MENLO PARK, BRATISLAVA. Ak budete nabudúce hľadať článok, ktorý v posledných dňoch zaujal verejnosť, nebudete musieť pri surfovaní sociálnou sieťou odbiehať k histórii prehliadača či internetovému vyhľadávaču.
Facebook začal podľa denníka Indian Express testovať svoj nový vyhľadávač. Dostupný je pre niektorých používateľov v mobilnej aplikácii cez funkciu pridávania odkazov vo chvíli, keď tvoria obsah na svoju nástenku.
Nová funkcia prostredníctvom kľúčových slov nájde ten správny odkaz v miliardách iných, ktoré ľudia zdieľali v posledných dňoch.
Vývojári by mohli takýmto spôsobom využiť ohromný potenciál dát, ktoré denne vytvárajú používatelia sociálnej siete. Kým doposiaľ sa orientovali najmä na ich využitie pri predaji reklamy, čoskoro by mohli poslúžiť na vybudovanie veľkého vyhľadávača.
Hoci nová funkcia začína s vyhľadávaním skromne, postupne môže prerásť do rozmerov, ktoré by mohli ohroziť etablované vyhľadávacie služby.
Hľadanie výsledkov na základe referencií používateľov totiž môže prinášať užitočnejšie výsledky, ako analyzovať obsah jednotlivých stránok tak, ako sa to dnes deje vo všetkých veľkých službách.