BRATISLAVA. Niektoré aplikácie používame radšej ako iné, aj na niektoré weby a portály sa vraciame radšej ako na iné. Každodennú záplavu rozličných produktov môžeme často filtrovať podvedome či podľa prvých dojmov.
Takzvaní dizajnéri používateľského zážitku vedia, že kľúčom sú pocity, ktoré človek pri využívaní produktu cíti. Ak sú pozitívne, obľúbi si ho a bude sa k nemu vracať. Ak je pri interakcii zmätený, nájde si inú alternatívu.
Používateľský zážitok, v brandži známy pod skratkou UX (User eXperience) dnes zohľadňujú všetci, ktorí chcú, aby ich produkt bol na používanie jednoduchý aj príjemný. „UX je mať veci poruke a mať možnosť používať ich rozumne,“ vysvetľuje odborníčka na UX Tina Ličková. „Kamaráti si zo mňa robia žarty, že som online exorcista a odstraňovač webového zla.“