SME

Reklamu na dobre platenú prácu ukáže Google skôr mužom

Výskum amerických vedcov naznačuje vynárajúcu sa diskrimánciu v algoritmoch internetovej spoločnosti.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO - EUROPSKYDIALOG.EU)

PITTSBURGH, BRATISLAVA. Minulý týždeň si Google zavaril nefunkčným algoritmom v aplikácií Photos, ktorý zaradil fotku dvoch afroameričanov do kategórie gorily.

Nedávna štúdia Carnegie Mellon Univerzity naznačuje, že aj spôsob, akým spoločnosť cieli reklamu na používateľov môže byť diskriminačný. Ponuky, ktoré vedú k dobre platenej práci sa oveľa častejšie zobrazujú mužom, ako ženám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Necitlivá reklama

Výskumný tím najskôr navrhol softvér AdFisher, ktorý simuluje správanie používateľom pri surfovaní na webe. Pomocou viac ako 17-tisíc falošných mužských a ženských profilov navštevovali stránky na hľadanie práce. Na iných weboch sa im potom zobrazilo 600-tisíc súviasiacich reklám, ktoré analyzovali.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3SK9 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu