Až 80 percent reklamných sloganov na kozmetiku zavádza

Najviac zavádzajú slogany, ktoré sa opierajú o údajné odborné a vedecké autority.

Podvody v reklamách na kozmetiku škodia trhu.(Zdroj: Creative Commons)

BRATISLAVA. Odporúčané dermatológmi, netestované na zvieratách, klinicky potvrdené. To sú len drobné ukážky reklamných tvrdení, s ktorými sa bežne stretávame pri reklamách na kozmetické výrobky.

Až 80 percent z nich je nepravdivých a niektoré dokonca priamo klamlivé, odhalila nová štúdia publikovaná v magazíne Journal of Global Fashion Marketing.

„Takéto podvody nielen podkopávajú dôveryhodnosť reklamy ako takej, ale spôsobujú škody samotným inzerentom, ktorí sú zodpovední za jednotlivé tvrdenia,“ povedala pre The Telegraph jedna z riešiteliek štúdie Sarah Knaptonová.

Výskumníci z Valdostskej štátnej univerzity si zobrali na mušku 289 celostranových inzerátov na kozmetické výrobky v siedmich magazínoch. Slogany rozdelili do kategórií ako environmentálne, odporúčacie, či vedecké.

Následne boli jednotlivé slogany vyhodnotené skupinou nezávislých porotcov a zaradené do skupín podľa toho či obsahovali priame klamstvo, opomenuli určité informácie, boli vágne alebo napokon prijateľné.

Iba 18 percent tvrdení v reklamách vyhodnotili ako prijateľných, pričom až štyri z piatich sloganov bolo vágnych alebo nepravdivých, uvádza portál Science Alert.

Ešte horšie výsledky zistili v prípade sloganov, ktoré tvrdia, že sa opierajú o nejakú vedeckú autoritu, napríklad komoru zubárov. Len 14 percent z nich je akceptovateľných. V prípade environmentálnych sloganov sa dá považovať za prijateľné polovica z nich.

DOI:10.1080/20932685.2015.1032319

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  4. Slovensko spieva koledy
  5. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  6. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  7. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  8. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  9. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  10. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 51 817
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 642
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 013
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 9 503
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 148
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 783
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 755
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 620
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 294
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 4 903