Google pridal do vyhľadávania tlačidlo pre nakupovanie

Interaktívna reklama zjednodušuje nakupovanie, snaží sa využiť moment túžby.

(Zdroj: Ilustračné - freeimages.com)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Vytiahnete z vrecka mobil, požiadate Google aby vám vyhľadal články o hnojení muškátov a on vám popri nich ponúkne aj hnojivá, ktoré si môžete niekoľkými kliknutiami objednať. Plánované tlačidlo pre kupovanie vecí prichádza do života.

Zatiaľ iba v USA a to prednostne na mobilnej platforme Android. Google o novom prvku pre podporu predaja – Purchases on Google - hovorí, že ním listuje každý piaty používateľ. Ide o interaktívnu formu reklamy, ktorá sa končí objednávkou zobrazených produktov. V najbližšom mesiaci by sa mala objaviť aj na zariadeniach firmy Apple.

Článok pokračuje pod video reklamou

Technológia sa snaží využiť potenciál ľudskej túžby a skracuje cestu k objednávke tovaru na minimum. Bez toho, aby ste sa museli registrovať v novom e-shope a prechádzať objednávkovým procesom ako pri tradičnej reklame, všetko odbaví a sprostredkuje Google. Vďaka tomu je účinnosť reklamy vyššia a nie je preto prekvapením, že podobné ambície už dlhšiu dobu avizuje aj Facebook.

Google pri technológií využíva aj pozičné dáta, aby mohol používateľov nasmerovať na obchodníkov, kde si môžu obratom objednaný tovar vyzdvihnúť bez toho, aby museli čakať na špedičnú firmu.

Viaceré spotrebiteľské prieskumy podľa agentúry Reuters odhalili, že ľudia nenakupujú cez internet iba s vidinou nižšej ceny a úspory času. Obávajú sa toho, že pri osobnej návšteve predajne by kúpili aj také veci, ktoré pôvodne neplánovali.

Google sa v tomto projekte snaží zúročiť všetky doterajšie technológie. Ponuka tovarov je cielená, berie do úvahy históriu prehliadania používateľa či dáta z jeho profilu. S cieľom dosiahnuť čo najvyššiu účinnosť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 812
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 357
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 311
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 856
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 8 098
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 765
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 545
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 663
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 819
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 181