WATERLOO, BRATISLAVA. Android sa stáva súčasťou obchodnej stratégie firmy BlackBerry. Tvrdí to agentúra Reuters, ktorá sa odvoláva na zákulisné zdroje, dôsledne oboznámené s aktivitami spoločnosti.
Firma, ktorá so svojim operačným systémom Blackberry 10 drží menší ako 1-percentný podiel na svetových trhoch, sa chce sústrediť na vývoj hardvéru samotného a softvérovej platformy pre vzdialenú správu dát.
Android by jej mohol otvoriť cestu k používateľom, ktorých súčasný operačný systém firmy neoslovil. Kapacity, ktoré firma využívala pre vývoj operačného systému by mohla presunúť k novým úlohám.
Strata pozícií
Kedysi bola spoločnosť v podnikovom segmente hráčom číslo jedna, dnes postupne vypadáva zo všetkých kľúčových pozícií. Nepomohol jej ani významný prerod jej mobilného systému, od ktorého očakávala vďaka moderným technológiám prílev nových používateľov.
Popularite zariadení nenapomohlo ani to, že umožňovali prevádzku aplikácií určených pre Android. Od roku 2013, keď systém vstúpil na trh sa postavenie firmy výrazne nezmenilo.
Náznaky už sú
Analytici preto očakávajú, že vo chvíli, keď BlackBerry predstaví nové modely pre sezónu 2016, mohli by sa medzi nimi objaviť zariadenia na ktorých beží Android. Náznaky už bolo vidno na mobilnej konferencii, kde sa pod známou grafikou skrýval iný systém ako BB10.
Softvérová platforma pre firmy na vzdialenú správu smartfónov a obsahu v nich uloženého si už dnes dokáže poradiť so systémami Android či IOS, zmena by preto pre firmu nepriniesla žiadne nečakané komplikácie.