SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Bol to sen o smartfóne, ktorý by s cenou 25 dolárov ponúkol na ekonomicky slabých trhoch funkcie mobilného systému Firefox. Hoci mala firma veľké ambície na dosiahnutie cieľa, zmenila svoje plány.
Skúsenosti naznačujú, že cena smartfónu nie je rozhodujúcim faktorom, ktorý by mohol garantovať úspešnosť. Obzvlášť v prípade, ak ide o zariadenie, ktoré sa novátorským spôsobom snaží ponúknuť alternatívu k zabehnutému systému Android.
Firma sa preto pri svojom ďalšom vývoji podľa magazínu The Verge nebude zameriavať na cenovú dostupnosť, ale ponúkne radšej používateľský komfort a funkcie, vďaka ktorým môžu byť zariadenia s Firefoxom atraktívne pre užívateľov.
Neznamená to, že sa spoločnosť zameria na technologických nadšencov, ktorým ponúkne špičkové zariadenia na úrovni konkurencie. Chce vytvoriť zariadenie pre masy.
Mozilla mení svoje rozhodnutia po tom, ako koncept lacného smartfónu vyvolal v odborných kruhoch viac rozpakov ako dopytu.
Firma sa dlhodobo snaží presadiť svojim operačným systémom a očakáva, že výrobcovia nespokojní s politikou Google pri Androide by jedného dňa mohli vo Firefoxe uvidieť zaujímavú alternatívu.