MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Spory o filtrovaní reklamy v mobiloch a tabletoch sa definitívne končia. Google umožnil mobilnému rozšíreniu Adblock Plus návrat do repozitára aplikácií. Používatelia tak budú môcť v teréne používať rovnaké technológie ako vo svojich stolových počítačoch.
V rovnakom čase sa podľa magazínu TechWeekEurope rozšírenie dostáva aj do repozitára pre zariadenia s operačným systémom Apple iOS. Vypínanie reklám z dosahu mobilných obrazoviek tak už nebude tabu. Keď sa v roku 2013 Adblock objavil vo verzii pre Android, Google ho pomerne rýchlo aj napriek veľkému dopytu zakázal. S odôvodnením, že spôsobuje neautorizovaným spôsobom kolíziu s inými produktami a službami.
Rozšírenie svojim filtrom zrýchľuje načítavanie stránok a doposiaľ má za sebou 400 miliónov stiahnutí. Okrem toho, že používatelia sa zbavia obťažujúcej reklamy, sú i menej vystavení škodlivému kódu, ktorý sa cez reklamné prvky snaží upútať ich pozornosť.
Doterajšie skúsenosti poukazujú na to, že filtrovanie môže pri dôslednom nasadení ušetriť 25 až 40 percent objemu prenášaných dát. Súčasne však môže znamenať výrazný pokles príjmov online vydavateľstiev. V tomto roku môžu prísť až o 21,8 miliárd dolárov iba preto, že ľudia začali reklamu v mobilných zariadeniach intenzívnejšie filtrovať.