Za rok nárast online nákupov o 50%

Počet užívateľov Internetu, ktorí nakúpili online, celosvetovo vzrástol v poslednom roku o 50%.

Hlavné závery výskumu v Slovenskej republike sú: 

  • z dospelej populácie 17% v priebehu posledného mesiaca pracovalo s Internetom, priemerný počet užívateľov Internetu v krajinách, ktoré sa výskumu zúčastnili, bol 31%
  • v porovnaní s údajmi spred roka bol zaznamenaný až 8% nárast užívateľov Internetu, ktorí s ním pracovali v priebehu posledného mesiaca
  • 7,1% užívateľov Internetu si počas posledného mesiaca kúpilo resp. objednalo tovar alebo služby prostredníctvom Internetu, v rámci celkovej dospelej populácie to je 1,2%
  • 22% užívateľov Internetu uviedlo, že plánujú realizovať kúpu alebo objednávku prostredníctvom Internetu v priebehu nasledujúcich 6 mesiacov

    Celosvetový výskum e-Commerce poukazuje na 50% nárast v online nakupovania za posledných 12 mesiacov

    Vyplýva to z výsledkov výskumu Global e-Commerce Study zverejnených spoločnosťou Taylor Nelson Sofres Interactive (TNSi). V poslednom mesiaci nakúpilo online 15% užívateľov, zatiaľ čo pred rokom to bolo len 10%.

    Výskum, ktorý zahŕňa viac než 42.000 rozhovorov v Európe, Severnej a Južnej Amerike a Ázijsko-pacifickej oblasti, tiež uvádza aj počet tých užívateľov Internetu, ktorí nakúpili offline (opäť v poslednom mesiaci) na základe informácií nájdených online na Internete – 15%. Z uvedeného vyplýva, že celosvetovo približne 27% užívateľov nakupuje priamo či nepriamo prostredníctvom Internetu (pozn.: časť užívateľov spadá do oboch skupín, tzn. nakupujú online aj offline).

    Z výsledkov tiež vyplýva, že zatiaľ čo najväčší podiel užívateľov Internetu tvoria ľudia mladší ako 30 rokov, tí, ktorí najviac online nakupujú, spadajú do skupiny 30 - 40 rokov, pričom online nakupuje len 7% užívateľov mladších ako 20 rokov. Toto môže vysvetliť hlavne nižšia dostupnosť platobných prostriedkov mladšej vekovej skupiny, ale tiež to môže poukázať na možnosti online obchodníkov zamerať svoje obchodné aktivity na mladších užívateľov.

    Podľa výsledkov výskumov sa zdá, že sa online obchodníkom darí presviedčať zákazníkov najmä v otázkach bezpečnosti. Globálne, menej ako štyria z desiatich užívateľov, ktorí nenakúpili nič online a ani to neplánujú, hovoria, že je to kvôli obavám z poskytovania detailov o svojich kreditných kartách alebo kvôli podobným problémom. Viac než 60% týchto užívateľov spomína široké spektrum iných dôvodov začínajúc tým, že je "jednoduchšie a zábavnejšie nakupovať v kamennom obchode" až po názor, že "doba potrebná na doručenie tovaru je príliš dlhá".

    Aké sú ďalšie zásadné zistenia?

    § Vo všetkých krajinách, kde výskum prebehol, použilo Internet v posledných mesiacoch celkovo 31% dospelej populácie (36% medzi mužmi, 27% medzi ženami). Najväčší nárast bol zaznamenaný v Nemecku (z 28% na 36%) a vo Veľkej Británii (z 27% na 34%).

    § Približne 17% užívateľov plánuje online nákup behom najbližších 6 mesiacov - najviac v Japonsku, kde je to 41% užívateľov Internetu.

    § Najobľúbenejším online nakúpeným tovarom sú knihy (nakúpilo ich 26% online spotrebiteľov) a audio CD (17%). V porovnaní so situáciou pred rokom, len malé percento zákazníkov nakúpilo v roku 2001 obe tieto komodity. Ďalším obľúbeným tovarom sú odevy (13%), nápoje a potraviny (8%) a služby spojené s cestovaním vo voľnom čase (9%).

    Arno Hummerston, riaditeľ TNSi, ktorý projekt koordinuje, hovorí: „Tieto výsledky ukazujú, že online nakupovanie neustále prechádza obdobím celosvetového rastu, napriek všetkým svojim najčastejšie spomínaným problémom. Čiastočne je to rastúcou dôverou – hlavne na lepšie zavedených internetových trhoch. Čiastočne je to ale výsledok rastúceho počtu užívateľov na rozvíjajúcich sa trhoch, ktorí online nakupujú prvýkrát. Pozitívne je, že sa neustále rozširuje sortiment tovarov a služieb ponúkaných online a tiež viditeľný úspech prepájania online a offline aktivít. Ukazuje sa, že svet e-komercie zisťuje, že existuje vo vnútri offline sveta a nie v nezávislom prostredí."

    "Zároveň, " pokračuje Hummerston, "vidíme značné rozdiely vo vzoroch spotrebiteľského správania sa – napríklad medzi vekovými skupinami. To globálne prináša nové výzvy pre obchodníkov (a nielen pre e-obchodníkov). Naša štúdia z tohto hľadiska, okrem toho, že poukazuje na niektoré trendy v e-komercii spoločne pre všetky trhy, tiež pomáha ukázať, že online zákazníci celosvetovo zdieľajú rovnaké očakávania od online nakupovania.

    Výsledky výskumu Global e-Commerce Report sú k dispozícii k stiahnutiu zadarmo a to ako výsledky za SR (slovensky), ČR (česky), tak aj celkovo za všetkých 36 zúčastnených krajín (anglicky). 

    Metodika

    Druhé vydanie Global e-Commerce Report vychádza zo 42.742 uskutočnených rozhovorov v 36 krajinách sveta. Dopytovanie prebiehalo od marca do mája 2001 prevažne formou offline face-to-face rozhovorov.

    Ďalšie informácie o projekte Global e-Commerce Report sú k dispozícii na nasledujúcich internetových adresách:

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Včeláriky robia všetko pre rodinu. Mladé vtáčatá chodia kŕmiť aj tetky a ujovia

Živia sa hmyzom, často práve včelami. To však nie je veľmi pochuti včelárom, ktorí tieto vtáky bezhlavo kynožia.

Vypustili prvý satelit, ktorý vyrobili pomocou 3D tlačiarne

Satelity by mali byť vo vesmíre približne päť až šesť mesiacov.

Toto sú najlepšie čínske smartfóny (leto 2017)

Xiaomi, Vernee, Oukitel alebo Ulefone? Poradíme vám, ako sa nestratiť vo svete čínskych smartfónov.

Na dne morí sa hromadia plasty, môže za to aj zvláštne zviera

Vršovky nie sú vinníci, sú obeťami plastov.

Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 9 298
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 724
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 657
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 132
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 076
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 538
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 381
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 380
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 208
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 978