MENLO PARK, BRATISLAVA. Pre niektorých používateľov Windows 8 je to rutina. Stačí len kliknúť na ikonu spravodajstva a novinky z celého sveta sa zobrazia vo forme časopisu na jednom mieste. Bez rušivých navigačných prvkov a reklám.
Podobný komfort chce poskytnúť podľa spravodajského kanála IBN Live aj Facebook. Chce, aby sa spravodajské články z médií zobrazovali priamo v sociálnej sieti bez toho, aby sa používatelia museli prekliknúť na ich weby.
Cieľom je ponúknuť atraktívny obsah vo formáte, ktorý im je blízky pri sledovaní aktivít svojich priateľov.
Odpmenou majú byť tržby z reklamy, ktorá súvisí so zobrazeným spravodajstvom. Médiá ho získajú za obsah, ktorý Facebooku sprístupnia.
Firma v zákulisí rokuje s prvými z nich a očakáva sa, že prvé výsledky by sa mohli na verejnosti objaviť už začiatkom tohto mesiaca. Kým pre Facebook sú výhody tohto prístupu zrejmé, médiá budú musieť prehodnotiť svoju vlastnú stratégiu.
Mať čitateľov je kľúčové pre predaj reklamného priestoru a hoci by vydavateľstvá kontakt s čitateľmi nestratili, určite by nová politika priniesla odliv každodenných a príležitostných návštevníkov ich webov.
Google absolvoval viacero sporov z podobného dôvodu v minulosti, či dokáže delenie tržieb za reklamu vykryť tieto negatíva zatiaľ nie je známe.
Isté však je, že Facebook intenzívne pracuje na zveľaďovaní svojho impéria s víziou, že Facebook by sa jedného dňa mohol stať synonymum pre slovo internet. A nie je tajomstvom, že podobne to vidí aj Google.