SME

Príjemný alebo otrava? Slováci skúmajú, ako vyrobiť dobrý web

Výskumné centrum STU sleduje emócie pri komunikácii so stránkami a aplikáciami.

(Zdroj: FOTO SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Niektoré aplikácie používame radšej ako iné, aj na niektoré weby a portály sa vraciame radšej ako na iné. Každodennú záplavu rozličných produktov môžeme často filtrovať podvedome či podľa prvých dojmov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takzvaní dizajnéri používateľského zážitku vedia, že kľúčom sú pocity, ktoré človek pri využívaní produktu cíti. Ak sú pozitívne, obľúbi si ho a bude sa k nemu vracať. Ak je pri interakcii zmätený, nájde si inú alternatívu.

Používateľský zážitok, v brandži známy pod skratkou UX (User eXperience) dnes zohľadňujú všetci, ktorí chcú, aby ich produkt bol na používanie jednoduchý aj príjemný. „UX je mať veci poruke a mať možnosť používať ich rozumne,“ vysvetľuje odborníčka na UX Tina Ličková. „Kamaráti si zo mňa robia žarty, že som online exorcista a odstraňovač webového zla.“

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3QPV na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu