Za rok nárast online nákupov o 50%

Počet užívateľov Internetu, ktorí nakúpili online, celosvetovo vzrástol v poslednom roku o 50%.

Hlavné závery výskumu v Slovenskej republike sú: 

  • z dospelej populácie 17% v priebehu posledného mesiaca pracovalo s Internetom, priemerný počet užívateľov Internetu v krajinách, ktoré sa výskumu zúčastnili, bol 31%
  • v porovnaní s údajmi spred roka bol zaznamenaný až 8% nárast užívateľov Internetu, ktorí s ním pracovali v priebehu posledného mesiaca
  • 7,1% užívateľov Internetu si počas posledného mesiaca kúpilo resp. objednalo tovar alebo služby prostredníctvom Internetu, v rámci celkovej dospelej populácie to je 1,2%
  • 22% užívateľov Internetu uviedlo, že plánujú realizovať kúpu alebo objednávku prostredníctvom Internetu v priebehu nasledujúcich 6 mesiacov

    Celosvetový výskum e-Commerce poukazuje na 50% nárast v online nakupovania za posledných 12 mesiacov

    Vyplýva to z výsledkov výskumu Global e-Commerce Study zverejnených spoločnosťou Taylor Nelson Sofres Interactive (TNSi). V poslednom mesiaci nakúpilo online 15% užívateľov, zatiaľ čo pred rokom to bolo len 10%.

    Výskum, ktorý zahŕňa viac než 42.000 rozhovorov v Európe, Severnej a Južnej Amerike a Ázijsko-pacifickej oblasti, tiež uvádza aj počet tých užívateľov Internetu, ktorí nakúpili offline (opäť v poslednom mesiaci) na základe informácií nájdených online na Internete – 15%. Z uvedeného vyplýva, že celosvetovo približne 27% užívateľov nakupuje priamo či nepriamo prostredníctvom Internetu (pozn.: časť užívateľov spadá do oboch skupín, tzn. nakupujú online aj offline).

    Z výsledkov tiež vyplýva, že zatiaľ čo najväčší podiel užívateľov Internetu tvoria ľudia mladší ako 30 rokov, tí, ktorí najviac online nakupujú, spadajú do skupiny 30 - 40 rokov, pričom online nakupuje len 7% užívateľov mladších ako 20 rokov. Toto môže vysvetliť hlavne nižšia dostupnosť platobných prostriedkov mladšej vekovej skupiny, ale tiež to môže poukázať na možnosti online obchodníkov zamerať svoje obchodné aktivity na mladších užívateľov.

    Podľa výsledkov výskumov sa zdá, že sa online obchodníkom darí presviedčať zákazníkov najmä v otázkach bezpečnosti. Globálne, menej ako štyria z desiatich užívateľov, ktorí nenakúpili nič online a ani to neplánujú, hovoria, že je to kvôli obavám z poskytovania detailov o svojich kreditných kartách alebo kvôli podobným problémom. Viac než 60% týchto užívateľov spomína široké spektrum iných dôvodov začínajúc tým, že je "jednoduchšie a zábavnejšie nakupovať v kamennom obchode" až po názor, že "doba potrebná na doručenie tovaru je príliš dlhá".

    Aké sú ďalšie zásadné zistenia?

    § Vo všetkých krajinách, kde výskum prebehol, použilo Internet v posledných mesiacoch celkovo 31% dospelej populácie (36% medzi mužmi, 27% medzi ženami). Najväčší nárast bol zaznamenaný v Nemecku (z 28% na 36%) a vo Veľkej Británii (z 27% na 34%).

    § Približne 17% užívateľov plánuje online nákup behom najbližších 6 mesiacov - najviac v Japonsku, kde je to 41% užívateľov Internetu.

    § Najobľúbenejším online nakúpeným tovarom sú knihy (nakúpilo ich 26% online spotrebiteľov) a audio CD (17%). V porovnaní so situáciou pred rokom, len malé percento zákazníkov nakúpilo v roku 2001 obe tieto komodity. Ďalším obľúbeným tovarom sú odevy (13%), nápoje a potraviny (8%) a služby spojené s cestovaním vo voľnom čase (9%).

    Arno Hummerston, riaditeľ TNSi, ktorý projekt koordinuje, hovorí: „Tieto výsledky ukazujú, že online nakupovanie neustále prechádza obdobím celosvetového rastu, napriek všetkým svojim najčastejšie spomínaným problémom. Čiastočne je to rastúcou dôverou – hlavne na lepšie zavedených internetových trhoch. Čiastočne je to ale výsledok rastúceho počtu užívateľov na rozvíjajúcich sa trhoch, ktorí online nakupujú prvýkrát. Pozitívne je, že sa neustále rozširuje sortiment tovarov a služieb ponúkaných online a tiež viditeľný úspech prepájania online a offline aktivít. Ukazuje sa, že svet e-komercie zisťuje, že existuje vo vnútri offline sveta a nie v nezávislom prostredí."

    "Zároveň, " pokračuje Hummerston, "vidíme značné rozdiely vo vzoroch spotrebiteľského správania sa – napríklad medzi vekovými skupinami. To globálne prináša nové výzvy pre obchodníkov (a nielen pre e-obchodníkov). Naša štúdia z tohto hľadiska, okrem toho, že poukazuje na niektoré trendy v e-komercii spoločne pre všetky trhy, tiež pomáha ukázať, že online zákazníci celosvetovo zdieľajú rovnaké očakávania od online nakupovania.

    Výsledky výskumu Global e-Commerce Report sú k dispozícii k stiahnutiu zadarmo a to ako výsledky za SR (slovensky), ČR (česky), tak aj celkovo za všetkých 36 zúčastnených krajín (anglicky). 

    Metodika

    Druhé vydanie Global e-Commerce Report vychádza zo 42.742 uskutočnených rozhovorov v 36 krajinách sveta. Dopytovanie prebiehalo od marca do mája 2001 prevažne formou offline face-to-face rozhovorov.

    Ďalšie informácie o projekte Global e-Commerce Report sú k dispozícii na nasledujúcich internetových adresách:

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Spojené štáty odtajnili ďalšie desiatky videí z testov jadrových bômb

Niektoré kamery zachytili výbuch v rýchlosti 2400 snímkov za sekundu.

Ako sa nepohádať cez Vianoce a presvedčiť popieračov vedy

Skúste sa zdržať okamžitého menovania a faktov a radšej porozumejte, prečo sa tak ľudia cítia.

TECH_FM

Mimozemská loď? Pri čudnom objekte pochybujú aj vedci

Cez našu slnečnú sústavu preletelo teleso, ktoré prišlo z veľkej diaľky.

Vlasy v odtoku a mokré ponožky. Desať vecí, ktoré ľudia nenávidia najviac

Čím sú ľudia starší, tým radšej majú kozí syr aj sami seba.

Už nie sme jediní s ôsmimi planétami. Objavili miniverziu našej Slnečnej sústavy

Sústava sa nachádza vyše 2500 svetelných rokov od Zeme v súhvezdí Drak.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 764
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 985
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 840
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 022
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 647
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 441
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 381
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 314
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 141
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 984