BRATISLAVA. Polhodinová prestávka v práci, ponáhľate sa na obed a potom zistíte, že ste si zabudli stravné lístky? V budúcnosti by sa to už stávať nemuselo. Skupina Slovákov totiž prichádza s mobilnou alternatívou gastrolístkov.
Slovenský start-up GexPay začal v uplynulých dňoch pilotnú fázu prevádzky novej aplikácie, ktorá by mohla nahradiť papierové gastrolístky. Cieľom je zjednodušiť poskytovanie stravného vo firmách a odbúrať zbytočnú administratívu.
Odstrániť problémy
Prenos tradičných gastrolístkov do digitálneho prostredia by mohol odbúrať aj bežné drobné problémy na strane zamestnancov, ako je ich strata, znehodnotenie roztrhnutím alebo vypratím, alebo vypršaním ich platnosti. Aplikácia funguje na princípe QR kódov.
„S GexPay platíte za obed, prípadne nákup na cent presne. Aplikácia využíva unikátne QR kódy, takže pri platení nie je potrebné mať pripojenie na internet a celá platba prebieha ešte rýchlejšie ako s platobnou kartou alebo hotovosťou. Príjemca platby QR kód jednoducho zosníma a platba prebehla,“ vysvetlil výkonný riaditeľ Miloš Beňadik zo startupu GexPay.
Systém zároveň umožňuje posielať peniaze do mobilu aj ďalším ľuďom, napríklad rodinným príslušnikom s garanciou, že ich využijú iba na stravu.
Zníženie nákladov
Nový systém by mohol pomôcť odbúrať administratívne procesy aj na strane zamestnávateľov. „Hlavnou výhodou pre zamestnávateľov je, že pri platobnom systéme GexPay neplatia žiadne poplatky ani pri registrácii, ani pri nákupe elektronických stravných kreditov,“ dodal Beňadik.
Poplatok vo výške menej ako dve percentá sa platí pri výmene kreditov za peniaze a pripísanie financií na účet už do dvoch pracovných dní. Stravný kredit v systéme GexPay sa dá zároveň používať bez poplatkov aj pri nákupe surovín u dodávateľov reštaurácií.
Systém GexPay funguje v rámci legaslatívnych pravidiel nastavených na zabezpečovanie stravného pre zamestnancov. Na základe vlastných prepočtov by mal systém malej spoločnosti s tridsiatimi zamestnancami ušetriť ročne asi 700 eur.
Spoločnosť tvrdí, že platby sú zabezpečené najvyšším stupňom ochrany, ktorý sa bežne používa v elektronickom bankovníctve.
Zatiaľ iba pilot
Zatiaľ ide iba o testovanie. „Naším cieľom je získať spätnú väzbu širokej verejnosti. V súčasnosti prioritne komunikujeme so zamestnávateľmi, s reštauráciami a sústreďujeme sa na budovanie komunity používateľov GexPay,“ povedal pre SME Beňadik.
V pilotnej prevádzke funguje GexPay zatiaľ iba v niekoľkých reštauráciách v Bratislave. „Chceme hlavne ukázať, že stravné lístky môžu byť pre každého prínosom, a to aj bez veľkých a neopodstatnených nákladov na ich používanie,“ dodal.