SME

Google pridal do vyhľadávania tlačidlo pre nakupovanie

Interaktívna reklama zjednodušuje nakupovanie, snaží sa využiť moment túžby.

(Zdroj: Ilustračné - freeimages.com)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Vytiahnete z vrecka mobil, požiadate Google aby vám vyhľadal články o hnojení muškátov a on vám popri nich ponúkne aj hnojivá, ktoré si môžete niekoľkými kliknutiami objednať. Plánované tlačidlo pre kupovanie vecí prichádza do života.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ iba v USA a to prednostne na mobilnej platforme Android. Google o novom prvku pre podporu predaja – Purchases on Google - hovorí, že ním listuje každý piaty používateľ. Ide o interaktívnu formu reklamy, ktorá sa končí objednávkou zobrazených produktov. V najbližšom mesiaci by sa mala objaviť aj na zariadeniach firmy Apple.

SkryťVypnúť reklamu

Technológia sa snaží využiť potenciál ľudskej túžby a skracuje cestu k objednávke tovaru na minimum. Bez toho, aby ste sa museli registrovať v novom e-shope a prechádzať objednávkovým procesom ako pri tradičnej reklame, všetko odbaví a sprostredkuje Google. Vďaka tomu je účinnosť reklamy vyššia a nie je preto prekvapením, že podobné ambície už dlhšiu dobu avizuje aj Facebook.

Google pri technológií využíva aj pozičné dáta, aby mohol používateľov nasmerovať na obchodníkov, kde si môžu obratom objednaný tovar vyzdvihnúť bez toho, aby museli čakať na špedičnú firmu.

Viaceré spotrebiteľské prieskumy podľa agentúry Reuters odhalili, že ľudia nenakupujú cez internet iba s vidinou nižšej ceny a úspory času. Obávajú sa toho, že pri osobnej návšteve predajne by kúpili aj také veci, ktoré pôvodne neplánovali.

SkryťVypnúť reklamu

Google sa v tomto projekte snaží zúročiť všetky doterajšie technológie. Ponuka tovarov je cielená, berie do úvahy históriu prehliadania používateľa či dáta z jeho profilu. S cieľom dosiahnuť čo najvyššiu účinnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 121
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 501
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 265
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 034
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 941
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 442
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 294
SkryťZatvoriť reklamu