SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Príjemný alebo otrava? Slováci skúmajú, ako vyrobiť dobrý web

Výskumné centrum STU sleduje emócie pri komunikácii so stránkami a aplikáciami.

(Zdroj: FOTO SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Niektoré aplikácie používame radšej ako iné, aj na niektoré weby a portály sa vraciame radšej ako na iné. Každodennú záplavu rozličných produktov môžeme často filtrovať podvedome či podľa prvých dojmov.

Takzvaní dizajnéri používateľského zážitku vedia, že kľúčom sú pocity, ktoré človek pri využívaní produktu cíti. Ak sú pozitívne, obľúbi si ho a bude sa k nemu vracať. Ak je pri interakcii zmätený, nájde si inú alternatívu.

Používateľský zážitok, v brandži známy pod skratkou UX (User eXperience) dnes zohľadňujú všetci, ktorí chcú, aby ich produkt bol na používanie jednoduchý aj príjemný. „UX je mať veci poruke a mať možnosť používať ich rozumne,“ vysvetľuje odborníčka na UX Tina Ličková. „Kamaráti si zo mňa robia žarty, že som online exorcista a odstraňovač webového zla.“

K rozvoju tejto oblasti prispejú výraznejšie aj slovenskí vedci.

Pomáhajú vizualizácie

Fakulta informatiky a informačných technológií Slovenskej technickej univerzity v Bratislave otvorila tento mesiac špecializované výskumné centrum UX@FIIT. Skúma v ňom, ako človek funguje a ako sa správa pri stretnutí s digitálnym prostredím.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu