SEATTLE, BRATISLAVA. Na prvý pohľad je to jednoduchá úloha. Dron vezme balíček, zaletí podľa GPS na adresu doručenia, vyloží svoj náklad a vráti sa na základňu. Takúto stratégiu načrtli v posledných dvoch rokoch desiatky rôznych firiem.
Podľa magazínu International Business Times však patentová prihláška Amazonu odhalila viac detailov, ktoré dokážu načrtnúť budúcnosť doručovania bez špeditérov.
Firma plánuje využiť drony rôznych veľkostí, ktoré budú prispôsobené kapacite zásielky. Kým multimédiá na DVD nosičoch môžu niesť stroje malej hmotnosti, s knihami budú lietať výkonnejšie stroje. Vďaka tomu sa letové pásmo nezahustí viac ako je nutné a prevádzka systému bude lacnejšia.
Drony budú komunikovať s mobilnou aplikáciou zákazníka, aby tovar doručili na správne miesto. Nadviažu spojenie, aby získali presné koordináty a zložili zásielku priamo k nohám objednávateľa.
Vďaka tomu nebudú škatule s obsahom pohodené v blízkosti domov kade-tade. V presnosti doručovania majú pomôcť aj kamery a analytické systémy, ktoré vyhodnotia pohyb ľudí a zvierat.
Do hry však prichádzajú aj senzory. Drony budú pri doručovaní monitorovať letovú prevádzku, vyhodnocovať počasie či iné faktory, ktoré majú vplyv na dodanie. Keďže si informácie budú vymieňať vo svojej privátnej sieti, celá flotila dronov sa môže vyhnúť silnému vetru, prudkému dažďu alebo oblastiam, kde je problém s mobilným signálom.
Hoci patenty nemusia kopírovať presnú obchodnú stratégiu firmy, naznačujú, akým spôsobom vývojári firmy rozmýšľajú.