SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Vo chvíli, keď vznikla populárna mobilná aplikácia Instagram, nik z vývojárov nepomyslel na to, že by sa mohla časom zmeniť na webovú službu. Zdá sa však, že nastáva zlomový bod a Instagram sa priblíži novým masám používateľov.
Na webe sa podľa magazínu Stuff objavila funkcia pre vyhľadávanie obsahu, ktorá si poradí s kľúčovými slovami a značkami pre lokality. Používatelia tak budú môcť vyhľadávať nový obsah nielen cez svoje smartfóny, ale aj v okne internetového prehliadača. Mohlo by ísť o prvý zo série krokov, ktoré postupne vybudujú plnohodnotnú platformu pre počítače.
Instagram má rysy sociálnej siete, ktorá sa zameriava na fotografie – ich zdieľanie, zoskupovanie a odber. Doposiaľ boli používatelia odkázaní takmer výhradne na mobilnú aplikáciu. Vznikla tak bariéra, ktorá bránila pripájať sa k obsahu priateľov tým, ktorí nie sú v technológiách dostatočne zruční na to, aby skúmali nový svet prostredníctvom mobilu.
Odteraz však bude možné k obsahu pristupovať aj cez internetový prehliadač, čím sa môžu masy aktívnych i pasívnych používateľov rozšíriť. S cieľom udržať rast služby v tempe, ktoré zabráni tomu aby sa prepadla na smetisko dejín.
Podobných projektov existuje viacero, najpopulárnejším je azda Pinterst, ktorý má silné ambície speňažiť svoj potenciál v segmente e-komercie. Podobne ako Google či Facebook, chce aby sa stal predajným kanálom.