SEATTLE, BRATISLAVA. Volá sa Amazon Fire a snaží sa osloviť tých, čo hľadajú do domácnosti tablet na kratochvíle a sledovanie multimédií. Hoci pri 50-dolárovej cenovke nemožno očakávať zázraky, zdá sa že firme to tentokrát s parametrami celkom vyšlo.
Nový tablet má vyšší výkon ako podobný model od Samsungu a je odolnejší a húževnatejší ako jeho alternatíva od Apple. Amazon sa snaží zaškatuľkovať novinku pomedzi existujúcu ponuku konkurencie a priniesť prednosti a vylepšenia.
7-palcový displej má podľa magazínu Pocket Lint širokouhlý formáte 16:9 a je vyrobený technológiou IPS. Znamená to, že má svieže farby a vďaka polarizačnému filtru pekný obraz aj vtedy, ak sa na neho pozeráte pod uhlom či v preslnenom prostredí. Má rozlíšenie 1024x600 zobrazovacích bodov, hustotu zobrazenia 171 bodov na palec.
Pri štvorjadrovom procesore s pracovnou frekvenciou 1,3 GHz vydrží na jedno nabitie fungovať 7 hodín. Vo výbave má 2-megapixelový fotoaparát a malú webkameru pre videotelefonovanie. S operačným systémom Fire OS a predinštalovanými aplikáciami je predurčený na domácu zábavu. Amazon očakáva, že cez túto platformu predá knihy, filmy i hudbu.
50-dolárová cenovka je atraktívna a firma je presvedčená o tom, že zaujme. I preto pripravila netradičné balenia po šesť kusov, pri ktorých zákazník zaplatí 5 tabletov a šiesty dostane zadarmo.
Hoci sa firme na trhu darí s čítačkami, so smartfónmi a tabletmi nemá veľa úspechov. Keďže spotrebitelia pri technologických novinkách dôverujú viac trhovým lídrom ako ostatným hráčom na trhu, Amazon mení stratégiu a snaží sa upútať konzumnými modelmi pre masy.