PEKING, BRATISLAVA. Zákazníci kaviarenskej siete Starbucks sa od začiatku týždňa sťažujú na to, že zo svojich kreditiek prišli o stovky dolárov. Všetci používajú mobilnú aplikáciu, ktorá im umožňuje za zakúpené tovary platiť bez vytiahnutia peňaženky.
Hackeri sa podľa magazínu Digital Trends nabúravajú do ich klientských účtov, aby zneužili funkciu automatického dobíjania kreditov, a ich presun na darčekové kupóny. Takýmto spôsobom dolujú peniaze od používateľov.
Doterajšie informácie naznačujú, že na vine môže byť problém s obnovením konta v prípade zabudnutia prístupového hesla. Hackeri dokážu uhádnuť odpovede na otázky a získať kontrolu nad dátami.
Hoci ide o krádeže peňazí nevysokých súm, používateľov nemilá skúsenosť zaskočila a cítia sa byť bezbrannými. Všetko sa odohrá v priebehu minút a nemajú čas na to, aby zareagovali. Môžu iba vytáčať číslo zákazníckej linky a sledovať na svojom mobile, čo sa deje.
Starbucks tvrdí, že ich servery neboli predmetom útoku, hoci sa správy o krádeži peňazí množia. Firma pracuje na doplnkovom zabezpečení, ktoré by mohlo dianiu zabrániť.
Odporúča všetkým zmeniť svoje prístupové heslá a ohlasovať podozrivú aktivitu na zákazníckej linke.