NEW YORK, BRATISLAVA. Niekoľko desiatok letov v USA malo meškanie kvôli chybe, ktorá znepokojila pilotov. V ich iPadoch prestala fungovať aplikácia, ktorá slúži pre vedenie dokumentácie letov.
V roku 2013 nahradila ich kufríky so 16 kilogramami papierových dokumentov, formulárov a tlačív.
Nepredvídaná chyba ochromila na istý čas leteckú dopravu, pretože letecké spoločnosti neboli na takúto situáciu pripravené. Namiesto toho, aby sa vrátili k papierovej dokumentácii, čakali, kým vývojári problémy odstránia.
Aplikácia FliteDeck pochádza od spoločnosti Boeing a chybu spôsobili duplicitné tabuľky v databáze. Piloti sa preto museli vracať s iPadmi k WiFi hotspotom, aby ju zo svojich zariadení odinštalovali a nahradili novšou verziou.
Podľa BBC sa odhaduje, že letecké spoločnosti ročne vďaka aplikácii ušetria 1,2 milióna dolárov na palive. Uvoľnenú kapacitu môžu využiť na prepravu zásielok a batožín klientov.
Ide o prvý vážnejší výpadok systému. Chybu museli riešiť spoločnosti American Airlines a United Airlines. Letecká spoločnosť Delta používa iný systém na platforme Microsoft Surface, British Airways a Ryanair sú zatiaľ iba v procese elektronizácie.