SME

Facebook má internetový dron, vyskúša ho v USA

Technologický koncept dospel do finálneho produktu.

LONDÝN, BRATISLAVA. Facebook vyrobil v Británii prvý dron, ktorý sa má stať cestou k lacnému internetu. Už v tomto roku by mal vstúpiť do prevádzky v USA, kde bude preverovať schopnosti laserovej technológie prenosu dát.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Internetový dron už nie je iba technologickým konceptom alebo maketou. Dostal fyzickú podobu veľkého solárneho lietadla s mušou váhou. Kým rozpätie krídel prevyšuje je väčšie než má Boeing 737, váži iba 400 kilogramov.

Do stratosféry ho podľa BBC vynesie balón, lietadlo následne po dobu 90 dní zotrvá vo vzduchu, aby plnilo svoje poslanie. Laserový lúč dokáže zamieriť na plochu nie väčšiu ako minca a jeho pulzmi prenáša dáta rýchlosťou 10 gigabitov za sekundu. Tie je následne potrebné z pozemnej stanice rozviesť k jednotlivým používateľom. Či už káblami alebo bezdrôtovo závisí na konkrétnej stratégii.

SkryťVypnúť reklamu

Možné rozšírenie

Ak sa v ostrej prevádzke ukáže, že technológia funguje bez nečakaných nedostatkov, Facebook začne hľadať partnerov, ktorí by jeho technológiu prevádzkovali na rôznych kontinentoch sveta. Hoci sa firma angažuje v Indii a niektorých trhoch svojou iniciatívou Internet.org, ktorá zaisťuje bezplatný prístup k Facebooku a niektorým ďalším službám, neplánuje pokrývať neobmedzeným internetom svet.

Nový prístup však môže zmeniť ekonomiku tohto segmentu a ponúknuť telekomunikačným firmám lacnejší spôsob budovania infraštruktúr ako doterajšie pokladanie káblov. Tomu však musí predchádzať legislatívne schválenie letovej prevádzky, i udelenie potrebných licencií.

Premostenie vzdialeností

Drony tohto typu by mohli byť náhradou za omnoho nákladnejšiu satelitnú technológiu, či kladenie podmorských káblov. Viaceré drony môžu uskutočniť premostenie na veľké vzdialenosti, kým sa signál z jedného miesta zeme dostane na iné.

SkryťVypnúť reklamu

Akú úsporu telekomunikačné firmy môžu dosiahnuť Facebook zatiaľ neprezradil. Do sveta prichádza so správou, že doterajšie sny sa menia na skutočnosť, možno rýchlejším tempom ako balóny, ktorým sa pri svojom výskume venuje Google.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Týždenný podcast o novinkách z vedy.


a 3 ďalší
Ilustračné foto.

Umelcov otrávil trend štartovacích balíčkov.


9

Po príchode Muska polovica používateľov obmedzila používanie siete X.


8
Podcast Klik

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 2 ďalší

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  5. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  6. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  7. Takto chutí zlato
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 932
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 054
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 092
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 821
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 744
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 708
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 285
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 228
SkryťZatvoriť reklamu