Japonci otvorili robotický hotel, na recepcii je dinosaurus

Nové technológie môžu zmeniť spôsob, akým nazeráme na ubytovacie služby.

TOKIO, BRATISLAVA. Hotelové služby môžu byť vďaka robotom lacnejšie. Ak nahradia v prevádzkach ľudí, ubytovanie môže zlacniť.

V Japonsku sa to snaží dokázať novootvorený Henn na Hotel, v ktorom ľudský personál vykonáva iba dozor. Za projektom stojí podnikateľ Hideo Sawada, ktorý prevádzkuje veľký zábavný park. Hotel je jeho súčasťou.

Ak očakávate v tejto zvláštnej krajine iba humanoidné stroje, budete prekvapení. Popri nich sa na recepcii nachádza robot s podobou dinosaura, na izbách sú zasa roboti, ktorí na seba zobrali podobu tulipánov. Všetko je prepojené s technológiami, pri ktorých sa vypínače a kľúče stávajú minulosťou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hostí podľa denníka The Guardian identifikujú kamery, ktoré im automaticky otvárajú dvere. Ak treba na izbe rozsvietiť alebo zhasnúť svetlo, stačí požiadať robota. Ten vie aj to, aké bude počasie, koľko je hodín alebo dokáže objednať lístky na atrakcie.

Špecializovaní roboti zabezpečujú donášku batožiny na izby, prevádzkujú šatňu, no zabezpečujú aj upratovanie izieb – s výnimkou ustielania postelí. Stále však zaostávajú za osobným kontaktom s hosťami, takže mnohé úkony treba riešiť pri dotykovom displeji či s digitálnym perom v ruke.

Ceny za ubytovanie začínajú na 80 dolároch, čo je na miestne pomery nevysoká suma. Ak sa technológie osvedčia a hostia budú spokojní, začnú takéto hotely vyrastať aj v iných častiach krajiny.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 145
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 15 111
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 704
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 12 896
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 587
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 232
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 036
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 384
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 398