dokáže napojiť na viacero hostiteľských rastlín súčasne.

Pískajúce gélové guľôčky by mohli zrýchliť mäkké roboty

Hydrogél nájdete vo vázach, plienkach aj v robotoch.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 237
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 586
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 528
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 163
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 768
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 506
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 936
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 909
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 976
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 770