Pluto je dočervena vďaka masám oparu

Vrstvy hmlistého oparu siahajú podľa vedcov na Plute až do výšky 160 kilometrov do atmosféry.

Kombinácia záberov zo sondy New Horizons ukazuje povrch Pluta ako sme ho ešte nevideli.Kombinácia záberov zo sondy New Horizons ukazuje povrch Pluta ako sme ho ešte nevideli. (Zdroj: TASR/NASA/JHUAPL/SwRI via AP)

MYS CANAVERAL. Pluto je omnoho hmlistejšie, než sa doposiaľ predpokladalo a po jeho povrchu sa pohybujú ľadové plochy. Vyplynulo to z fotografií, ktoré počas minulotýždňového preletu okolo tejto neprebádanej planéty uskutočnila sonda New Horizons.

Napísala to v noci na sobotu agentúra AP.

Vrstvy hmlistého oparu siahajú podľa vedcov až do výšky 160 kilometrov do atmosféry, omnoho viac ako pôvodne odhadovali. A pravdepodobne práve v dôsledku tohto oparu sa Plutu prisudzuje sfarbenie dočervena.

Sú to posledne závery Pluto do septembra. NASA teraz využije najbližšie mesiace na prijatie čo najväčšieho počtu informácií.

Prečítajte si tiež:Nové zábery Pluta: NASA ukázala ďalšie nečakané objavyČítajte

Teploty sa na trpasličej planéte údajne pohybujú okolo mínus 229 stupňov Celzia, uviedol v súvislosti s piatkovým publikovaním ďalších vzácnych záberov vedecký tím misie sondy New Horizons.

Vedci zverejnil prvé fotografie Pluta, ktoré odhalili rozsiahle ľadové pláne ležiace vedľa veľkých strmých hôr pozostávajúcich z ľadu 17. júla; tri dni po historickom prelete zariadenia okolo trpasličej planéty. Pláne neoficiálne pomenovali podľa Sputnika, prvej umelej družice na svete.