Za rok nárast online nákupov o 50%

Počet užívateľov Internetu, ktorí nakúpili online, celosvetovo vzrástol v poslednom roku o 50%.

Hlavné závery výskumu v Slovenskej republike sú: 

  • z dospelej populácie 17% v priebehu posledného mesiaca pracovalo s Internetom, priemerný počet užívateľov Internetu v krajinách, ktoré sa výskumu zúčastnili, bol 31%
  • v porovnaní s údajmi spred roka bol zaznamenaný až 8% nárast užívateľov Internetu, ktorí s ním pracovali v priebehu posledného mesiaca
  • 7,1% užívateľov Internetu si počas posledného mesiaca kúpilo resp. objednalo tovar alebo služby prostredníctvom Internetu, v rámci celkovej dospelej populácie to je 1,2%
  • 22% užívateľov Internetu uviedlo, že plánujú realizovať kúpu alebo objednávku prostredníctvom Internetu v priebehu nasledujúcich 6 mesiacov

    Celosvetový výskum e-Commerce poukazuje na 50% nárast v online nakupovania za posledných 12 mesiacov

    Vyplýva to z výsledkov výskumu Global e-Commerce Study zverejnených spoločnosťou Taylor Nelson Sofres Interactive (TNSi). V poslednom mesiaci nakúpilo online 15% užívateľov, zatiaľ čo pred rokom to bolo len 10%.

    Výskum, ktorý zahŕňa viac než 42.000 rozhovorov v Európe, Severnej a Južnej Amerike a Ázijsko-pacifickej oblasti, tiež uvádza aj počet tých užívateľov Internetu, ktorí nakúpili offline (opäť v poslednom mesiaci) na základe informácií nájdených online na Internete – 15%. Z uvedeného vyplýva, že celosvetovo približne 27% užívateľov nakupuje priamo či nepriamo prostredníctvom Internetu (pozn.: časť užívateľov spadá do oboch skupín, tzn. nakupujú online aj offline).

    Z výsledkov tiež vyplýva, že zatiaľ čo najväčší podiel užívateľov Internetu tvoria ľudia mladší ako 30 rokov, tí, ktorí najviac online nakupujú, spadajú do skupiny 30 - 40 rokov, pričom online nakupuje len 7% užívateľov mladších ako 20 rokov. Toto môže vysvetliť hlavne nižšia dostupnosť platobných prostriedkov mladšej vekovej skupiny, ale tiež to môže poukázať na možnosti online obchodníkov zamerať svoje obchodné aktivity na mladších užívateľov.

    Podľa výsledkov výskumov sa zdá, že sa online obchodníkom darí presviedčať zákazníkov najmä v otázkach bezpečnosti. Globálne, menej ako štyria z desiatich užívateľov, ktorí nenakúpili nič online a ani to neplánujú, hovoria, že je to kvôli obavám z poskytovania detailov o svojich kreditných kartách alebo kvôli podobným problémom. Viac než 60% týchto užívateľov spomína široké spektrum iných dôvodov začínajúc tým, že je "jednoduchšie a zábavnejšie nakupovať v kamennom obchode" až po názor, že "doba potrebná na doručenie tovaru je príliš dlhá".

    Aké sú ďalšie zásadné zistenia?

    § Vo všetkých krajinách, kde výskum prebehol, použilo Internet v posledných mesiacoch celkovo 31% dospelej populácie (36% medzi mužmi, 27% medzi ženami). Najväčší nárast bol zaznamenaný v Nemecku (z 28% na 36%) a vo Veľkej Británii (z 27% na 34%).

    § Približne 17% užívateľov plánuje online nákup behom najbližších 6 mesiacov - najviac v Japonsku, kde je to 41% užívateľov Internetu.

    § Najobľúbenejším online nakúpeným tovarom sú knihy (nakúpilo ich 26% online spotrebiteľov) a audio CD (17%). V porovnaní so situáciou pred rokom, len malé percento zákazníkov nakúpilo v roku 2001 obe tieto komodity. Ďalším obľúbeným tovarom sú odevy (13%), nápoje a potraviny (8%) a služby spojené s cestovaním vo voľnom čase (9%).

    Arno Hummerston, riaditeľ TNSi, ktorý projekt koordinuje, hovorí: „Tieto výsledky ukazujú, že online nakupovanie neustále prechádza obdobím celosvetového rastu, napriek všetkým svojim najčastejšie spomínaným problémom. Čiastočne je to rastúcou dôverou – hlavne na lepšie zavedených internetových trhoch. Čiastočne je to ale výsledok rastúceho počtu užívateľov na rozvíjajúcich sa trhoch, ktorí online nakupujú prvýkrát. Pozitívne je, že sa neustále rozširuje sortiment tovarov a služieb ponúkaných online a tiež viditeľný úspech prepájania online a offline aktivít. Ukazuje sa, že svet e-komercie zisťuje, že existuje vo vnútri offline sveta a nie v nezávislom prostredí."

    "Zároveň, " pokračuje Hummerston, "vidíme značné rozdiely vo vzoroch spotrebiteľského správania sa – napríklad medzi vekovými skupinami. To globálne prináša nové výzvy pre obchodníkov (a nielen pre e-obchodníkov). Naša štúdia z tohto hľadiska, okrem toho, že poukazuje na niektoré trendy v e-komercii spoločne pre všetky trhy, tiež pomáha ukázať, že online zákazníci celosvetovo zdieľajú rovnaké očakávania od online nakupovania.

    Výsledky výskumu Global e-Commerce Report sú k dispozícii k stiahnutiu zadarmo a to ako výsledky za SR (slovensky), ČR (česky), tak aj celkovo za všetkých 36 zúčastnených krajín (anglicky). 

    Metodika

    Druhé vydanie Global e-Commerce Report vychádza zo 42.742 uskutočnených rozhovorov v 36 krajinách sveta. Dopytovanie prebiehalo od marca do mája 2001 prevažne formou offline face-to-face rozhovorov.

    Ďalšie informácie o projekte Global e-Commerce Report sú k dispozícii na nasledujúcich internetových adresách:

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

DOMOV

Minúta po minúte: Farmári na traktoroch sa chcú stretnúť s Pellegrinim

Farmári vyrazia ulicami Bratislavy na protestnú jazdu.

DOMOV

Gajdoš už vie, ktoré stíhačky chce pre Slovensko

Ponuku na kúpu stíhačiek F-16 za 2,91 miliardy schválil americký kongres.

Píše Jaroslav Naď

Výber supersonikov podľa SNS

Síce netransparentne, ale aspoň na smiech.

Neprehliadnite tiež

Podcasty začal brať aj Google vážne, predstavil vlastnú aplikáciu

Poslucháči podcastov na Androidoch to budú mať ľahšie.

Plast nie je len v balenej vode, mikročastice objavili v soli aj v pive

Malé plastové čiastočky sa k ľuďom vracajú prostredníctvom potravinového reťazca.

Kam miznú obyčajné vrabce?

Tanec vrabcov pri pytačkách je úchvatný.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  4. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  6. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  7. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  8. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  9. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  10. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 36 289
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 314
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 741
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 208
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 825
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 398
  7. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 381
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 100
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 337
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 053