MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Fanúšikovia počítačových hier sú novou cieľovou skupinou, ktorú sa snaží osloviť YouTube. Prichystali pre nich novú službu YouTube Gaming, ktorá má poskytnúť zázemie pre ich koníček.
Novinka je rivalom služby Twitch, ktorú prevádzkuje Amazon. Webová aplikácia sústreďuje informácie o 25-tisícoch herných titulov, ktoré sú doplnené videami, živými vysielaniami a záznamami herných výkonov používateľov. Pre jedných sú inšpiráciou či návodom, pre iných pýchou dosiahnutých schopností.
Nová webová aplikácia je podľa BBC ako sociálna sieť s multimediálnym obsahom, s cieľom zaistiť rýchly prístup k dátam a udržať si prehľad o dianí v hernom svete. Prihlásite si kanály svojich populárnych titulov a neujde vám nič, o čom rozprávajú ostatní zanietenci.
Kým Amazon kúpil službu Twitch v minulom roku za 970 miliónov dolárov, Google sa rozhodol o budovanie záujmovej platformy od nuly. So silnou používateľskou základňou má stále šancu v rozvíjajúcom sa trhu dosiahnuť očakávané rozmery služby.
YouTube Gaming počíta s prístupom cez webové rozhranie a mobilné aplikácie na platformách Android a iOS. Prvými cieľovými trhmi budú USA a Británia, ktoré k službe získajú prístup v priebehu tohto leta. Táto novinka prinesie pre Google nový reklamný priestor, ktorý má ohromný potenciál pre dosiahnutie tržieb.