SME
Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

Za rok nárast online nákupov o 50%

Počet užívateľov Internetu, ktorí nakúpili online, celosvetovo vzrástol v poslednom roku o 50%.

Hlavné závery výskumu v Slovenskej republike sú: 

  • z dospelej populácie 17% v priebehu posledného mesiaca pracovalo s Internetom, priemerný počet užívateľov Internetu v krajinách, ktoré sa výskumu zúčastnili, bol 31%
  • v porovnaní s údajmi spred roka bol zaznamenaný až 8% nárast užívateľov Internetu, ktorí s ním pracovali v priebehu posledného mesiaca
  • 7,1% užívateľov Internetu si počas posledného mesiaca kúpilo resp. objednalo tovar alebo služby prostredníctvom Internetu, v rámci celkovej dospelej populácie to je 1,2%
  • 22% užívateľov Internetu uviedlo, že plánujú realizovať kúpu alebo objednávku prostredníctvom Internetu v priebehu nasledujúcich 6 mesiacov

    Celosvetový výskum e-Commerce poukazuje na 50% nárast v online nakupovania za posledných 12 mesiacov

    Vyplýva to z výsledkov výskumu Global e-Commerce Study zverejnených spoločnosťou Taylor Nelson Sofres Interactive (TNSi). V poslednom mesiaci nakúpilo online 15% užívateľov, zatiaľ čo pred rokom to bolo len 10%.

    Výskum, ktorý zahŕňa viac než 42.000 rozhovorov v Európe, Severnej a Južnej Amerike a Ázijsko-pacifickej oblasti, tiež uvádza aj počet tých užívateľov Internetu, ktorí nakúpili offline (opäť v poslednom mesiaci) na základe informácií nájdených online na Internete – 15%. Z uvedeného vyplýva, že celosvetovo približne 27% užívateľov nakupuje priamo či nepriamo prostredníctvom Internetu (pozn.: časť užívateľov spadá do oboch skupín, tzn. nakupujú online aj offline).

    Z výsledkov tiež vyplýva, že zatiaľ čo najväčší podiel užívateľov Internetu tvoria ľudia mladší ako 30 rokov, tí, ktorí najviac online nakupujú, spadajú do skupiny 30 - 40 rokov, pričom online nakupuje len 7% užívateľov mladších ako 20 rokov. Toto môže vysvetliť hlavne nižšia dostupnosť platobných prostriedkov mladšej vekovej skupiny, ale tiež to môže poukázať na možnosti online obchodníkov zamerať svoje obchodné aktivity na mladších užívateľov.

    Podľa výsledkov výskumov sa zdá, že sa online obchodníkom darí presviedčať zákazníkov najmä v otázkach bezpečnosti. Globálne, menej ako štyria z desiatich užívateľov, ktorí nenakúpili nič online a ani to neplánujú, hovoria, že je to kvôli obavám z poskytovania detailov o svojich kreditných kartách alebo kvôli podobným problémom. Viac než 60% týchto užívateľov spomína široké spektrum iných dôvodov začínajúc tým, že je "jednoduchšie a zábavnejšie nakupovať v kamennom obchode" až po názor, že "doba potrebná na doručenie tovaru je príliš dlhá".

    Aké sú ďalšie zásadné zistenia?

    § Vo všetkých krajinách, kde výskum prebehol, použilo Internet v posledných mesiacoch celkovo 31% dospelej populácie (36% medzi mužmi, 27% medzi ženami). Najväčší nárast bol zaznamenaný v Nemecku (z 28% na 36%) a vo Veľkej Británii (z 27% na 34%).

    § Približne 17% užívateľov plánuje online nákup behom najbližších 6 mesiacov - najviac v Japonsku, kde je to 41% užívateľov Internetu.

    § Najobľúbenejším online nakúpeným tovarom sú knihy (nakúpilo ich 26% online spotrebiteľov) a audio CD (17%). V porovnaní so situáciou pred rokom, len malé percento zákazníkov nakúpilo v roku 2001 obe tieto komodity. Ďalším obľúbeným tovarom sú odevy (13%), nápoje a potraviny (8%) a služby spojené s cestovaním vo voľnom čase (9%).

    Arno Hummerston, riaditeľ TNSi, ktorý projekt koordinuje, hovorí: „Tieto výsledky ukazujú, že online nakupovanie neustále prechádza obdobím celosvetového rastu, napriek všetkým svojim najčastejšie spomínaným problémom. Čiastočne je to rastúcou dôverou – hlavne na lepšie zavedených internetových trhoch. Čiastočne je to ale výsledok rastúceho počtu užívateľov na rozvíjajúcich sa trhoch, ktorí online nakupujú prvýkrát. Pozitívne je, že sa neustále rozširuje sortiment tovarov a služieb ponúkaných online a tiež viditeľný úspech prepájania online a offline aktivít. Ukazuje sa, že svet e-komercie zisťuje, že existuje vo vnútri offline sveta a nie v nezávislom prostredí."

    "Zároveň, " pokračuje Hummerston, "vidíme značné rozdiely vo vzoroch spotrebiteľského správania sa – napríklad medzi vekovými skupinami. To globálne prináša nové výzvy pre obchodníkov (a nielen pre e-obchodníkov). Naša štúdia z tohto hľadiska, okrem toho, že poukazuje na niektoré trendy v e-komercii spoločne pre všetky trhy, tiež pomáha ukázať, že online zákazníci celosvetovo zdieľajú rovnaké očakávania od online nakupovania.

    Výsledky výskumu Global e-Commerce Report sú k dispozícii k stiahnutiu zadarmo a to ako výsledky za SR (slovensky), ČR (česky), tak aj celkovo za všetkých 36 zúčastnených krajín (anglicky). 

    Metodika

    Druhé vydanie Global e-Commerce Report vychádza zo 42.742 uskutočnených rozhovorov v 36 krajinách sveta. Dopytovanie prebiehalo od marca do mája 2001 prevažne formou offline face-to-face rozhovorov.

    Ďalšie informácie o projekte Global e-Commerce Report sú k dispozícii na nasledujúcich internetových adresách:
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Štart lode SpaceX s vesmírnymi turistami.

Loď vystúpi do výšky 575 kilometrov, posádka pobudne vo vesmíre tri dni.


TASR 20 h

Bude pršať presne o 1200 rokov?


a 1 ďalší 15. sep

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  6. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  10. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  1. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  4. Pápež František požehnal základný kameň novej nemocnice
  5. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  6. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 9 070
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 224
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 411
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 160
  5. Mayo Galuška praží extra kávu, oligarcha Hodorovský je Mr. Krach 2 308
  6. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 2 289
  7. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 854
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 1 772
  9. Prvá dáma festivalu 1 640
  10. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 512
Skryť Zatvoriť reklamu