Až 80 percent reklamných sloganov na kozmetiku zavádza

Najviac zavádzajú slogany, ktoré sa opierajú o údajné odborné a vedecké autority.

Podvody v reklamách na kozmetiku škodia trhu.(Zdroj: Creative Commons)

BRATISLAVA. Odporúčané dermatológmi, netestované na zvieratách, klinicky potvrdené. To sú len drobné ukážky reklamných tvrdení, s ktorými sa bežne stretávame pri reklamách na kozmetické výrobky.

Až 80 percent z nich je nepravdivých a niektoré dokonca priamo klamlivé, odhalila nová štúdia publikovaná v magazíne Journal of Global Fashion Marketing.

„Takéto podvody nielen podkopávajú dôveryhodnosť reklamy ako takej, ale spôsobujú škody samotným inzerentom, ktorí sú zodpovední za jednotlivé tvrdenia,“ povedala pre The Telegraph jedna z riešiteliek štúdie Sarah Knaptonová.

Výskumníci z Valdostskej štátnej univerzity si zobrali na mušku 289 celostranových inzerátov na kozmetické výrobky v siedmich magazínoch. Slogany rozdelili do kategórií ako environmentálne, odporúčacie, či vedecké.

Následne boli jednotlivé slogany vyhodnotené skupinou nezávislých porotcov a zaradené do skupín podľa toho či obsahovali priame klamstvo, opomenuli určité informácie, boli vágne alebo napokon prijateľné.

Iba 18 percent tvrdení v reklamách vyhodnotili ako prijateľných, pričom až štyri z piatich sloganov bolo vágnych alebo nepravdivých, uvádza portál Science Alert.

Ešte horšie výsledky zistili v prípade sloganov, ktoré tvrdia, že sa opierajú o nejakú vedeckú autoritu, napríklad komoru zubárov. Len 14 percent z nich je akceptovateľných. V prípade environmentálnych sloganov sa dá považovať za prijateľné polovica z nich.

DOI:10.1080/20932685.2015.1032319

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 952
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 315
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 694
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 173
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 332
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 260
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 009
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 005
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 839
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 728