MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Ak sa chystáte do reštaurácie, obchodného domu, posilňovne alebo galérie umenia, mali by ste si svoje plány zladiť s mapami firmy Google. Nie však preto, aby ste trafili na miesto, ale aby ste prišli v správnom čase.
Firma do vynovenej aplikácie pridala informácie o návštevnosti miliónov prevádzok po celom svete. Z informácií o pohybe používateľov zostavila tabuľky a grafy, ktoré odhaľujú vyťaženosť jednotlivých miest.
Z letmého pohľadu tak podľa magazínu Sky News rýchlo viete usúdiť, či nepreložiť zábavu v podniku zo soboty na nedeľu, alebo či sa vám nevyplatí posedieť si pri kávičke vo dvore, kým sa vyberiete na nákupy. Všetko je prehľadne spracované za jednotlivé dni v týždni s hodinovým priebehom obsadenosti.
Technológia vychádza z rovnakých dát, aké Google pre svoje mapové podklady zbiera na vyhodnocovanie dopravných zápch a špičiek. Do budúcna by sme mohli získať prehľad o atraktívnosti kultúrnych pamiatok či prírodných atrakcií.
Technologické firmy disponujú ohromným množstvom dát, ktoré doposiaľ uchovávali takmer výhradne pre svoje vlastné potreby a zdokonaľovanie inzertných systémov. Čím viac sa však na technológie spoliehame, tým väčší podiel sa z informácií vracia späť k nám.