Značkou roka 2002 sa podľa hlasovania čitateľov internetového servera BrandChannel.com stal Google, ktorý prvýkrát predstihol tradične najpopulárnejšie značky ako Coca-Cola, Nokia či Ikea. Pred rokom sa Google umiestnil na štvrtom mieste. Niekoľkotisíc respondentov malo v internetovom hlasovaní odpovedať na otázku, ktorá značka mala v minulom roku najväčší vplyv na ich život. Na druhom mieste za Google sa v celosvetovom meradle ocitol výrobca počítačov Apple, nasledovaný Coca-Colou a značkou kaviarní Starbucks. V hlasovaní európskych respondentov sa víťazom stala fínska Nokia nasledovaná značkou nábytku Ikea, automobilmi Mini a BMW a vodkou Absolut.
Technologické značky najviac dominovali v Ázii - za víťaznou LG Electronics sa umiestnili Samsung, Sony Playstation a Sony Ericsson. Naproti tomu v Severnej aj Južnej Amerike sú s výnimkou Apple obľúbenejšie skôr netechnologické značky, najmä jedál a nápojov (Bacardi, Café de Colombia) či oblečenia (Target). (tb)