Až 80 percent reklamných sloganov na kozmetiku zavádza

Najviac zavádzajú slogany, ktoré sa opierajú o údajné odborné a vedecké autority.

Podvody v reklamách na kozmetiku škodia trhu.(Zdroj: Creative Commons)

BRATISLAVA. Odporúčané dermatológmi, netestované na zvieratách, klinicky potvrdené. To sú len drobné ukážky reklamných tvrdení, s ktorými sa bežne stretávame pri reklamách na kozmetické výrobky.

Až 80 percent z nich je nepravdivých a niektoré dokonca priamo klamlivé, odhalila nová štúdia publikovaná v magazíne Journal of Global Fashion Marketing.

„Takéto podvody nielen podkopávajú dôveryhodnosť reklamy ako takej, ale spôsobujú škody samotným inzerentom, ktorí sú zodpovední za jednotlivé tvrdenia,“ povedala pre The Telegraph jedna z riešiteliek štúdie Sarah Knaptonová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Výskumníci z Valdostskej štátnej univerzity si zobrali na mušku 289 celostranových inzerátov na kozmetické výrobky v siedmich magazínoch. Slogany rozdelili do kategórií ako environmentálne, odporúčacie, či vedecké.

Následne boli jednotlivé slogany vyhodnotené skupinou nezávislých porotcov a zaradené do skupín podľa toho či obsahovali priame klamstvo, opomenuli určité informácie, boli vágne alebo napokon prijateľné.

Iba 18 percent tvrdení v reklamách vyhodnotili ako prijateľných, pričom až štyri z piatich sloganov bolo vágnych alebo nepravdivých, uvádza portál Science Alert.

Ešte horšie výsledky zistili v prípade sloganov, ktoré tvrdia, že sa opierajú o nejakú vedeckú autoritu, napríklad komoru zubárov. Len 14 percent z nich je akceptovateľných. V prípade environmentálnych sloganov sa dá považovať za prijateľné polovica z nich.

DOI:10.1080/20932685.2015.1032319

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ochrana pred tropickou horúčavou
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Ochrana pred tropickou horúčavou
  4. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  5. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  6. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  7. Škôlka od srdca
  8. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  10. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 15 583
  2. Vizuálny smog je problém 9 699
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 8 658
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 850
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 4 923
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 4 275
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 995
  8. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 466
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 426
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 3 327